Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Crosstøvler

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Crosstøvler on Man 22 Sep 2014 - 20:27

Nå har jeg holdt på å knotet litt inn i Hurumskogene med mitt nyervervede snabeldyr.
Av og til humper det så jæ... at det er greiest å stå oppreist. Innser at mine støvler til asfalt-kjøring er for myke i sålen og gir for lite støtte generelt. Derfor har jeg begynt å se etter støvler som egner seg bedre.

Noen her som har erfaring med hvilken egenskaper som bør prioriteres ved valg av Crosstøvler? Ser i reklamebanneret til denne siden at de averterer Alpinstar, Alpinstar Tucan Goretex.

Alle mine asfaltstøvler er Gortex, er det samme behovet med Crosstøvler? (Tenker på at om man blir våt uansett bruker Gortexstøvler dobbelt så lang tid å tørke).

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Crosstøvler on Tir 23 Sep 2014 - 14:49

Kjøpte disse tidlig i sommer,må si at jeg er MEGET fornøyd.
Kjøpte på Louis i Kiel, ble ca. 2500,-

Vis Medlemmets Profil http://www.bronnoymcklubb.com

3 Re: Crosstøvler on Ons 24 Sep 2014 - 6:45

Viktigst at du prøver støvlene og er sikker på at de er bred nok i foten og ikke klemmer noen steder. Er harde og stive, kjøper du noe som klemmer blir det til at du tar touringstøvlene istedet... Det er ikke så smart siden man lett skader beina på skauen når man velter med sykkelen oppå seg og bruker dårlige støvler...

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Crosstøvler on Ons 24 Sep 2014 - 10:42

Jeg trenger støvler som er brede i lesten, disse er brede nok for meg.I motsetning til vanlige crosstøvler som trenger litt "inngåing" var disse behagelige rett fra eska.
Har hatt dagsmarsjer på over 700km med en god del grus, ikke vondt noen steder.
De puster ganske godt også, skal ikke påstå at det er blomsterduft som kommer når disse blir tatt av etter en lang dag, men de er iallefall av de bedre jeg har vært borti.
De koster vel 320 euro hos Louis, så er noe billigere derfra.
Når det gjelder størrelsemessig vil jeg si at de er normale eller litt små i størrelsen.

5 Re: Crosstøvler on Ons 24 Sep 2014 - 12:34

Sisko skrev:Jeg trenger støvler som er brede i lesten, disse er brede nok for meg.I motsetning til vanlige crosstøvler som trenger litt "inngåing" var disse behagelige rett fra eska.
De puster ganske godt også, skal ikke påstå at det er blomsterduft som kommer når disse blir tatt av etter en lang dag, men de er iallefall av de bedre jeg har vært borti.
Når det gjelder størrelsemessig vil jeg si at de er normale eller litt små i størrelsen.
Men hva slags støvler er det du har kjøpt? Question

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Crosstøvler on Ons 24 Sep 2014 - 12:42

mortal skrev:

Står i nest øverste post... study

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Crosstøvler on Ons 24 Sep 2014 - 15:06

mortal skrev:
Sisko skrev:Jeg trenger støvler som er brede i lesten, disse er brede nok for meg.I motsetning til vanlige crosstøvler som trenger litt "inngåing" var disse behagelige rett fra eska.

Samma som trådstarter linker til.
Takk Trollerud Very Happy

8 Re: Crosstøvler on Ons 24 Sep 2014 - 15:27

Ok, du kjøpte de samme som trådstarter spør om ja, da skjønner jeg. Trodde det var et bilde som manglet i nest øverste post, ut fra teksten du skrev.

rabbit

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Crosstøvler on Tor 25 Sep 2014 - 5:11

Takke for informative svar så langt og kviterer med et tillegsspørsmål.
Av alle støvler jeg har vurdert er det kun ovenfor nevnte støvel (Alpinstar Tucan) som averteres med Gortex membran. Ellers er ikke vanntettning nevnt overhode.
Denne støveln feks frister grunnet vaskbart innlegg, men vanntetning er ikke nevnt.
Alpinstar Tech 10

Hva er greia her? Er støvlene laget i vesentlig kunstoff slik at de ikke lekker i alle fall, eller bør man uansett kjøre med buksebenet nedi støvelen slik at vanntetning uansett ikke duger?

Nevnte støvel her (Alpinstar Tech 10) er blant de dyrere, men siden 800GS har relativt små pedaler er det en fordel at støvelen ikke er for klumpete. Er det en relevant problemstilling, eller koker det ned til at alle støvlene er mer eller mindre like i så henseende (dvs like klumpete)?

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Crosstøvler on Tor 25 Sep 2014 - 13:14

Begge disse modellene er vel slanke modeller i forhold til de fleste andre crosstøvler.
Det jeg reagerer på er sålen på Tech 10 støvelen, den ser jo ut som en ren street sole.
Kan ikke gi mye grep på litt vått underlag når du kjemper for å holde sykkelen oppreist.

11 Re: Crosstøvler on Tor 25 Sep 2014 - 21:02

Ser Alpinestars reklamerer med "fantastisk kontroll på gir- og bremsepedal..." ... Tror jeg må prøve det merket cheers Fantastisk kontroll er ikke det jeg har merket med de crosstøvla jeg har brukt. Strengt tatt tviler jeg på at Alpinestars skal være unike der, selv om de er av de bedre. Knoting med giringa er det uansett når man står og kjører (regner med du ikke kjører cross med 800`en?) Og bremsepedalen må man strekke seg etter så lenge man ikke justerer den for stående kjøring.

Lette litt før jeg fant knebeskyttere som er korte nok til å passe over skoa. Og jeg har bukser som går utapå alt.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Crosstøvler on Fre 26 Sep 2014 - 5:28

joo skrev:Ser Alpinestars reklamerer med "fantastisk kontroll på gir- og bremsepedal..." ...  Tror jeg må prøve det merket cheers    Fantastisk kontroll er ikke det jeg har merket med de crosstøvla jeg har brukt. Strengt tatt tviler jeg på at Alpinestars skal være unike der, selv om de er av de bedre. Knoting med giringa er det uansett når man står og kjører (regner med du ikke kjører cross med 800`en?) Og bremsepedalen må man strekke seg etter så lenge man ikke justerer den for stående kjøring.

Lette litt før jeg fant knebeskyttere som er korte nok til å passe over skoa. Og jeg har bukser som går utapå alt.

Ja joo, man skal nok legge til litt sunn skepsis når man leser reklamen Very Happy.

Dog fremstår AlpineStars sitt utvalg som relativt greit.  Men det  kunne være greit å a prøvd fottøy før man kjøper det. Sliter med å finne forhandler som har AlpineStars stølver i butikken.

Ser ellers at BMW har et par alternativ i samme prisklasse. Men på papiret fremstår AlpineStars støvler som et bedre valg dersom kvaliteten er ok (men legger ikke opp til noe ekstremkjøring,. Skjønt, det er kanskje som uerfaren man trenger beskyttelsen mest) . Har sett på annet utstyr fra AS, og det fremstår som kvalitetsprodukt.
Skal en tur på SpeedMC i nær fremtid (svi av litt penger på TT-utstyr), får kikke på BMWs støvler før jeg bestemmer meg. Sesongen er jo i grove trekk over, så ingen umiddelbar bråhast.

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Crosstøvler on Ons 5 Nov 2014 - 0:17

Da ble det et par TCX Desert Gortex støvler.

Dro til Monsterbike for å sjekke om de hadde AlpineStar støvler. Det hadde de ikke, men hadde disse støvlene. Virket som greit bygget, ikke for extrem - bruk, men passer til mitt behov, og de satt godt på foten.

For øvrig kjørte MB 35% rabatt på lagervare-utstyr. Dette gjør at i tillegg til å få hva jeg var ute etter også kom rimeligere fra det enn noe annet tilbud på nett.
Lønner seg å støtte de lokale :-)

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Crosstøvler on Ons 5 Nov 2014 - 7:17

Hva måtte du ut med for de da?

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Crosstøvler on Ons 5 Nov 2014 - 11:30

joo skrev:Hva måtte du ut med for de da?

2140, ned fra 3 295

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Crosstøvler on Ons 5 Nov 2014 - 16:58

God deal, kanskje jeg må innom dem...?

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Crosstøvler on Ons 5 Nov 2014 - 21:46

Du får stikke innom.
Hadde noen få igjen.
Jeg tok med str 46( bruker normalt 44-45).
Hadde iallefal et par i 44...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» Crosstøvler