Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Palmasus og DRIT OG DRA

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 15 ... 28  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 28]

51 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 12:27

jhn skrev:Apropos egg .... har dere vært borti den derre franske delikatessen som er så uappetittlig at man må gjemme seg under et pledd for å spise.
Forbudt å omsette, men kan gis bort i bytte mot ... penger f.eks.
Egget inneholder et dødt, halvråttent og forhåpentligvis kokt fuglefoster.
Skal spises i et jafs, med hud og hår.
Hva er det slags filosofi de har de derre franskmenn, de eter jo alskens merkelige greier.
Hvem har hatt jobben med leite etter, og ikke minst prøvesmake div dritt og lort?
Kunne de ikke nøyd seg med god gammeldags norsk husmannskost som smalahove, kveithau, auarshau, fersk gravlaks, kobbesveive og kanskje litt svensk surstrauming?

Jeg så den alltid så pertentlige og ulastelige Jeremy Clarkson smake på egget. Han syntes det var nydelig

Er dette fransk? Fåes over hele Asia også....... i flere varianter - saltet -svarte råtne etc.

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 12:28

Trodde den spesielle eggdelikatessen ble servert i Asia? Har ikke sett den i Frankrike...
Men har sett franskmenn som gravd opp strandmakk langs kanalkysten. Greit nok det, men på kvelden så stirra æ inn i auan på skapelsan inne i ei "delikatesseforretning"... Shocked  

Det meste kan spises, hva som er gangbart kommer bare an på hvor i verden man er født har jeg følelsen av rabbit

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 13:07

Jeg vet jo ikke hvor det serveres, det kan jo hende nabokjærringa spiser dette til frokost daglig, men det jeg så foregikk i Frankrike. Helt sikkert.
Og joda, jeg er klar over at forskjellige kulturer spiser hver sin type hesligheter ... innlegget mitt var mest bare for å ... eeh ... å ... eeh ... nææh ... æ vet ikke.
Skal man være nødt til å forklare hvorfor man sier alt det uforklarlige?

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 17:32

jhn skrev:Kunne de ikke nøyd seg med god gammeldags norsk husmannskost som smalahove, kveithau, auarshau, fersk gravlaks, kobbesveive og kanskje litt svensk surstrauming?

HAHA, alt sammen fordervet med kontrollert forråtnelse..... Skikkelig lekkert affraid

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 18:41

Palma skrev:
jhn skrev:Kunne de ikke nøyd seg med god gammeldags norsk husmannskost som smalahove, kveithau, auarshau, fersk gravlaks, kobbesveive og kanskje litt svensk surstrauming?

HAHA, alt sammen fordervet med kontrollert forråtnelse..... Skikkelig lekkert affraid

Du glømmte Rakfisk og Lutefisk affraid

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 3 Jan 2015 - 20:29

ArcticTiger skrev:
Palma skrev:

Du glømmte Rakfisk og Lutefisk affraid
Jaa gjorde vel det, men man trenger jo ikke å overdrive heller.

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 4 Jan 2015 - 14:21

Rakfisk og lutfisk er delikatesser, hvis man har kjøpt nok aquitt. drunken

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 4 Jan 2015 - 14:47

Hvorfor må en være drita for å spise sånn fisk da? Suspect
fersk fisk kan nytes edru også...

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 4 Jan 2015 - 15:00

mekkern skrev:Hvorfor må en være drita for å spise sånn fisk da? Suspect

Hvis det var meg du svarte så har ikke jeg skrevet at man må være drita for å spise fisk, det er jeg forresten ikke uten fisk heller men det er noe mat som passer bedre til alkoholholdig drikke enn annen mat og omvendt, og det skal være nok av både det ene og andre. Wink

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 4 Jan 2015 - 15:01

Det kan vel være greit å ha noe antiseptiske greier om man skal spise fordervet og forgiftet mat
Kan også være greit å ha opparbeidet litt mot og likegyldighet før man spiser.
Den ene ferske fisken er råtten, den andre er krydret med Plumbo.

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 4 Jan 2015 - 15:06

Svein2 skrev:

Hvis det var meg du svarte så har ikke jeg skrevet at man må være drita for å spise fisk,

Når det er snakk om rakfisk og lutfisk,så kan jeg ikke se at det er en ulempe å være tilnærmet drita før man hiver innpå Suspect

62 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 4 Jan 2015 - 23:57

Matblogg?? affraid
Nei, det var jo ikke mat det var snakk om her lol!

Uansett har jeg faktisk fjernet endel gammel skit fra Betty i dag, nei det var ikke rakfisk, lutefisk eller smalahove (så sant ikke forrige eier var litt uforsiktig på noen fjelloverganger da, eller kjørte cross i fjæra)

Har bestilt meg ny tute og, stebel nautilus 139 dB... Satser på sjokklyd når det trengs istede for slipon ala acropivic eller hva det nå heter, med jevnt bråk hele tia Twisted Evil
Men sikkert kult det og da..

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 5 Jan 2015 - 0:50

Betty? E det kjærringa du prater om?

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 5 Jan 2015 - 19:29

jhn skrev:Betty? E det kjærringa du prater om?

Årlig avskraping av skit på kjerringa e sikkert greit, det har jo vært jul cyclops men nå bør man konse om MCen igjen...

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 5 Jan 2015 - 21:17

Ler meg halvskakk av kommentarene her inne. Fantastisk gohjertet ondskap affraid
Men for å avkrefte noe: Betty er en BMW R1150GS. Kona er noe mer renslig og lettstelt. cheers

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 5 Jan 2015 - 21:28

Palma skrev:

Ler meg halvskakk av kommentarene her inne. Fantastisk gohjertet ondskap affraid
Men for å avkrefte noe: Betty er en BMW R1150GS. Kona er noe mer renslig og lettstelt. cheers
Enig, det er et artig og trivelig forum.

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 13 Jan 2015 - 19:41

I dag dumpet den ned i postkassa, bestilte den 2.januar fra Australia, og i dag var det her.
Ja, jeg snakker om ei berte, nei ikke ny kone (er så bra den jeg har). Et Stebel Nautilus horn, 139dB. Det ble skikkelig lyd ja affraid HÆ????

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Jan 2015 - 10:15

Får vel skrive litt i min kjære blogg, nei det var kvalmende.
Har montert mer lys på Betty. Laget fester, har noe aluprofiler liggende og da ble det baufil og fil og hvil i bua. Tror det ble bra jeg.

Ja svenneprøve var det ikke.. men lys ble det.

Bare jeg får lada opp biltemabatteriet nå så blir det vel kanskje så det virker riktig og :)

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Jan 2015 - 11:54

Ble bra dette, nå kjenner jeg att deg hvis jeg møter deg.

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Jan 2015 - 12:54

Tror jeg ville latt de følge motorbøylen men smak og behag. cheers

Vis Medlemmets Profil

71 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Jan 2015 - 13:34

mekkern skrev:Tror jeg ville latt de følge motorbøylen men smak og behag. cheers

Slik at de blir sittende på skrå, som en V ??

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Jan 2015 - 14:09

ja.
Kjører slike sammen med parklys og sterke LED pærer foran på dagtid.på kvelden slår jeg av DRL(har ikke dimmefunksjon) men de kommer tilbake på fjærnlys for mere spredning.

Vis Medlemmets Profil

73 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Jan 2015 - 14:33

mekkern skrev:ja.
Kjører slike sammen med parklys og sterke LED pærer foran på dagtid.på kvelden slår jeg av DRL(har ikke dimmefunksjon) men de kommer tilbake på fjærnlys for mere spredning.

Ja, jeg tenkte på det, skal prøve å skråstille de, da kommer de lengere unna eksospottene og. Jeg har og mulighet til å sette på en bryter for å bryte signalstrømmen på fjernlys, men tror ikke det blir. Det blir så mye dall. Kan jo sette på en autoswitch kanskje og bruke avbryteren for blinken..

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Jan 2015 - 14:54

Såvidt jeg vågde å åpne bloggen din idag,sist jeg gjorde det så ble jeg bedt om å drite og dra Suspect Men var visst et annet forum. Godt å få det ut?

Ellers så er jeg litt imot sånne skarpe dagslys,spesiellt hvis de er for høyt justert.Og det er de som regel,er vel poenget med å montere dem i utgangspunktet.
Akkurat det bryr du deg sikkert ikke om clown Men skulle jeg hatt noe sånt på samme moppen som deg,så ville jeg hatt de høyere opp.Kanskje på veltebøylen rett over,eller på høykant ytterst på bøylen rabbit

75 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Jan 2015 - 15:47

KliffArne skrev:Såvidt jeg vågde å åpne bloggen din idag,sist jeg gjorde det så ble jeg bedt om å drite og dra Suspect  Men var visst et annet forum. Godt å få det ut?

Ellers så er jeg litt imot sånne skarpe dagslys,spesiellt hvis de er for høyt justert.Og det er de som regel,er vel poenget med å montere dem i utgangspunktet.
Akkurat det bryr du deg sikkert ikke om clown  Men skulle jeg hatt noe sånt på samme moppen som deg,så ville jeg hatt de høyere opp.Kanskje på veltebøylen rett over,eller på høykant ytterst på bøylen rabbit

Hehe, jeg blir av og til slik, men gidder rett og slett ikke å bruke tid og energi på "et sort hull" Twisted Evil. Men det var nå det hehe.
Ja er litt i tvil om plasseringa av de lysa. Har leg de der de er nå og stilt litt ned vil jeg får effekt på bakken 3-4 m foran meg, vet ikke om den effekten vil bli dårligere lengere opp. Nå er dette hovedsakelig for å bli sett da.
Prøvde å skrå de som Mekkern foreslo

Ikke så gæli det heller. Nå har jeg bikka de litt så jeg ikke blender møtende trafikk, ikke noe vits i å vekke harme blandt de store tunge på fire hjul..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 28]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 15 ... 28  Next

Similar topics

-

» Palmasus og DRIT OG DRA