Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

kjøpt meg dynobenk!

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 5]

1 kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 9:03

I går var jeg hos havnen i kaupanger og kjøpte bremsebenken han hadde på pro-tuning i Lærdal :) Tenkte jeg skulle legge ut litt bilder av den og hvordan jeg lager dynorommet.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 9:49

Har sett den har vært til salgs lenge,gratulerer.

Sa Havnen noe om at benken var skyldig ZX11 et run, da den ikke funka den gangen jeg stakk innom? clown

3 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 10:38

Dette blir bra! Bilder imøteses jo før, jo bedre!

Er alt komplett, klar til å ta imot kunder fra dag én? Very Happy

Vis Medlemmets Profil

4 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 15:30

Hvilket utstyr fikk du med? Kan anbefale å oppgradere med en torquecell, slik at du kan ta opptak med variabelt turtall og sperre på bremsen.

Om du kun måler AFR med den pumpen/motoren så bør du overhale denne og bytte filtre/membran.. Er litt forsinkelse og ikke verdens beste greier, det aller beste er å ha sensoren rett i eksosen(hvor det er mulig)
du får også en slik pumpe som bruker trykkluft til å "suge" ut målingen/avgassen.

På mitt dynorom ville jeg hatt to store skjermer foran meg på veggen. Blir spennende å se hvordan du lager det!

Vis Medlemmets Profil

5 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 17:06

Øyvind skrev:Hvilket utstyr fikk du med? Kan anbefale å oppgradere med en torquecell, slik at du kan ta opptak med variabelt turtall og sperre på bremsen.

Om du kun måler AFR med den pumpen/motoren så bør du overhale denne og bytte filtre/membran.. Er litt forsinkelse og ikke verdens beste greier, det aller beste er å ha sensoren rett i eksosen(hvor det er mulig)
du får også en slik pumpe som bruker trykkluft til å "suge" ut målingen/avgassen.

På mitt dynorom ville jeg hatt to store skjermer foran meg på veggen. Blir spennende å se hvordan du lager det!

Har du lignende benk selv? har kikka litt på torquecell nå og det ser ikke dumt ut. For alt jeg vet kan det være at jeg allerede har det :) den lambdaboksen tenker jeg å bruke der det ikke er plugg til sensor, ellers vil jeg skru inn rett i anlegget ja. Foreløpig er rommet et møkkete kjellerrom med stygge lecavegger kabler og drit overalt så det tar litt tid før det er oppe å gå.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 17:11

Her er noen bilder:

Vis Medlemmets Profil

7 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 17:28

Nei, har dessverre ikke selv, men hadde ansvar for dynorom i den gamle jobben min, der hadde vi dynojet 250 (mc-forhandler i Bergen)

Lykke til:-)

Vis Medlemmets Profil

8 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 17:58

Øyvind skrev:Nei, har dessverre ikke selv, men hadde ansvar for dynorom i den gamle jobben min, der hadde vi dynojet 250 (mc-forhandler i Bergen)

Lykke til:-)
Hvor stor forskjell er det på 200 og 250?

Vis Medlemmets Profil

9 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 18:12

25%

Vis Medlemmets Profil

10 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 21:03

Er ikke helt sikker egentlig.. Er det 200 du har? Vet du kan få den med og uten brems, men ser jo ut til at din har det:-)

Vis Medlemmets Profil

11 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 21:28

Øyvind skrev:Er ikke helt sikker egentlig.. Er det 200 du har? Vet du kan få den med og uten brems, men ser jo ut til at din har det:-)
min er 200 med brems ja.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 21 Sep 2014 - 22:43

Ble litt nyssgjerrig her, driver du seriøst innen skruing på mopper,eller er dette bare
på hobby-basis?

13 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 22 Sep 2014 - 6:09

KliffArne skrev:Ble litt nyssgjerrig her, driver du seriøst innen skruing på mopper,eller er dette bare
på hobby-basis?
seriøs hobby-basis :)

Vis Medlemmets Profil

14 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 22 Sep 2014 - 10:27

KnutR

Admin
Vi får arrangere BAN-treff hos Espen med dynokjøring til spesialpris!
Hvem har forumets lateste moppe, mest hk pr kubikk, minst hk pr kubikk osv.. Klassene kan deles opp såpass at alle får premie Very Happy

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

15 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 22 Sep 2014 - 14:30

KnutR skrev:Vi får arrangere BAN-treff hos Espen med dynokjøring til spesialpris!
Hvem har forumets lateste moppe, mest hk pr kubikk, minst hk pr kubikk osv.. Klassene kan deles opp såpass at alle får premie Very Happy
Det var en god ide :) kommer til å bli dritbillig benkkjøring for de som vil til å begynne med. Så jeg får litt egentrening på bruken. Har flasheutstyr til mange modeller på gang også. da omprogrammeres original ecu og man trenger ikke f.eks powercommander. kan også fjerne og legge til en del funksjoner.

Vis Medlemmets Profil

16 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 22 Sep 2014 - 18:30

KnutR

Admin
Espen skrev:
KnutR skrev:Vi får arrangere BAN-treff hos Espen med dynokjøring til spesialpris!
Det var en god ide :) kommer til å bli dritbillig benkkjøring for de som vil til å begynne med. Så jeg får litt egentrening på bruken. Har flasheutstyr til mange modeller på gang også. da omprogrammeres original ecu og man trenger ikke f.eks powercommander. kan også fjerne og legge til en del funksjoner.

Skal love deg at du ikke finner noen plass å stappe programmeringskabelen din på noe av det jeg har i garasjen. Hvorfor tror du jeg kom på ideen med lateste moppe og minst hk pr kubikk? Very Happy

EDIT: Der jaug jeg. Det er jo faktisk ignitech-anlegg på CX'n. scratch

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

17 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 22 Sep 2014 - 19:48

Espen skrev:
Spennende bounce

Vis Medlemmets Profil

18 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 5 Okt 2014 - 21:27

Begynner å nærme seg et dynorom nå. ferdig avdelt hvertfall, og ventilasjon er 90% ferdig. Mangler å koble opp alt og henge opp eksosavsug pluss sikkert en drøss med småting jeg ikke husker nå. Det tyngste er hvertfall gjort :)

Vis Medlemmets Profil

19 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 5 Okt 2014 - 21:35

begynner å se bukanes ut der nå ja.. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

20 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 6 Okt 2014 - 19:13

Vi følger spent med! cyclops

Vis Medlemmets Profil

21 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 12 Okt 2014 - 11:28

eksosvifta trekker 6,2A ved 400volt mens innsugsvifta trekker 2,6A ved 400volt. Hva slags ledningstverrsnitt trenger jeg? dette er ikke å anse som en gåte men et spørsmål jeg ikke vet svaret på. fulgte med kabler som er litt korte men jeg syns de ser alt for grove ut (gjetter på 8mm2) klarer jeg meg med 4mm2? er kun 3-4 meter ledningsstrekk.

Vis Medlemmets Profil

22 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 12 Okt 2014 - 23:37

Espen skrev:eksosvifta trekker 6,2A ved 400volt mens innsugsvifta trekker 2,6A ved 400volt. Hva slags ledningstverrsnitt trenger jeg? dette er ikke å anse som en gåte men et spørsmål jeg ikke vet svaret på. fulgte med kabler som er litt korte men jeg syns de ser alt for grove ut (gjetter på 8mm2) klarer jeg meg med 4mm2?  er kun 3-4 meter ledningsstrekk.

Som en tommelfinger regel regner man ca 6A pr mm2, så 1,5 mm2 kabel regnes tilstrekkelig for 10A, 2,5mm2: 16A, 4mm2: 25A
Grunnet høy spenning må du benytte sterkstrømsledning, og da er dusinvaren 1,5mm2, som holder.

Vis Medlemmets Profil

23 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 13 Okt 2014 - 6:49

knutk skrev:
Espen skrev:eksosvifta trekker 6,2A ved 400volt mens innsugsvifta trekker 2,6A ved 400volt. Hva slags ledningstverrsnitt trenger jeg? dette er ikke å anse som en gåte men et spørsmål jeg ikke vet svaret på. fulgte med kabler som er litt korte men jeg syns de ser alt for grove ut (gjetter på 8mm2) klarer jeg meg med 4mm2?  er kun 3-4 meter ledningsstrekk.

Som en tommelfinger regel regner man ca 6A pr mm2, så 1,5 mm2 kabel regnes tilstrekkelig for 10A, 2,5mm2: 16A, 4mm2: 25A
Grunnet høy spenning må du benytte sterkstrømsledning, og da er dusinvaren 1,5mm2, som holder.
hvordan ser jeg forskjell på vanlig og sterkstrømsledning? synes 1,5mm2 høres tynt ut men ser ut som du kan dette :)

Vis Medlemmets Profil

24 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 13 Okt 2014 - 9:25

Espen skrev:
knutk skrev:

hvordan ser jeg forskjell på vanlig og sterkstrømsledning? synes 1,5mm2 høres tynt ut men ser ut som du kan dette :)

Informasjonen kommer opp der du kjøper ledningen.
For veggfast installasjon er ledningen relativt stiv (kun en solid tykk leder isf mange tynne tråder). Skal du ha ledning fra apparat til en stikkontakt må du bruke en mykere type.
De fåes hos jernvare-butikker, Clas Ohlson, Biltema etc. Denne typen for eksempel. Kabel hos Clas Ohlson.
Du velger en de kalle 2x1,5 + 1,5, Dvs to ledere a 1,5mm2 + isolert jord 1,5mm2.

Dersom  kabelen vil få mye juling kan du jo gå opp en dimensjon slik at kabelen blir fysisk sterkere, men da snakker vi om mekanisk styrke, ikke pga elektrisk belastning.

Vis Medlemmets Profil

25 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 13 Okt 2014 - 9:54

knutk skrev:
Espen skrev:
knutk skrev:

Informasjonen kommer opp der du kjøper ledningen.
For veggfast installasjon er ledningen relativt stiv (kun en solid tykk leder isf mange tynne tråder). Skal du ha ledning fra apparat til en stikkontakt må du bruke en mykere type.
De fåes hos jernvare-butikker, Clas Ohlson, Biltema etc. Denne typen for eksempel. Kabel hos Clas Ohlson.
Du velger en de kalle 2x1,5 + 1,5, Dvs to ledere a 1,5mm2 + isolert jord 1,5mm2.

Dersom  kabelen vil få mye juling kan du jo gå opp en dimensjon slik at kabelen blir fysisk sterkere, men da snakker vi om mekanisk styrke, ikke pga elektrisk belastning.
Takk for tips! Men dette er trefase så da blir det 3x1,5 +1,5 ? eller endrer formelen seg da? Jeg fikk med en kabel med en leder i hver ledning som jeg vil tippe er ca 2,5-4mm2. tror den har vært brukt til tilførsel selv om det står at den skal være 4x6mm2 +6. den er veldig lang så kan hvertfall bruke den til eksosvifta da. kursen til skapet skal ha 25A sikring. syns ikke det høres ut som jeg kan klare å trekke så mye uansett om alt står på. er bare disse to viftene og to spjeld som er styrt av et 24v system via en omformer i skapet. hva mener du?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 5]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next