Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Palmasus og DRIT OG DRA

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 15 ... 28  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 28]

26 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 30 Okt 2014 - 16:22

Klarte meg, fikk revet meg igang med Betty i -4 blå, Var ikke så verst allikevel. Tørre veier da :)

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 30 Okt 2014 - 19:51

Tsssh,ifjor på denne tiden så var det en nisse på GS som kjørte over Haukeli tur/retur,så en tur i postkassen er nu ingenting

28 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 31 Okt 2014 - 19:44

Har du kjørt fra Svullrya over Østmark mot Torsby i det siste Palma?
Jeg har kjørt mye over der før om åra men prøvde meg over der en tur i høst, det var mye smågrus i svinga etter veiarbeidet enda.
Regner med det blir bra der neste år da det får "festet" seg.
Pent over der og vanligvis gørfine svinger.

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 31 Okt 2014 - 22:36

Svein2 skrev:Har du kjørt fra Svullrya over Østmark mot Torsby i det siste Palma?
Jeg har kjørt mye over der før om åra men prøvde meg over der en tur i høst, det var mye smågrus i svinga etter veiarbeidet enda.
Regner med det blir bra der neste år da det får "festet" seg.
Pent over der og vanligvis gørfine svinger.
Hadde en tur der i sommer, Parkerte grussykkelen(GS) hos en kompis på Svullrya og skulle lufte gamle K100 en tur, det ble 16 km på pukk og rullegrus.... Mad Ikke noe stor oppelvelse... Men en stund siden sist nå.
'

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 8 Nov 2014 - 19:24

I dag var jeg en tur innom i bua. Nesten vemodig... Der står Betty med kald motor og bare venter på våren. Fikk tak i noe greier i dag Leggbeskyttere
Kan jo være greit å ha på. Det blir jo mer og mer RT haha.
Ellers så driver jeg å silker på noen fine lys, og et løftebord, og....... og........ og...... Pokker

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 8 Nov 2014 - 19:59

Løftebord står og har stått på ønskelista lenge,forstår egentlig ikke hva jeg venter på

32 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 8 Nov 2014 - 20:29

KliffArne skrev:Løftebord står og har stått på ønskelista lenge,forstår egentlig ikke hva jeg venter på
Samme her..

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 8 Nov 2014 - 21:05

Palma skrev:I dag var jeg en tur innom i bua. Nesten vemodig... Der står Betty med kald motor og bare venter på våren. Fikk tak i noe greier i dag Leggbeskyttere
Kan jo være greit å ha på. Det blir jo mer og mer RT haha.
Ellers så driver jeg å silker på noen fine lys, og et løftebord, og....... og........ og...... Pokker
Du har vel ikke parkert allerede,
Kjørte den ene til Yamaha Karlstad i går (lett snødrev, men ok) så dem hadde noen lekre løftebord som gikk ned i gulvet :der cyclops:

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 8 Nov 2014 - 21:30

custom skrev:Du har vel ikke parkert allerede,
Kjørte den ene til Yamaha Karlstad i går (lett snødrev, men ok) så dem hadde noen lekre løftebord som gikk ned i gulvet :der cyclops:
Hva slags bord, og til hvilken pris ?... Nja, joo jeg har parkert. Gidder ikke kle på meg masse for 3,5 mil osv ... Blitt litt makelig på mine eldre dager :) Hvilken butikk i Karlstad??? Over gjennomsnittet interessert :)

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 8 Nov 2014 - 23:23

Palma skrev:
custom skrev:Du har vel ikke parkert allerede,
Hva slags bord, og til hvilken pris ?... Nja, joo jeg har parkert. Gidder ikke kle på meg masse for 3,5 mil osv ... Blitt litt makelig på mine eldre dager :) Hvilken butikk i Karlstad??? Over gjennomsnittet interessert :)
Sorry vakke noe butikk, var verkstedet til yamaha sentret Karlstad. Bor tross alt i indre enfold og hakke sett ett så flott mc verksted noen gang

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 9 Nov 2014 - 0:08

custom skrev:Sorry vakke noe butikk,  var verkstedet til yamaha sentret Karlstad. Bor tross alt i indre enfold og hakke sett ett så flott mc verksted noen gang
Ahh skjønner, du var ute i det store utland og så noe fantastisk. Ja klart slik skal deles med frender på BAN. Det kan være at man kan tjene noen kroner på å dra over å handle løftebord der borte, i tillegg til kvote og grei kornekurs, og så må man jo kryddre det hele med at det er jo en fin tur da...

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 9 Nov 2014 - 0:54

har et Fjero løftebord, det var dyrere, men er mer stabilt enn bilrema og Gasolin sine. Hadde kompressorvedlikehold idag, trille luftkompressoren opp på bordet og jekke opp.  Cool
Det er lett å bli avhengig av løftebord geek

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 9 Nov 2014 - 18:08

Trillet Betty ut i dag og fikk vaska av mesteparten av grusen fra siste turene. Veien opp hit ser ut som ei pløgsle nå... Fikk kledd av tanktrekk og tog av tanken og. Flaks at den var nesten tom.
Fikk begynt på litt fin-rengjøring under der. All skiten samler seg visst under tanken..
Har en PDM60 under der og som er tredd innimellom og oppi der. Skal få den litt bedre plassert og tenker jeg..
Ellers er det noen bremseslanger som skal skiftes, litt klosser, dekk, olje og filter, ha på no mer lys, et skikkelig horn ønsker jeg meg og...

Vis Medlemmets Profil

39 Godt nytt år... on Fre 2 Jan 2015 - 10:58

Ja ja, vi får nå se da hvordan det blir, det var vel egentlig et ønske om et sådant-- altså et godt et... år altså..

Det har vært lite Palmasus i siste tiden, grunner til det er at jeg ikke har kommet meg inn, om det er virus her eller der eller hva F... vet jeg ikke.

Det har uansett ikke skjedd veldig mye siden sist. Pussa litt og gnikka litt i bua, Gamle K startet i går etter at jeg fikk ladet opp det klin tomme BT-batteriet. Det er K'n sin det. Betty stelles med om dagen, litt vedlikehold å sånn.

Store planer... Neida, tar dagene som de kommer.

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 2 Jan 2015 - 19:53

Velkommen tilbake,får jeg si da.La merke til at du var borte,tenkte du var sur på oss Rolling Eyes
Har ikke hørt om andre som har hatt innloggingsproblemer.Men klart,får man ikke logget inn,så får man jo ikke fortalt det heller.
Husk det er en mulighet nede på hovedsiden å kontakte oss via mail,den går isåfall til Knutr og meg.

Alternativt kan du be Høvdingen om å gi meg beskjed,vi to har daglige meningsutvekslinger pm clown

41 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 2 Jan 2015 - 21:43

KliffArne skrev:
Alternativt kan du be Høvdingen om å gi meg beskjed,vi to har daglige meningsutvekslinger pm clown
Jøss Shocked pale

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 2 Jan 2015 - 21:56

Så bra at du har kontakten i orden med Han!!
Var vel helst noe møkk med maskinen min, blandet med møkka her så ble det bare dritt haha.
Neida, har ikke blitt sur enda, og blir det vel helst ikke heller. Men er det noe jeg går glipp av som jeg burde blitt sur for så vil jeg gjerne vite det, skal ikke la slike muligheter gå fra seg i disse PMS tider.

Men det var jo koselig på grensen til rørende sentimentalt at det var lagt merke til at jeg var borte (faan hvor er hjerte hjerte hjerte knappen hen da??)

På et annet forum stopper de fleste tråder hvis jeg ytrer noe, men så har jeg gammel BMW og da... lol!

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 2 Jan 2015 - 22:02

Palma skrev:Så bra at du har kontakten i orden med Han!!
Var vel helst noe møkk med maskinen min, blandet med møkka her så ble det bare dritt haha.
Neida, har ikke blitt sur enda, og blir det vel helst ikke heller. Men er det noe jeg går glipp av som jeg burde blitt sur for så vil jeg gjerne vite det, skal ikke la slike muligheter gå fra seg i disse PMS tider.

Men det var jo koselig på grensen til rørende sentimentalt at det var lagt merke til at jeg var borte (faan hvor er hjerte hjerte hjerte knappen hen da??)

På et annet forum stopper de fleste tråder hvis jeg ytrer noe, men så har jeg gammel BMW og da... lol!
Da henvender du deg til feil type mennesker, de tre bokstavene B, M og W bruker jo utløse ganske så mye artig sjikanøs dritprat.

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 2 Jan 2015 - 22:10

jhn skrev:Da henvender du deg til feil type mennesker, de tre bokstavene B, M og W bruker jo utløse ganske så mye artig sjikanøs dritprat.

Ja, sant det, ikke alle har den store forståelsen for andres valg, Det er ofte verdensmestre som "regjerer" slike fora. Nei, KliffArne jeg mente ikke deg... eller det vet jeg ikke, men det virker ok her Very Happy

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 0:05

Palma skrev:
jhn skrev:Da henvender du deg til feil type mennesker, de tre bokstavene B, M og W bruker jo utløse ganske så mye artig sjikanøs dritprat.

Ja, sant det, ikke alle har den store forståelsen for andres valg, Det er ofte verdensmestre som "regjerer" slike fora. Nei, KliffArne jeg mente ikke deg... eller det vet jeg ikke, men det virker ok her Very Happy
Hvis du skulle savne litt drittprat om Bayer-jærn kan det sikkert ordnes for JEG har jo værdens beste gamle drittsykkel..eh... har visst flere gamle skrothauger som er helt sikkert MYE bedre enn det som "krautgjengen" greier å produsere..
Kan jo klemme til med kardangklokkelagere.... faen.. har jo byttet noen bakhjulslagre på syklene mine også men skitt au drit i det...-sikkert MYE bedre enn "bayer".. lol!

Enkelte forum dreier seg ofte om hvor mye større "klomp" en har handlet og skal sole seg i "nesegrus beundring" over hvor mye bedre de er enn de som ikke har kjøpt seg ny bike i år..

selv synes jeg andre sider ved mc lidenskapen teller mer enn hva en bruker av midler.
synes det er artig å kjøre alt fra gammel Puch til +1000ccm..
noe av det artigste er dog eldgamle veteransykler med manuell tenningsjustering og "tipping" av forgasser.. clown

Også tyske..... Wink Laughing

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 0:37

jhn skrev:

Da henvender du deg til feil type mennesker, de tre bokstavene B, M og W bruker jo utløse ganske så mye artig sjikanøs dritprat.

Dere må jo være klar over at ,uavhengig av hva slags mopper dere kjører,så er det lett å møte en kjølig skulder "på et annet forum" sålenge dere er så freidige at dere skriver innpå her.Dere visste vel det?

Ellers så kunne jeg skrevet mye drit om BMW,men er vel best å ikke gjøre det. I tilfelle jeg vil selge den,engang pirat

47 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 1:06

KliffArne skrev:
jhn skrev:

Dere må jo være klar over at ,uavhengig av hva slags mopper dere kjører,så er det lett å møte en kjølig skulder "på et annet forum" sålenge dere er så freidige at dere skriver innpå her.Dere visste vel det?

Ellers så kunne jeg skrevet mye drit om BMW,men er vel best å ikke gjøre det. I tilfelle jeg vil selge den,engang pirat
Jo, jeg er klar over det ... eller har i alle fall en følelse av at det av og til kan stemme, uten at jeg har fått direkte beskjed om det.
Og det e du din utakknemlige slask som e årsaken ... du e klar over det?
Men det e trivelig her inne ... ondskapen e liksom litt mere hjertelig, og lettere å kjenne igjen her inne.

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 1:34

mekkern sa:
"selv synes jeg andre sider ved mc lidenskapen teller mer enn hva en bruker av midler"
Helt enig, for min del er det å være underveis på snirklete veier som er det viktige, jeg driter i både merke og sjanger ... så lenge jeg klarer å få den gamle sundbankede kroppen til å sitte sånn nogenlunde stabilt på sykkelen.

Apropos sundbankede kropp ... jeg glemmer ikke første tur på mc etter en god omgang juling i ei fæl grøft ... jeg fikk besøk av en kompis med en V-max.
Jeg måtte jo selvfølgelig prøve om jeg fremdeles hadde psyke nok, og store nok baller til å kjøre mc igjen.
Kompisen måtte løfte meg opp på sykkelen, starte den og sparke opp sidestøtta.
Så var det bare å håpe at det ikke ble noen trafikale stopp på min 2 mil lange test-tur.
Jeg tror kompisen satt på trappa mi og beit negler.
Det var skummelt, men gikk heldigvis fint, så da var det bare å kreke seg inn på soffan igjen med et bredt glis, og vente et par år før fysikken var sånn ca akseptabel.
Mange vil nok påstå at den fremdeles ikke er akseptabel ... but but, som de sier på Spydeberg. It's not only only.
De sier forresten mye rart der, som f.eks. I had a stop in the start. lol!

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 9:50

jhn skrev:
KliffArne skrev:
jhn skrev:

Jo, jeg er klar over det ... eller har i alle fall en følelse av at det av og til kan stemme, uten at jeg har fått direkte beskjed om det.
Og det e du din utakknemlige slask som e årsaken ... du e klar over det?
Men det e trivelig her inne ... ondskapen e liksom litt mere hjertelig, og lettere å kjenne igjen her inne.  
Er så hjertens enig, her er ondskapen helt i overflata og mye mer vennligsinnet affraid
Men la nå det være det, man trenger ikke spise hele egget for å se om det er rottent, det er nok å kakke toppen av det.

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 11:30

Apropos egg .... har dere vært borti den derre franske delikatessen som er så uappetittlig at man må gjemme seg under et pledd for å spise.
Forbudt å omsette, men kan gis bort i bytte mot ... penger f.eks.
Egget inneholder et dødt, halvråttent og forhåpentligvis kokt fuglefoster.
Skal spises i et jafs, med hud og hår.
Hva er det slags filosofi de har de derre franskmenn, de eter jo alskens merkelige greier.
Hvem har hatt jobben med leite etter, og ikke minst prøvesmake div dritt og lort?
Kunne de ikke nøyd seg med god gammeldags norsk husmannskost som smalahove, kveithau, auarshau, fersk gravlaks, kobbesveive og kanskje litt svensk surstrauming?

Jeg så den alltid så pertentlige og ulastelige Jeremy Clarkson smake på egget. Han syntes det var nydelig

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 28]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 15 ... 28  Next

Similar topics

-

» Palmasus og DRIT OG DRA