Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

kjøpt meg dynobenk!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 5]

76 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 22 Feb 2015 - 14:48

mekkern skrev:Joda er en mulighet  med PC også men skal jeg først kjøre løpet helt ut m ny sykkel og litt utstyr vil jeg helst ha et eget map med min "feeling" og spec.

er en stund til "våren" ennå.. bounce
Skjønner det,mer mye mere man får gjort med flashing i tillegg til map og det blir billigere i tillegg. Skal legge det på minnet og si fra når den kommer Very Happy

Vis Medlemmets Profil

77 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 27 Apr 2015 - 10:30

Til dere som er interesserte i å vinne ut fra lyskryss og være tøffest i gata så har jeg nå mulighet for å sette opp div racetools direkte i ecu på nyere kawasaki. foreløpig gjelder det zx10r og zzr1400. man kan få en avansert quickshifter med justerbar følsomhet, kuttetider for hvert gir, turtall og tps, man får fullt justerbar launch control og også mulighet for pitlimiter :) hva skal man med kit ecu lenger nå?

Vis Medlemmets Profil

78 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 27 Apr 2015 - 20:39

Espen skrev:Til dere som er interesserte i å vinne ut fra lyskryss og være tøffest i gata så har jeg nå mulighet for å sette opp div racetools direkte i ecu på nyere kawasaki. foreløpig gjelder det zx10r og zzr1400. man kan få en avansert quickshifter med justerbar følsomhet, kuttetider for hvert gir, turtall og tps, man får fullt justerbar launch control og også mulighet for pitlimiter :) hva skal man med kit ecu lenger nå?

Hører du, dagzzr? Nå har du sjansen å få litt futt i moppen din, du som alltid kommer sent.

79 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 27 Apr 2015 - 21:05

KliffArne skrev:
Espen skrev:Til dere som er interesserte i å vinne ut fra lyskryss og være tøffest i gata så har jeg nå mulighet for å sette opp div racetools direkte i ecu på nyere kawasaki. foreløpig gjelder det zx10r og zzr1400. man kan få en avansert quickshifter med justerbar følsomhet, kuttetider for hvert gir, turtall og tps, man får fullt justerbar launch control og også mulighet for pitlimiter :) hva skal man med kit ecu lenger nå?

Hører du, dagzzr? Nå har du sjansen å få litt futt i moppen din, du som alltid kommer sent.

Jaaa, men jeg er født 9 minutter for sent. Har slitt med det hele livet cyclops  
Hadde en hyggelig samtale med vooodooodo på søndagen hos AT, delvis om ZZr sitt potensiale. Fikk noen gode tips av han også. Med litt mere futt i moppa, kanskje jeg kan komme til tiden- og følge busan til voooodoodo??? affraid

Vis Medlemmets Profil

80 Re: kjøpt meg dynobenk! on Man 27 Apr 2015 - 21:27

dag-zzr skrev:
KliffArne skrev:

Jaaa, men jeg er født 9 minutter for sent. Har slitt med det hele livet cyclops  
Hadde en hyggelig samtale med vooodooodo på søndagen hos AT, delvis om ZZr sitt potensiale. Fikk noen gode tips av han også. Med litt mere futt i moppa, kanskje jeg kan komme til tiden- og følge busan til voooodoodo??? affraid

Har du ikke enda klart å ta igjen de 9 minuttene??? Treiging!

Vis Medlemmets Profil

81 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 28 Apr 2015 - 4:06

Det er ikke sykkelen til denne Voooooodooooodo som er så rask ..... pig sitter oppå....

Vis Medlemmets Profil

82 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 28 Apr 2015 - 9:31

Haya99 skrev:Det er ikke sykkelen til denne Voooooodooooodo som er så rask .....  pig  sitter oppå....
I ditt tilfelle er det vel motsatt? ... kanskje? clown

Vis Medlemmets Profil

83 Re: kjøpt meg dynobenk! on Tir 28 Apr 2015 - 23:41

jhn skrev:
Haya99 skrev:Det er ikke sykkelen til denne Voooooodooooodo som er så rask .....  pig  sitter oppå....

Tror dere begge har helt rett Shocked

Vis Medlemmets Profil

84 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 1 Mai 2015 - 6:04

dag-zzr skrev:
jhn skrev:

Tror dere begge har helt rett Shocked

Hele poenget med å ha sykkel er at den skal være så rå og vill at den skremmer dritten av deg - hva er vitsen ellers??? Når du behersker sykkelen så er det på tide med en annen råere..... det tar litt tid med Busa RR 3.0 som kommer etterhvert....

Vis Medlemmets Profil

85 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 2 Mai 2015 - 20:48

Litt av vitsen er at en kjører litt og ikke bare refererer til at " vi " ikke har gjort den klar alien

Vis Medlemmets Profil

86 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 3 Mai 2015 - 1:21

lazyboy skrev:Litt av vitsen er at en kjører litt og ikke bare refererer til at " vi " ikke har gjort den klar alien

...her har vi en aspirant til kurset for nyttårsraketter.

Vis Medlemmets Profil

87 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 3 Mai 2015 - 10:53

Da har jeg fått montert det første race tools kitet på en zx10r 2011. Eieren kan nå glede seg over en bra quickshifter, launch control, pitlimiter og noen ekstra hester i stallen. Alt sammen justeres i original ecu så her er det minimalt med feilkilder. Luftfilter ble byttet før noen benkkjøring ble tatt men ble nok noen hester der også ser det ut som Very Happy Quickshift har justerbar trykkbryter for både push/pull og kraft for aktivering. Denne er levert av Cordona. Dette kitet fås også på zzr 1400 og flere modeller kommer snart på løpende bånd Very Happy

Slik så luftfilter ut (før benkkjøring)

Bryter for pitlimiter montert. Denne kan justeres hvilket turtall den skal sperre på i ecu slik at hastighet stemmer uansett dreving etc.

Her er Quickshiftbryter installert. Cordona gp switch.

Og slik ble effekten etter tuning i benk. nytt map i ecu økte fra 187 til 193 hk

Vis Medlemmets Profil

88 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 18 Des 2015 - 21:43

Hei! Lite med updates fra min kant i det siste. Kan nevne at jeg holder på å flytte verkstedet til mitt nye hjem som er et verksted der det også fulgte med et hus ved siden av :)
Holder på å bygge nytt dynorom. mye bedre vifteanlegg og senka benken ned i gulvet. Finnes det en elektriker her inne som har lyst på installasjonsjobben i bytte mot benkkjøring eller skruing så si fra :) Poster litt bilder av fremgangen her straks :) jeg kan nås på 95191095

Vis Medlemmets Profil

89 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 25 Des 2015 - 20:43

Som lovet kommer det noen bilder hr om jeg får det til :) :

sagd ut hull i gulvet for benken

Vis Medlemmets Profil

90 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 25 Des 2015 - 21:33

mye igjen, men det går rett vei!

frekvensomformere til viftene

Vis Medlemmets Profil

91 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 25 Des 2015 - 21:41

Det skrider fremover ja.. cheers

Vis Medlemmets Profil

92 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 25 Des 2015 - 21:59

ser jo bra ut dette, med benk nede under gulv er det jo mye lettere å trille sykkel inn/ut.
Nå er det noen år siden jeg har vært på på dynobenk med sykkel så jeg husker ikke helt åssen den så ut. Men det var vel ikke noe mer enn en teller som målte akselerasjonen på rulla.
Er dette en bremsebenk som kan måle belastning på fast turtall?

Vis Medlemmets Profil

93 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 25 Des 2015 - 22:13

pelsen skrev:ser jo bra ut dette, med benk nede under gulv er det jo mye lettere å trille sykkel inn/ut.
Nå er det noen år siden jeg har vært på på dynobenk med sykkel så jeg husker ikke helt åssen den så ut. Men det var vel ikke noe mer enn en teller som målte akselerasjonen på rulla.
Er dette en bremsebenk som kan måle belastning på fast turtall?

Hei. Ja, og ikke minst mye lettere med shortcar som jeg har brukt båtvinsj på før :)
Jeg har mulighet til å låse den på turtall, gjøre steptester og alt jeg vet om, men for å se moment "live" trengs en liten tilleggsdings til 15-20 lapper så jeg har ikke prioritert den enda. man får det uansett opp når man avslutter målinga.

Vis Medlemmets Profil

94 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 25 Des 2015 - 22:57

Hmm... med måling på ett hjul er det begrenset hva biler som kan tunes. Jeg har en TVR med Quaife diff, nytteløst å sette ett hjul på bakken der.
Måle moment på turtall og step tester er jo det man vil ha noe opplysninger om når man tuner racer, eller noe annet...

Første gangen jeg hadde sykkel i dyno var hos MC-Piratene i Sandnes i '95, han som kjørte benken hadde ikke noe som helst begrep om hva han drev med. Han prøvde å få meg til å kjøre sykkern opp gjennom gearene for å måle ett eller annet.

Sist endret av pelsen den Lør 26 Des 2015 - 10:12, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

95 Re: kjøpt meg dynobenk! on Fre 25 Des 2015 - 23:07

pelsen skrev:Hmm... med måling på ett hjul er det begrenset hva biler som kan tunes. Jeg har en TVR med Quaife diff, nytteløst å sette ett hjul på bakken der.
Måle moment på turtall og step tester er jo det man vil ha noe opplysninger om når man tuner racer, eller noe annet...

Første gangen jeg hadde sykkel i dyno var hos MC-Piratene i Sandnes i '95, han som kjørte benken hadde ikke noe som helst begrep om hva han drev med. Han prøvde å få meg til å kjøre sykkern opp gjennom gearene for å måle ett eller annet. Når de har imbisiller ansatt er ikke benken stedet å la de holde på. Shocked
er kun shortcar jeg driver med utenom mc, og det er kun fordi de har stiv bakaksel og mc-motor så det meste går med samme utstyr.
Jeg kan selvfølgelig måle moment på ønsket turtall men jeg må trykke på en knapp for å få det opp, og på nytt for å måle igjen, det er eneste forskjell. vet ikke om noen som har torque cell heller så noe must er det ikke.

Vis Medlemmets Profil

96 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 26 Des 2015 - 21:01

Espen skrev:er kun shortcar jeg driver med utenom mc, og det er kun fordi de har stiv bakaksel og mc-motor så det meste går med samme utstyr.
Jeg kan selvfølgelig måle moment på ønsket turtall men jeg må trykke på en knapp for å få det opp, og på nytt for å måle igjen, det er eneste forskjell. vet ikke om noen som har torque cell heller så noe must er det ikke.
Det er vel litt gammeldags tankegang hos meg når det gjelder hvor bra en brems er. En vannbrems måler jo bare moment, og man kan la motoren gå på fullt øs på hvilket som helst turtall mot en slik brems. Bremsen møter jo motoren, og momentet er enkelt å måle....med gamle analoge instrumenter som fjær eller lodd og linjal clown
Klart at man nå med en computer som sampler litt raskt kan regne ut hva som helst på en rulle. Må vel ha en PC med RS232 port, og det begynner å bli sjeldent, vaffal laptop. Har dårlig erfaring med USB port og kommunikasjon med Emerald ECUen i TVRen, gammel laptop med RS232 funker mye bedre. Siden jeg har fullt programmerbar ECU i den bilen var vel derfor jeg nevnte den, den trenger en tur på rulle for å optimaliseres...ehh maksimeres. Den lærer seg og optimaliseres hele tiden med en bredbåndlambda, så det maks effekt-map jeg vil ha.
Min tur til MC-piratene var ikke noe god erfaring, men jeg hadde jo samme sykkern på benk på ACR året etter, en kompis som styrte benken og vi fant ut en hel del på kort tid. Very Happy MC-piratene trodde de tok imot folk som skulle dokumentere hva dritten ytet, og skulle vise det til kompisene. Jeg visste at dynoen kunne gi meg svar, men operatøren skjønte ikke noe. Er derfor litt skeptisk til å booke time i rulle med TVRen, Dave Walker som har laget ECUen er nok førstevalget. sunny Tar gjerne imot tips om noen her på berget kan tune bil og også kan softwaren til Emerald.

Vis Medlemmets Profil

97 Re: kjøpt meg dynobenk! on Lør 26 Des 2015 - 21:25

Er en stund siden jeg var borti disse men de drev jo brukbart med trimming/rallycross..hadde bremserulle og eget dynorom..

http://dittdistrikt.no/bedriftsinformasjon/Z0I5BLPY/engs-auto-as

Vis Medlemmets Profil

98 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 10 Jan 2016 - 10:12

Vis Medlemmets Profil

99 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 10 Jan 2016 - 10:23

viftene bygges også inn i eget rom på toppen av rommet. Alt for å dempe støy

Begynner å få på plass en del. det store røret i senter er luft utenfra, mens vifta som står i rommet kan brukes til ekstra kjøling på radiator/oljekjølere ved behov.

Vis Medlemmets Profil

100 Re: kjøpt meg dynobenk! on Søn 10 Jan 2016 - 10:26

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next