Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Palmasus og DRIT OG DRA

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 17 ... 28  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 28]

126 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 10:44

knutk skrev:
Palma skrev:

..........
Men går det an å lakkere de greiene der uten altfor mye bal, og uten å skru sykkelen i småbiter.
Har vel mistanke om at resultatet ikke vil blir det beste.. Kan jo sette på ei eikelist cheers

Det er jo vesentlig dekselet for dynamoreima som har fått juling.

Gasolin i Porsgrunn selger mye rart som passer til slikt, feks Aluma Blast.
Det er mulig å oppsøke butikken og se på varene. Fyren som driver butikken er både kunnskapsrik og snakkesalig.

Ganske enkelt å demontere dekselet og lakke det på nytt.

Har ingen anelse om styrken på omtalte lakk vs orginallakk, men siden orginallakken allerede er borte vil jo nesten alt være bedre enn ingenting.

Sant, Gasolin er en lekker butikk, har ikke vært der, men sett hjemmesiden av og til. Det napper veldig i kjøpefingeren så jeg prøver å unngå den sia. Men en slik lakk bør kanskje prøves. Nå vil forhåpentligvis greiene ikke bli værre da jeg får på den skjermforlengeren. Har noe (mer) alu, kan jo forlenge bunnpannebeskyttelsen oppover til den tverrgående motorvernbøylen og scratch Noen titals gram fra eller til på en panzertraktor betyr jo lite bounce

Vis Medlemmets Profil

127 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 12:25

Hvis det er noen trøst, noe det neppe er... så er korrosjonsproblemet på framdekslene større på 1200-motorene.
Gamlesykkelen min (1200S, 2006-modell) har nå mista så å si all lakken på dekslet. Men den har svart motor. På Røder, som er 2007 med sølvfarga motor er problemet mye mindre, men jeg har satt på skjermforlenger for lenge lenge siden. Likevel er der "noe på gang" Evil or Very Mad

Ser for meg å ta av dekslet og shine det et eller annet år, men ikke nå. I utgangspunktet skulle det være en mindre jobb, men så sjekka jeg hvor hardt hjulet til dynamoreima sitter; 140Nm! Drit og dra, ser for meg at en amatør (eksempelvis meg) kan knøvle mye med å holde igjen sakene uten spesialverktøy både for å ta av og sette på.
Der følger et par lager med dekslet, og ei pakning ved timing-lageret bør byttes. Resten er en bråta med 5 og 6mm bolter som bare skal sitte med 5 og 8Nm. Barneskirenn.

Kunne tenkt meg ei sodablåsing/glassblåsing av hele saken og så eloksert det i omtrent samme rødfargen som sykkelen har cheers
Men det blir ikke i år (heller). Drit og dra.

PS; noen tunger sier at man gjerne kan fjerne lyddempermatta som ligger innafor plastcoveret over dynamoreima på 1200-motorene. Den gjør bare at der starter masse korrosjon som man ikke ser før man tar av dekslet eller flassinga sprer seg innenfra også.

Vis Medlemmets Profil

128 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 12:36

Men; selvsagt kan du shaine sakene uten å ta av dekslet. Kom på at jeg så noe på nettet en gang om en som shaina uten å demontere så mye. Fant det igjen. På 1200, men blir samme metoden på Betty tenker jeg:

Beskrivelse her

Legg merke til at du må bruke syregrunning på aluen, ellers sitter ikke den nye lakken så lenge. Og syregrunninga bør du ikke drive og puste inn så mye av... clown

Vis Medlemmets Profil

129 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 13:17

Kjempelurt og takk for den Joo.

Vis Medlemmets Profil

130 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 15:28

Dette er jo bare en Beeemmer Palma, da finner du vel noe kvalitets-greier på Biltema du kan fikse den med cheers

Vis Medlemmets Profil

131 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 15:36

Ja, enig med Tiger. Cool Biltemas Felglakk er slitesterk, du får en type med alu-look der. Har nettopp vært og kjøpt en boks selv, sort farge til svingarmen på Guzzien. Har ikke brukt akkurat den før, så lurer litt på hvor blank den er.

Sist endret av mortal den Lør 31 Jan 2015 - 15:46, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

132 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 15:38

Prøvd den felglakken fra BT. Slitesterk nok, men syntes den er for blank til å ha på en sving.
Selv om jeg har lakka en gammel XT-sving med noe sånt nettopp...

Men noe BT-saker på en Beemer affraid Nei vett du hva!

Vis Medlemmets Profil

133 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 15:41

joo skrev:Prøvd den felglakken fra BT. Slitesterk nok, men syntes den er for blank til å ha på en sving.  
Selv om jeg har lakka en gammel XT-sving med noe sånt nettopp...

Men noe BT-saker på en Beemer affraid   Nei vett du hva!

Huff, her er jo folk like hårsåre som..... Shocked

Vis Medlemmets Profil

134 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 15:57

Biltema er greier,vet du. Har et bilde til som skal i bt-tråden,må bare få hus-datta'en opp og gå igjen.Er så knotete fra telefonen

135 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 31 Jan 2015 - 16:15

joo skrev:Men noe BT-saker på en Beemer affraid   Nei vett du hva!

Nei drit og dra, får være nok med batteri... og det i seg selv har laga nok faanskap :)

Vis Medlemmets Profil

136 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 2 Feb 2015 - 18:56

Nå har jeg bytta plugger og satt på tanken og ...og.....og....også videre, så nå kan snø'n bare drite og dra. Og Betty startet og alt var bare fryd og gammen i bua, helt til jeg fant ut at jeg kanskje trengte litt oksygen i blodet, så jeg stoppa den rolige jevntgående boxermotoren og sjanglet meg mot døra og fikk gispet i meg litt frisk vinterluft. Men DU hvor godt det gjorde for PMS'n. Nesten så jeg kan stikke innpå den andre sia og si hei hei til mine gode venner der What a Face ... Men ikke pent å ødelegge harmonien som råder der vel.... pirat
Nå er hvertfall greia at den mopeden min starta og lysa virka og hornet blåste nesten hull i veggen... Men steike å det trekker litt strøm, lysa blinka da jeg tuta.. er det det som kalles lyshorn, eller blir det da mørkehorn?
Samma det, få på noen nye dekk så er det meste klart. Ja kanskje en liten vask og før man skal slippe seg ut i vårsøla :) cheers
sunny

Vis Medlemmets Profil

137 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 2 Feb 2015 - 19:10

Dette var gode nyheter Palma! Kanskje jeg skulle tatt meg en tur i Mekka og børna litt på garasjegølve med 1050 Tigern cheers

Vis Medlemmets Profil

138 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 2 Feb 2015 - 19:33

ArcticTiger skrev:Dette var gode nyheter Palma! Kanskje jeg skulle tatt meg en tur i Mekka og børna litt på garasjegølve med 1050 Tigern cheers  

Syns jeg absolutt du burde gjøre AT :) cheers

Vis Medlemmets Profil

139 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 2 Feb 2015 - 19:41

Men nå er jo egentlig ikke noe av dette å rope veldig hurra for eller blir kjempeoverrasket over. Betty er en trofast dame da hun får godt stell. Men må si at vi har fått maksimalt ut av de små krumspring som har vært i bua i vinter.. Ikke sikkert alle er like enige, men jeg er av den oppfatning at har men litt ledig tid så kan man blåse ut og rydde litt der hvor det har samla seg mye grums og dritt, om det er under sofan, i bua, eller i en eller annen mørk kjeller. pirat

Vis Medlemmets Profil

140 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 7:15

Da skal jeg drite og dra en tur til Jula i Scharlottenbær, rapport kommer.....
Kom gjerne med tips Julajalla underveis, skal prøve å holde meg oppdatert uderveis...

Kanskje en tur innom dagligvarebutikken også  cheers

Vis Medlemmets Profil

141 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 7:39

Må bare si jeg stusser litt over disse GS eierne som har behov for å navngi disse syklene sine som Betty og Rudolf etc... Suspect

Vis Medlemmets Profil

142 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 8:12

Haya99 skrev:Må bare si jeg stusser litt over disse GS eierne som har behov for å navngi disse syklene sine som Betty og Rudolf etc... Suspect

Disse "GS eierne"....pirat
Da jeg kjøpte min GS fortalte forrige eier at den han kjøpte den av sa til han da han dro: " Pass godt på Betty da".
Så ok tenkte jeg, den heter Betty, det var jo et gyselig navn på en sykkel, men ok..
Det er mulig vi "GS eiere" har et noe annet forhold til våre sykler, den andre mopeden min som er en K100, heter faktisk ikke noe.. Har prøvd med "Silver" men det ga ikke noe god følelse... Så den blir omtalt som gamlesykker'n...
Men skjønner at du lurer. En GS er en så spesiell opplevelse så man får nok et helt annet forhold til de enn til en random plastikk-rakkett som heter gixxer'n eller Busan'n eller Kawa'n eller noe slik...
Har hatt flere sykler, men aldri med navn.. Det er nok verdt en studie.. Tror ikke vi skal blande inn Freud her da No

Vis Medlemmets Profil

143 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 8:21

KnutR

Admin
Palma skrev:
Haya99 skrev:Må bare si jeg stusser litt over disse GS eierne som har behov for å navngi disse syklene sine som Betty og Rudolf etc... Suspect

Da jeg kjøpte min GS fortalte forrige eier at den han kjøpte den av sa til han da han dro: " Pass godt på Betty da".
Så ok tenkte jeg, den heter Betty, det var jo et gyselig navn på en sykkel, men ok..
Det er mulig vi "GS eiere" har et noe annet forhold til våre sykler, den andre mopeden min som er en K100, heter faktisk ikke noe.. Har prøvd med "Silver" men det ga ikke noe god følelse... Så den blir omtalt som gamlesykker'n...
Men skjønner at du lurer. En GS er en så spesiell opplevelse så man får nok et helt annet forhold til de enn til en random plastikk-rakkett som heter gixxer'n eller Busan'n eller Kawa'n eller noe slik...
Har hatt flere sykler, men aldri med navn.. Det er nok verdt en studie.. Tror ikke vi skal blande inn Freud her da No

Om man sminker en carbongris, så er det fremdeles en carbongris. pig
Det er ingen som sminker en GS.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

144 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 8:27

KnutR skrev:
Palma skrev:

Om man sminker en carbongris, så er det fremdeles en carbongris.  pig

Hahaha, det er vel ingen sykkler som er så stæsja som disse GSene, skulle tru det bare var halvfabrikat som kom fra Bær-Meg-Wekk fabrikken Rolling Eyes Så går eierne amok hos Tullatekk, Biltema og Jula for å få de noenlunde brukbare.....

Vis Medlemmets Profil

145 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 8:44

KnutR skrev:
Palma skrev:

Carbongrisen er dekaltrimmad - det er vel det som er sminken da...... men er ikke gjort av eieren.

....men jeg startet dette engang på ACR da noen hadde iPone klistremerker liggende - og i maset og stresset tenkte jeg vel på iPhone .. og klistret på reklame for såpe....

Vis Medlemmets Profil

146 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 11:49

ArcticTiger skrev:Hahaha, det er vel ingen sykkler som er så stæsja som disse GSene, skulle tru det bare var halvfabrikat som kom fra Bær-Meg-Wekk fabrikken Rolling Eyes Så går eierne amok hos Tullatekk, Biltema og Jula for å få de noenlunde brukbare.....

Det er vel ikke mange sykler som har så bredt bruksområde og ir et så mangfold av opplevelser heller som "disse GS'ene". Og ut i fra det så er det artig å kunne videreforedle en slik juvel til å passe enda bedre til personlig bruksområde. Og at det er muligheter utover slip-on og carbonfelger og div klistremerker er jo bare en fordel. Men jeg skjønner jo at det råder en viss missunnelse hos de som ikke har valgt de mulighetene, og som må begrense bagasjeløsninger til ei lita tankveske og ryggsekk bounce

Vis Medlemmets Profil

147 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 12:31

KnutR

Admin
ArcticTiger skrev:
KnutR skrev:
Palma skrev:

Hahaha, det er vel ingen sykkler som er så stæsja som disse GSene, skulle tru det bare var halvfabrikat som kom fra Bær-Meg-Wekk fabrikken Rolling Eyes Så går eierne amok hos Tullatekk, Biltema og Jula for å få de noenlunde brukbare.....

Vi snakka ikke om løspupper og korsett nå, men om sminke Wink

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

148 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 12:38

Palma skrev:
ArcticTiger skrev:Hahaha, det er vel ingen sykkler som er så stæsja som disse GSene, skulle tru det bare var halvfabrikat som kom fra Bær-Meg-Wekk fabrikken Rolling Eyes Så går eierne amok hos Tullatekk, Biltema og Jula for å få de noenlunde brukbare.....

Det er vel ikke mange sykler som har så bredt bruksområde og ir et så mangfold av opplevelser heller som "disse GS'ene". Og ut i fra det så er det artig å kunne videreforedle en slik juvel til å passe enda bedre til personlig bruksområde. Og at det er muligheter utover slip-on og carbonfelger og div klistremerker er jo bare en fordel. Men jeg skjønner jo at det råder en viss missunnelse hos de som ikke har valgt de mulighetene, og som må begrense bagasjeløsninger til ei lita tankveske og ryggsekk bounce

Det virker som disse GS eierne legger veldig stor vekt på hvor mye bagasje de får med seg - og har de ikke noe så kjører de uansett rundt på en 3-4 alu-containere ....... så folk skal tro de er på vei jorda rundt.... selv når de skal til Drammen.

På Busan handler det om å reindyrke selve kjøreopplevelsen - ikke hvor mye last man kan få med ...... men jøss det er jo plass til to kofferter toppboks og tankveske .... de første 2 turene til ACR forgikk med sykkelen og telt ... som en tur med innlagt banekjøring og Lofoten etterpå. Så den er jo ganske allsidig den også .... kjørte opp i et strekk med full bagasje et år 1200km på 12 timer - med alle pauser.

Vis Medlemmets Profil

149 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 12:41

Palma skrev: som må begrense bagasjeløsninger til ei lita tankveske og ryggsekk bounce

hva som er morro med å kjøre rundt med så mye stash forstår jeg ikke..
jeg får da med det som er nødvendig for turer-skal da ikke flytte permanent? Ellers har jeg bil hvis det skulle knipe....

litt niste og drikke er det som er nødvendig for heldagsturer-ellers tar de fleste plastikkpenger hvis det skulle knipe..

trenger liksom ikke en slik "doomsday prepper-bug out vehicle" utgave for å tusle rundt etter (grus)veien.. lol!

Vis Medlemmets Profil

150 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 13 Feb 2015 - 13:00

mekkern skrev:
Palma skrev: som må begrense bagasjeløsninger til ei lita tankveske og ryggsekk bounce

hva som er morro med å kjøre rundt med så mye stash forstår jeg ikke..
jeg får da med det som er nødvendig for turer-skal da ikke flytte permanent? Ellers har jeg bil hvis det skulle knipe....

litt niste og drikke er det som er nødvendig for heldagsturer-ellers tar de fleste plastikkpenger hvis det skulle knipe..

trenger liksom ikke en slik "doomsday prepper-bug out vehicle" utgave for å tusle rundt etter (grus)veien.. lol!

Haha, forsåvidt enig i dette. Har flere liter med alukasser, men de står som oftest i bua hjemme. Men fredagshandel på vei hjem fra jobb er jo greit da. Og det er jo ikke så nøye å drive å plukke de av og på. De er jo lite i veien og spiser lite mens de sitter der. I tillegg så har vel vi "GS eierne" en kjørestil hvor slike kasser er lite til hinder. Det er jo og med å gjør deg større og mer synlig i trafikkbilde.
Og det er jo en fin plass å sette klistremerker (kjøpt på E-bay) fra expedisjoner verden rundt under mandige forhold... PS: jeg har renska mine for klistremerker fra forrige eier tongue

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 28]

Gå til side : Previous  1 ... 5, 6, 7 ... 17 ... 28  Next

Similar topics

-

» Palmasus og DRIT OG DRA