Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Palmasus og DRIT OG DRA

Gå til side : Previous  1 ... 14 ... 24, 25, 26, 27, 28  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 25 av 28]

601 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 8 Sep 2015 - 17:24

Insektsguffe svir jævlig i øya...tongue

Rundt her har det florert med "nesehorn hjelmer" i det senere.. "alle" med en eller annen form for kåpeglass eller custom kjører med hele haka på hodet... Suspect
for meg ser det helt dust ut, men for all del... afro

Edit: Jula`s værnebriller er gull som "mc briller"- lite turbulens på øyet.
http://www.jula.no/catalog/klar-og-verneutstyr/beskyttelse/verneutstyr-for-oyne-ansikt-og-hode/vernebriller/vernebriller-906115/

Klare mørke og gule-De gule er konge i tåke og drittvær.

Sist endret av mekkern den Tir 8 Sep 2015 - 17:28, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

602 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 8 Sep 2015 - 17:25

150 km/t? ... har du kjøpt dæ ny sykkel?
Men godt det gikk godt

Vis Medlemmets Profil

603 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 8 Sep 2015 - 17:31

Det var ingen bie, de flyr bare i 11km/t men det kan ha vært ei flue, den går 300 ganger kroppslengden på ett sekund, hvor fort det blir i km/t kan du regne ut sjøl som har flua i aukroken. God bedring.

http://home.online.no/~trike/Historier/Innsekt/Innsekt.htm

Vis Medlemmets Profil

604 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 8 Sep 2015 - 19:51

Jeg leste på nyhetene her om dagen at det var kommet ei diger flue som ligner på ei homle på Austlandet nå, den lada løpet sitt med larver og skjøyt de med stor kraft inn i øyet på folk og dyr. Det er kanskje ei sånn ei du har fått i øyet?

Vis Medlemmets Profil

605 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 8 Sep 2015 - 21:23

@mekkern, som alltid gode tips fra din kant. Nå har jeg briller, men skal teste det uten gang... Ga kan jeg jo ha baugporten åpen og Laughing

@jhn, nei har ikke det, men har booster plugg vettu bounce . Neida det var litt enkel matte, jeg kjørte ca 70-80 og svinet kom litt saktere i mot så summen ble vel ca 150....

@Svein2 Jeg bøyer meg i hatten for din utrolige kunnskap om ting som er godt å vite, og som samtidig blir presentert på en måte som får meg til å le så jeg nesten griner.. cheers

@Arctic Tiger, om det var den vet jeg ikke, men at det var mitraljøse ombord på svinet er jeg ganske sikker på. Kanskje det var en IS-flue affraid

Vis Medlemmets Profil

606 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 8 Sep 2015 - 22:45

jhn skrev:150 km/t? ... har du kjøpt dæ ny sykkel?
Men godt det gikk godt
Suspect Suspect  Går 150 på tredje

607 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 8 Sep 2015 - 23:13

Palma skrev:I dag sa jeg det nesten igjen.... Fikk telefon fra en levvrandør av støtdempere. DSST (Dæven steike søkke ta)! Drit og dra. For en blodpris. 13lapper for wilbers til gamle Betty. Men da blei ho visst god som gull...  Ahhh hva gjør man da?
Bestilte du?

608 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Ons 9 Sep 2015 - 22:01

KliffArne skrev:
jhn skrev:150 km/t? ... har du kjøpt dæ ny sykkel?
Men godt det gikk godt
Suspect Suspect  Går 150 på tredje

Hehe, hvertfall med Boosterpluggen  cheers

KliffArne skrev:
Palma skrev:I dag sa jeg det nesten igjen.... Fikk telefon fra en levvrandør av støtdempere. DSST (Dæven steike søkke ta)! Drit og dra. For en blodpris. 13lapper for wilbers til gamle Betty. Men da blei ho visst god som gull...  Ahhh hva gjør man da?
Bestilte du?

Nei, budsjettet tillot ikke det den dagen... Får vurdere det i løpet av vinteren sammen med div andre greier. Har et sett med felger til sykkern som jeg tenker å sette dekk på og da trengs skiver og ABS ringer, det koster endel det og. Hvis man ikke skan kjøpe fra Hong Kong/Kina da Suspect .. Men det tror jeg at jeg ikke tar sjangsen på

Vis Medlemmets Profil

609 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 10 Sep 2015 - 1:09

Kina-skiver er sikkert godt nok til ditt bruk...

Prøvesatt en ny 1200 idag, med setet i høyeste posisjon. Forstår ikke hva jeg venter på santa

610 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 10 Sep 2015 - 6:24

KliffArne skrev:Kina-skiver er sikkert godt nok til ditt bruk...

Prøvesatt en ny 1200 idag, med setet i høyeste posisjon. Forstår ikke hva jeg venter på santa

Spurte du prisen på en vanlig service på den, for du trenger jo en masse utstyr(data) for å i det hele tatt gjøre noe med den??

Vis Medlemmets Profil

611 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 10 Sep 2015 - 6:54

Nei, gjorde ikke det.Skulle kanskje gjort det, men er ikke det sånne ubehagelige ting som man helst skyver under teppet ? alien

Ikke peiling på verken service intervall eller priser på sådanne.

612 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 10 Sep 2015 - 10:33

KliffArne skrev:Nei, gjorde ikke det.Skulle kanskje gjort det, men er ikke det sånne ubehagelige ting som man helst skyver under teppet ? alien

Hei
Det er et oljeskift og feilkodeavlesning på 1000km (skifte av innkjøringsolje tror jeg). Koster ca 1000,-
så er det 10000km interval. Den første koster ca 3000,- og 20000km koster ca 5400,-

Langt ifra gratis Sad

Vis Medlemmets Profil

613 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 10 Sep 2015 - 12:53

Palma skrev:

Spurte du prisen på en vanlig service på den, for du trenger jo en masse utstyr(data) for å i det hele tatt gjøre noe med den??

Behovet for masse utstyr ved service på moderne sykler er en tankegang som har satt seg hos mange fra "forgasser-generasjonen".

Faktisk er service på moderne sykler ganske enkelt å utføre selv. Eneste er at man kanskje bør sette bort servicene så lenge sykkel er innafor garantitiden.

For vannbokser, med nyeste type CAN-bus trenger man GS-911 WiFi og en bærbar PC/Nettbrett. Det koster $400 + frakt og avgifter, og kan benyttes til alle BMW sykler produsert etter 2005. Man kjører tester, leser diagnose og resetter service indikator. Den er så bra at BMW-forhandlerne later som om den ikke eksisterer.

Utover det trenger man kun ordinært verktøy + gode momentnøkler.

Nye sykler er mye enklere å ta service på enn de gamle. Forgasser og tenning er jo borte, og på vannbokser har de shims på ventilene, så i praksis holder de seg uten justering.

Ellers er jo alt som på alle andre sykler, dvs olje/filter skift samt sjekk her og der.
En ordinært mekanisk anlagt person gjør dette problemfritt.

Ikke noe å kvi seg på.

Vis Medlemmets Profil

614 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 10 Sep 2015 - 16:36

knutk skrev:
Palma skrev:

Behovet for masse utstyr ved service på moderne sykler er en tankegang som har satt seg hos mange fra "forgasser-generasjonen".

Faktisk er service på moderne sykler ganske enkelt å utføre selv. Eneste er at man kanskje bør sette bort servicene så lenge sykkel er innafor garantitiden.

For vannbokser, med nyeste type CAN-bus trenger man GS-911 WiFi og en bærbar PC/Nettbrett. Det koster $400 + frakt og avgifter, og kan benyttes til alle BMW sykler produsert etter 2005. Man kjører tester, leser diagnose og resetter service indikator. Den er så bra at BMW-forhandlerne later som om den ikke eksisterer.

Utover det trenger man kun ordinært verktøy + gode momentnøkler.

Nye sykler er mye enklere å ta service på enn de gamle. Forgasser og tenning er jo borte, og på vannbokser har de shims på ventilene, så i praksis holder de seg uten justering.

Ellers er jo alt som på alle andre sykler, dvs olje/filter skift samt sjekk her og der.
En ordinært mekanisk anlagt person gjør dette problemfritt.

Ikke noe å kvi seg på.

Æsj... da falt det argumentet bort og.... Ehhhh skal vi se... Sleep

Vis Medlemmets Profil

615 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 10 Sep 2015 - 21:00

Ahhhhhhhhh endelig har jeg blitt kvitt hylinga i framhjulet for godt. Lagt på nytt dekk på reservefelgen og det var en fryyyyd for høreapparatene.
Så nå har jeg et par halvslitte Heidenau Scout K60 til salgs. Dette er veldig gode dekk, gode kjøreegenskaper og er faktisk helt supre dekk. Er sikkert igjen 8-9000 km i de cheers Løp og kjøp.... Ørepropper følger med Suspect

Vis Medlemmets Profil

616 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 11 Sep 2015 - 10:57

B040 skrev:
KliffArne skrev:Nei, gjorde ikke det.Skulle kanskje gjort det, men er ikke det sånne ubehagelige ting som man helst skyver under teppet ? alien

Hei
Det er et oljeskift og feilkodeavlesning på 1000km (skifte av innkjøringsolje tror jeg). Koster ca 1000,-
så er det 10000km interval. Den første koster ca 3000,- og 20000km koster ca 5400,-

Langt ifra gratis Sad

Det er vel overkommelig, tror jeg rabbit

617 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 11 Sep 2015 - 13:57

KliffArne skrev:
B040 skrev:

Hei

Langt ifra gratis Sad

Det er vel overkommelig, tror jeg rabbit

Da er det vel bare å kjøpe da bounce

Vis Medlemmets Profil

618 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 20 Sep 2015 - 13:37

Hjemme igjen etter en flott tur i Telemark og litt Buskerud. Noen av oss dro gjennom opptil flere fylker for å være med bounce . Dro på fredag sammen med BMWilly til Busastrand hvor Busafamilien hadde åpnet sine dører og viste hjerterom for to langveisfarende østlendinger. Med god traktering på alle måter får fredagen og lørdag morgen var alt duket for en flott dag.

Veien til Busastrand gikk blant annet gjennom kalifatet. Og tro det eller ei, midt i en sving i nærheten av kalifatet hadde vi faktisk en "nær clown opplevelse". Et svartkledd vesen på en hvit mopped kom kjørende. Vi hilste som vanlig på tohjulinger, men nei, ikke den der... Kjente vel et kaldt gufs da vi passerte.. Det var kalifen.. Jeg flira høyt og lenge i hjelmen og dro videre.

Da jeg kom ut fra "Busa-annekset" lørdagen møtte dette synet meg

Dette måtte jo bli bra.

Første treffpunkt Langebru på Hokksund

10-15 glade moppedister klare for tur.

Første etappe gikk på veier vi ikke trodde fantes, gjennom gærmie fine svinger ledet Busatrond oss gjennom nedre deler av Buskerud(tror jeg). Første kaffestopp ble Veggli:

125'n med BusaJr hang på. Samtlige ble vel imponert over både sykkel'n og den unge mannen på turen.

Så bar det opp på fjellet:

mot Austbygdi og senere Rjukan.

Over fjellet mot Rauland måtte vi se på vannet som skal gi oss billig strøm i vinter. Takk til Petra.

I slike fossefall sies det at man kan treffe på Nøkken

affraid

Turen gikk videre ned til Rauland hvor det ble inntatt en bedre middag. Så var det på hjul igjen, nå bar det i retning Dalen, ned mot Vradal, over mot Kviteseid, Fjågesundveien osv ned til Lunde.

Derfra var det via Bø, Gvarv, Notodden, Kongsberg tilbake til Drammen.

BMWilly ville absolutt prøve sykker'n min  clown  så vi bytta fra ca Kongsberg og til Skedsmokorset. Jeg måtte slå meg hard for å få tilbake Betty... hehe.
1200RT var no helt annet å kjøre enn min gamle GS. Betty må jeg kjøre, RT'n styres med tankekraft virket det som... Den gikk ikke an å kjøre, men når jeg tenkte at jeg skulle svinge gikk den som en drøm gjennom svingene. En nydelig turmaskin. Men er ikke sikker på om det blir slik neste gang. Trillet Betty inn i garasjen kl 22:45. ca 65 mil den dagen.
Igjen takk for tur alle sammen

Vis Medlemmets Profil

619 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 20 Sep 2015 - 14:20

Hørtes trivelig ut det der ... et portrettbilde av nøkken fikk du også affraid

Vis Medlemmets Profil

620 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 20 Sep 2015 - 15:27

Godt du kommer deg ut av de dype skoger og får sett verden i blant cheers

Hørtes ut som lilleBusan har stått på for å henge med de store.

Vis Medlemmets Profil

621 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 20 Sep 2015 - 16:08

joo skrev:Godt du kommer deg ut av de dype skoger og får sett verden i blant cheers

Hørtes ut som lilleBusan har stått på for å henge med de store.

Ja lilleBusan sto på som en helt. Der er rekrutteringa sikret.

Ja var bra med en tur i strøk hvor de har bestilt for lang vei. Kjøringa mi her på rettstrekkene på østlandet gjør jo at dekka får form som en sirkelrund 2"x4".

Men joo, du glimret med ditt fravær ! Suspect

Vis Medlemmets Profil

622 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 20 Sep 2015 - 16:23

Palma skrev:
Men joo, du glimret med ditt fravær ! Suspect

"Arbeidshelg" hjemme for å få gjort litt av alt som må gjøres. For det er ikke mange helgene jeg har fått brukt på prosjekter av huslig art, og prosjekter er det mange av.
Værprognoser sier at jeg heller skal ta 3-4 dager på svenske rare veger om noen få dager... noe som utgikk denne helga siden det hadde regnet heftig der det er planer om å dra. Og der er nok noen veger som ikke er trivelige hvis dem ikke er litt tørr i alle fall Suspect

Vis Medlemmets Profil

623 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 25 Sep 2015 - 19:14

Ny investering er gjort. Nei jeg har ikke vært på Biltema. I en skobutikk.

Jeg har et par støvler som det til tider er endel fremmede kulturer i, det virker og som noen har daua i de...
Så gikk til innkjøp av denne:

Etter en dag funker det faktisk. En god duft av liljekonvall.

Kanskje noe for hanskene hans Svein2 tongue

Vis Medlemmets Profil

624 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 25 Sep 2015 - 20:22

Palma skrev:

Du fekk itte tell å legg inn bilde. lol!

Vis Medlemmets Profil

625 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 25 Sep 2015 - 21:02

Svein2 skrev:
Palma skrev:

Du fekk itte tell å legg inn bilde. lol!

Jooooda, men du klarer ikke se det for du har itte klart å stille inn maskina di..

Her da Svein2
lol!

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 25 av 28]

Gå til side : Previous  1 ... 14 ... 24, 25, 26, 27, 28  Next

Similar topics

-

» Palmasus og DRIT OG DRA