Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

kjøpt meg dynobenk!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 5]

51 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 10 Nov 2014 - 22:58

mortal skrev:He-he... Ikke verst, slett ikke verst... Dette forumet er noe for seg selv. rabbit

Ja,det er det.

De kan si hva de vil,bedreviterne,men pr.i dag så finnes det ikke bedre alternativ...

52 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 7:37

Hvis du begynner å kaste ut noen medlemmer du ikke liker, kan du sikkert øke prosentandelen medlemmer med egen dynobenk betraktelig?

pirat

Vis Medlemmets Profil

53 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 9:26

KnutR

Admin
Og hvem har dynobenk utover Espen?
222 stk registrert (sånn ca)....

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

54 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 13:17

KnutR skrev:Og hvem har dynobenk utover Espen?

s1000rr hvertfall :)

Vis Medlemmets Profil

55 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 14:02

KnutR

Admin
Espen skrev:
KnutR skrev:Og hvem har dynobenk utover Espen?

s1000rr hvertfall :)

Da går prosentregninga ihop :)

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

56 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 14:10

Må vel fremdeles kaste ut 22 stk? bounce bounce ... det blir ofte litt artig med litt utkastelser

Vis Medlemmets Profil

57 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 14:46

KnutR

Admin
jhn skrev:Må vel fremdeles kaste ut 22 stk?   bounce  bounce ... det blir ofte litt artig med litt utkastelser

Noen frivillige? Basketball

Vis Medlemmets Profil

58 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 15:57

Hæstkuka...

Vis Medlemmets Profil

59 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 15:59

joo skrev:Hæstkuka...
Der forsvant joo, og et nytt forum er på gang?? Laughing

Vis Medlemmets Profil

60 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 17:18

KnutR skrev:
jhn skrev:Må vel fremdeles kaste ut 22 stk?   bounce  bounce ... det blir ofte litt artig med litt utkastelser

Noen frivillige? Basketball

Vi får plukke ut noen frivillige clown

Dere må ikke tvile på regnekunnskapene mine,spesiellt prosentregning. Jeg sa vel at OVER 1% av oss hadde egen benk,så da må det isåfall dukke opp enda en. Trodde Yngve også hadde?

Hvis ikke får vi regne med høvlebenken min pirat

61 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 17:19

Palma skrev:

Jåskuka....

62 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 11 Nov 2014 - 18:15

KnutR

Admin
KliffArne skrev:
Palma skrev:

Jåskuka....

Som vi sier på toten; æselbælle!

Vis Medlemmets Profil

63 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 29 Nov 2014 - 13:54

Nå har jeg fått brukt benken litt mer. En kjenning har en suzuki gsxr 1000 k8 som jeg har fått lekt litt med. det var montert yoshimura slipon på den da jeg fikk den, ellers original. Kjørte den i benken før jeg endra noe og da målte jeg 177hk på hjulet. Det jeg gjorde først var: fjerna katalysator inkl lambdasonde og monterte Y-rør, fjerna hele systemet til eksosventil, fjerna pair-ventil og blenda systemet. ny olje og filter. så ble det ny benkkjøring med påfølgende mapping. Jeg bruker en loggboks som lagrer alle motordata og lambdaverdier slik at jeg etter noen run og blanda kjøring kan se hvordan den går på alle turtall, gassposisjoner osv. All mapping er gjort kun med å flashe ecu så ingen eksterne enheter her når jeg er ferdig. får da også slått av feilkoder for de tingene jeg har fjerna (original lambda, eksosventil og pair). Etter 3-4 justeringer var verdiene der jeg ønsker og jeg benkkjørte den da til 187hk på hjulet. Nå plukka jeg opp et tips jeg husker Yngve kom med, nemlig å koble veivhusventilasjon rett inn på pair-inngangene. da får man et lite vakum i veivhuset og øker effekten.  jeg ble ganske overraska da det utgjorde 2,7hk på topp. Fikk da 189,98hk på hjulet, som jeg velger å runde av til 190 :) det utgjorde veldig lite lenger ned i registeret da. deler noen bilder her:

tursykkel med 190hk

her er utskrift fra første til siste run. hadde dessverre litt trøbbel med en dårlig turtallsklype så mistet signalet mitt i registeret på den første målinga. dette så jeg ikke før jeg er ferdig. måtte derfor bruke km/h istedet for rpm her, men effektmålingen vil allikevel være riktig.

her ser man hvordan jeg kobla veivhusventilasjon. inngang på luftfilterboks må selvfølgelig blendes:

her er graf før og etter modifisering av veivhusventilasjon. kan diskuteres om det er verdt det på en gatesykkel da men moro med mye effekt uansett :)

Vis Medlemmets Profil

64 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 29 Nov 2014 - 14:15

Nyyyydelig... (som han sa i Kill Buljo 1)
:)
Hva slags software/hardware bruker du?
LogBox(Pro) og WRT?
Eller noe helt annet...

Er dette en hobby ved siden av annet arbeid eller har du tenkt å "tjene til livets opphold" med å tune?
(I tilfelle det siste.. "a dream come thru").

Vis Medlemmets Profil

65 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 29 Nov 2014 - 14:21

Kongen skrev:Nyyyydelig... (som han sa i Kill Buljo 1)
LogBox(Pro) og WRT?
Eller noe helt annet...

Er dette en hobby ved siden av annet arbeid eller har du tenkt å "tjene til livets opphold" med å tune?
wrt og logbox pro ja :) litt jobb å koble alt, men når det er i gang er det enkelt å bruke. har merka at det er stor forskjell på tida det tar å flashe også mellom modellene. på den zx6r'n jeg hadde sist flasha den hele ecu'n hver gang, mens på denne sukien kun det du endrer så det tar bare noen sekunder :) har ikke tenkt å slutte på den vanlige jobben nei, da skal det stå hundre meter kø med sykler på utsida her først :) men det blir jo et lite firma på siden av så får vi se om det brister eller bærer :p

Vis Medlemmets Profil

66 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 29 Nov 2014 - 14:46

Espen skrev:
LogBox(Pro) og WRT?
Eller noe helt annet...

wrt og logbox pro ja :) litt jobb å koble alt, men når det er i gang er det enkelt å bruke. har merka at det er stor forskjell på tida det tar å flashe også mellom modellene. på den zx6r'n jeg hadde sist flasha den hele ecu'n hver gang, mens på denne sukien kun det du endrer så det tar bare noen sekunder :)  har ikke tenkt å slutte på den vanlige jobben nei, da skal det stå hundre meter kø med sykler på utsida her først :) men det blir jo et lite firma på siden av så får vi se om det brister eller bærer :p

Kuuuult!

Interessant info det om flashe-tid..
På B-King'en er det laaaang (full) flash hver gang=litt "bite-negle-følelser" i tilfelle en lending/kontakt svikter. :)
Har ikke LogBox Pro (foreløpig).
Skulle teste Fi Tuner Pro i år, men grunnet en avrevet akilles ble det ikke kjøring(og tuning) i år. Sad
Men tar det igjen til våren.
Skulle gjerne tatt en tur til Horten og få det skikkelig gjort.

Vis Medlemmets Profil

67 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 29 Nov 2014 - 15:36

Kongen skrev:
Espen skrev:
LogBox(Pro) og WRT?
Eller noe helt annet...

wrt og logbox pro ja :) litt jobb å koble alt, men når det er i gang er det enkelt å bruke. har merka at det er stor forskjell på tida det tar å flashe også mellom modellene. på den zx6r'n jeg hadde sist flasha den hele ecu'n hver gang, mens på denne sukien kun det du endrer så det tar bare noen sekunder :)  har ikke tenkt å slutte på den vanlige jobben nei, da skal det stå hundre meter kø med sykler på utsida her først :) men det blir jo et lite firma på siden av så får vi se om det brister eller bærer :p

Kuuuult!

Interessant info det om flashe-tid..
På B-King'en er det laaaang (full) flash hver gang=litt "bite-negle-følelser" i tilfelle en lending/kontakt svikter. :)
Har ikke LogBox Pro (foreløpig).
Skulle teste Fi Tuner Pro i år, men grunnet en avrevet akilles ble det ikke kjøring(og tuning) i år. Sad
Men tar det igjen til våren.
Skulle gjerne tatt en tur til Horten og få det skikkelig gjort.

Velkommen skal du være :)

Vis Medlemmets Profil

68 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 29 Nov 2014 - 16:14

10 hk,ikke dårlig cheers

Du kan få låne GS'en min et par dager hvis du klarer det samme med den

69 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 2 Des 2014 - 17:19

KliffArne skrev:10 hk,ikke dårlig cheers

den må du nok ha en powercommander på. flashinga fungerer bare på Denso og mitsubishi Ecu. det jeg har hvertfall. bmw har vel bosch :) du får ikkebike-rabatten selvfølgelig :)

Vis Medlemmets Profil

70 Re: kjøpt meg dynobenk! on Ons 3 Des 2014 - 21:17

Espen skrev:

den må du nok ha en powercommander på. flashinga fungerer bare på Denso og mitsubishi Ecu. det jeg har hvertfall. bmw har vel bosch :) du får ikkebike-rabatten selvfølgelig :)

Hehe,får ha den til gode til en annen gang,i tilfelle jeg kjøper meg noe som er verdt å tune pirat Var halvveis oppå benken "din" med ZX'en for noen år siden mens Havnen hadde den,men han fikk ikke computer'n igang,så måtte dra videre med uforrettet sak rabbit

71 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tor 4 Des 2014 - 13:15

KliffArne skrev:
Espen skrev:

Hehe,får ha den til gode til en annen gang,i tilfelle jeg kjøper meg noe som er verdt å tune pirat  Var halvveis oppå benken "din" med ZX'en for noen år siden mens Havnen hadde den,men han fikk ikke computer'n igang,så måtte dra videre med uforrettet sak rabbit
jeg har kjøpt ny pc til benken før jeg, begynte å bruke den så jeg satser på at den holder en stund :)

Vis Medlemmets Profil

72 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 5 Des 2014 - 19:38

Har fått prøvd flasheutstyr på både kawasaki og et par suzukier nå, men ingen yamaha enda. foreløpig er det r6 fra 06 og r1 fra 07 og opp som er aktuelle. har du en sånn sykkel og vil ha den tuna så ta gjerne kontakt. fin pris for førstemann.

Vis Medlemmets Profil

73 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 22 Feb 2015 - 9:16

Hvordan er det med ECU-utstyr til Yamaha? skal på messa en tur om et par uker..

tenkte litt på hvis jeg kjøper meg en MT09 utgave...
har du hørt noe om hva som kan "justeres" i tillegg til potte/helanlegg?

skal i så fall bytte fjærer forran uansett-er jo +size...

Vis Medlemmets Profil

74 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 22 Feb 2015 - 10:27

mekkern skrev:Hvordan er det med ECU-utstyr til Yamaha? skal på messa en tur om et par uker..

tenkte litt på hvis jeg kjøper meg en MT09 utgave...
har du hørt noe om hva som kan "justeres" i tillegg til potte/helanlegg?

skal i så fall bytte fjærer forran uansett-er jo +size...

Hadde faktisk en forespørsel om mt09 i går også :) på yamaha er det foreløpig bare r1 og r6 som kan tunes, men jeg fikk til svar at mt09 kommer, men ikke noen dato. vil tro det blir i løpet av våren, men kan ikke love noe da jeg ikke utvikler dette selv geek
ellers så får du jo powercommander til den sykkelen for ca 3 lapper også.

Vis Medlemmets Profil

75 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 22 Feb 2015 - 12:44

Joda er en mulighet med PC også men skal jeg først kjøre løpet helt ut m ny sykkel og litt utstyr vil jeg helst ha et eget map med min "feeling" og spec.

er en stund til "våren" ennå.. bounce

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next