Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Palmasus og DRIT OG DRA

Gå til side : Previous  1 ... 15 ... 26, 27, 28  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 27 av 28]

651 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 18 Okt 2015 - 21:38

KliffArne skrev:
Palma skrev:Stadig innlegg å lese innlegg som beskriver parkering, vasking for vinteren osv... ikke koselig. Jeg har ikke vaska enda heller ikke parkert, bare sitter her med den JÆVLA FUCKINGS influensaen!!!!!! Evil or Very Mad
Nå er jeg lei!!!

Hvor er det du leser sånne tulle-innlegg? Pass deg, kanskje det er smittsomt, likt som flunsa Suspect

Fælt å si det, men det er veldig koselig da... Suspect
Men en ny periode, og det er viktig å snakke om det og sette ord på slike vanskelige følelser...

Vis Medlemmets Profil

652 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 20 Okt 2015 - 1:39

Palma skrev:
KliffArne skrev:
Palma skrev:Stadig innlegg å lese innlegg som beskriver parkering, vasking for vinteren osv... ikke koselig. Jeg har ikke vaska enda heller ikke parkert, bare sitter her med den JÆVLA FUCKINGS influensaen!!!!!! Evil or Very Mad
Nå er jeg lei!!!

Hvor er det du leser sånne tulle-innlegg? Pass deg, kanskje det er smittsomt, likt som flunsa Suspect

Fælt å si det, men det er veldig koselig da... Suspect
Men en ny periode, og det er viktig å snakke om det og sette ord på slike vanskelige følelser...

Æ plages lite av tristhet og tomhet ifbm vasking og vinterparkering.
Og oljen min tåle sikkert ei overvintring til, i en garasje med både frost og mus, hagemøbler og fandens oldemor.
E litt i tvil om æ skal bruke både hoved- og sidestøtta........ og kan det være lurt å la nøkkeln stå i tenningslåsen ?
Trudde egentlig at premenstruelle smerter va nokka som bare kjerringer hadde...............

Vis Medlemmets Profil

653 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 20 Okt 2015 - 6:49

Jompa skrev:
Æ plages lite av tristhet og tomhet ifbm vasking og vinterparkering.
Og oljen min tåle sikkert ei overvintring til, i en garasje med både frost og mus, hagemøbler og fandens oldemor.
E litt i tvil om æ skal bruke både hoved- og sidestøtta........ og kan det være lurt å la nøkkeln stå i tenningslåsen ?
Trudde egentlig at premenstruelle smerter va nokka som bare kjerringer hadde...............

Det er vel egentlig dette som er PMS, altså den virkelige formen... Damerne skal jo liksom ha det værre, men allikevel være sterkere bla bla bla. Nei de kan klage på smertefulle fødsler og premenstruelle smerter. Men de har jo ingen anelse om hvor fælt en mann har det som skal parkere sykker'n for vinteren... (og har blitt skikkelig forkjøla i tillegg).

Det er veldig gode problemstillinger du tar opp der Jompa, Ser noen skrive om at de har satt vekk mopeden med ny olje, service, ferdigjusterte ventiller og vaska og gnikka, til og med laken og pose er nevnt... Lakenpose Suspect
Jeg og lurer på det med olja. Hvis jeg hiver i ny olje vil det i bua mi sikkert bli litt tempforandringer og dermed kondens.... Kan ikke være bra å utsette ny olje for dette. Samtiidig så er den gamle olja full av rester fra jobben i sommer og svovel og dritt....svovel og vann blir sikkert H2SO4... affraid

Du nevner tenningsnøkkel... Hva om du ikke lot den stå i, og ikke fant den til våren affraid . Mitt råd, la den stå i, og strips den fast med en strips eller to fra BT. (DeLaval har kanskje og noe blå i sitt sortiment).

Jeg bruker dobbeltstøtta på vinter'n.. Og batteriet sitter der det og. Det hjulet som har kontakt med bakken når den står på støtta, bør det avlastes ?? Hva med vinterluft i dekka....
Åhhh det blir mye.

Vis Medlemmets Profil

654 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 20 Okt 2015 - 9:19

Jeg lurer på om jeg bare skal drite i å vaske sykkern før jeg settern bort for vintern Shocked

Vis Medlemmets Profil

655 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 20 Okt 2015 - 10:10

ArcticTiger skrev:Jeg lurer på om jeg bare skal drite i å vaske sykkern før jeg settern bort for vintern Shocked
Hva?! Er det noen her som gjør det? Vasker sykkelen før den settes bort?! Shocked

Vis Medlemmets Profil

656 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tir 20 Okt 2015 - 10:44

mortal skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg lurer på om jeg bare skal drite i å vaske sykkern før jeg settern bort for vintern Shocked
Hva?! Er det noen her som gjør det? Vasker sykkelen før den settes bort?! Shocked
Det hender jeg vasker sykler på høsten, men "settes bort" er et ukjent begrep. Question
Etter vask er det service, oljeskift som minimum. Så må de flyttes litt rundt i garasjen etter som jeg trenger plassen i løpet av vinteren.

Vis Medlemmets Profil

657 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Okt 2015 - 16:34

Da ble det en liten høsttur i solskinnet. Finnskogen er full av grusveier og jeg har ikke kjørt mer enn noen få mil av de. I dag ble det nesten 10 mil i fin natur og fine grusveier.

Betty oppførte seg fint, selv med asfaltdekk foran tross nygrusa og nyskrapa vei mange steder.

Vis Medlemmets Profil

658 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Okt 2015 - 17:14

Ser bare hæærlig ut Palma Very Happy Men du trenger da ikke noen spessielle dekk for å kjøre på de veia der da Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

659 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Okt 2015 - 17:19

ArcticTiger skrev:Ser bare hæærlig ut Palma Very Happy  Men du trenger da ikke noen spessielle dekk for å kjøre på de veia der da Rolling Eyes

Neida AT, men det var partier som var verre enn dette. Men knastedekk er oppskrytt clown

Vis Medlemmets Profil

660 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Søn 25 Okt 2015 - 17:24

Palma skrev:
ArcticTiger skrev:Ser bare hæærlig ut Palma Very Happy  Men du trenger da ikke noen spessielle dekk for å kjøre på de veia der da Rolling Eyes

Neida AT, men det var partier som var verre enn dette. Men knastedekk er oppskrytt clown

Ja det har blitt en sånn "værsting"-hype med de der knastedekka Sleep

Vis Medlemmets Profil

661 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 10 Des 2015 - 19:23

Det er så lenge siden jeg har skrevet noe i bloggen her så man skulle tro sessongen var over, men i går kjørte jeg faktisk mottorsykkel...Shocked
Kjørte Betty ut av garasjen og vippa hu lett opp på dobbeltstøtta og fikk vaska hu. Og nå har jeg ikke sjekka, men tror jaddi hu blei 2-250 g lettere. Skal si det kommer til å gå unna til våren.. Nesten så jeg må på bane med ho... Suspect

Vis Medlemmets Profil

662 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Man 14 Des 2015 - 18:34

Asfaltbane da?
Iflg enkelte er ADV sykler, eller gyngehester mye bedre egnet for svingkjøring en R-sykler.
Ellers?  Har det blitt noen flere ekstralys?
Bare i tilfelle du skulle finne på å kjøre 24timers på LeMans eller noe alien

Vis Medlemmets Profil

663 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Ons 13 Jan 2016 - 17:28

En liten runde ned i hula til Betty. Fikk ånden over meg i dag og skiftet olje på motor, gir og sluttdrev. Var litt spent på olja i sluttdrevet etter havariet for to år siden, men olja var like fin og bare antydning til spon på magneten på pluggen. Det lover godt for nye mil snart.
Ellers kryper gradestokken ned under -10 snart igjen.... pale
Må kikke litt på gaffelbein og, er noe lekk der. Nye bremseklosser og småtteri må og til før sesongen. Så det evindelige dekkgreiene. Nå har jeg hatt heidenau scout K60, og aldri mer. Hyledekk til 1000. Bakdekket er slicks midt på med hel bane uten mønster lenge før det er utslitt. Mekkern har jo samme erfaring så jeg i en annen tråd her. Så nå blir det asfaltdekk ! Mulig jeg bruker noen kr på knastedekk på det andre felgparet... scratch

Og nei Jompa, har ikke blitt mer lys. Kjører stort sett da det er lyst :)

Vis Medlemmets Profil

664 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 14 Jan 2016 - 11:00

Hei Palma
Jeg kan anbefale Metzeler tourance next
Jeg har kjørt 2 sett på gs'n min og er kjempefornøyd med de

Vis Medlemmets Profil

665 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Tor 14 Jan 2016 - 12:07

B040 skrev:Hei Palma

Veldig bra ! Har tenkt litt på de og greit å få den tilbakemeldingen cheers

Vis Medlemmets Profil

666 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Fre 15 Jan 2016 - 23:18

Palma skrev:

Mener jeg fikk 14k km ut av bakdekket på min, fornøyd med dekket. Anti-skrensen slo aldri inn, såvidt jeg kan huske santa

Løp og kjøp.

667 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 0:19

Når ble det antiskrens på Rudolf? Suspect

Vis Medlemmets Profil

668 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 1:51

KliffArne skrev:
Palma skrev:

Mener jeg fikk 14k km ut av bakdekket på min, fornøyd med dekket. Anti-skrensen slo aldri inn, såvidt jeg kan huske santa

Løp og kjøp.
Jeg klarte å tyne 17.000 av mitt ... ikke antiskrerns her heller

Vis Medlemmets Profil

669 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 10:32

jhn skrev:
KliffArne skrev:
Palma skrev:

Løp og kjøp.
Jeg klarte å tyne 17.000 av mitt ... ikke antiskrerns her heller

Så bra, ettersom jeg heller ikke har antiskrens så tror jeg at jeg går for dette !

Vis Medlemmets Profil

670 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 13:36

Skal ikke gå for doning MED antiskrens da? og anti-steiling og antispinn og anti-alt???Anti ALT? tongue

Alle syklene mine har nå "SSP" "MFN" "NOS"og grønne sertifikater på el-drifta... clown

om "noen uker" blir det:

"ASS" Cool

SSP-stabil sesong parkering
MFN-manuelt fjærnet nøkkel
NOS-Nøkkel oppbevart separat
El-drift-lader batteriet
ASS-aktiv sesong start

Vis Medlemmets Profil

671 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 14:50

mekkern skrev:Skal ikke gå for doning MED antiskrens da? og anti-steiling og antispinn og anti-alt???Anti ALT? tongue

Alle syklene mine har nå "SSP" "MFN" "NOS"og grønne sertifikater på el-drifta... clown

om "noen uker" blir det:
"ASS" Cool  
El-drift-lader batteriet
ASS-aktiv sesong start

HAHA, de derre bokstavene har jeg og. Nå har jeg sett at de har løse bokstaver på BT, kunne jo fått tåppboksen eller sidedeksler fulle av div RÅ bokstavkoder clown

Det er ikke fordi jeg ikke har lyst på alt, men jeg bruker endel argumentasjon for å ikke ha alt dette antigreiene av den enkle grunn at jeg ikke har råd Sad eller prioriterer litt anderledes..

Vis Medlemmets Profil

672 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 15:17

Messe i Gøteborg om 14 dager..

Skal se om de er like kjipe på enkelte modeller der som de var på Lillestrøm..

kjøper ikke sykkel til 2-300tusen uten engang få prøvesitte før jeg skal overføre kroner...

Vis Medlemmets Profil

673 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 15:27

Palma skrev:
mekkern skrev:Skal ikke gå for doning MED antiskrens da? og anti-steiling og antispinn og anti-alt???Anti ALT? tongue

om "noen uker" blir det:
"ASS" Cool  
El-drift-lader batteriet
ASS-aktiv sesong start

HAHA, de derre bokstavene har jeg og. Nå har jeg sett at de har løse bokstaver på BT, kunne jo fått tåppboksen eller sidedeksler fulle av div RÅ bokstavkoder  clown

Det er ikke fordi jeg ikke har lyst på alt, men jeg bruker endel argumentasjon for å ikke ha alt dette antigreiene av den enkle grunn at jeg ikke har råd  Sad eller prioriterer litt anderledes..

Jeg har jo heller ikke noen bokstaver på min sykkel, og kan ikke si jeg har savnet de.
Det virker som om det har etablert seg en slags mening om at det er uansvarlig å kjøre rundt på denne måten ... vi nærmer oss i alle fall.
diskuteres jo med jevne mellomrom, og så sier folk som meg at "det har gått bra så langt bla bla osv" .. så sier andre, liksom for å dokumentere behovet og viktigheten av abs og tc, " abs/tc har berget meg x ant ganger". Dette er ofte folk som har kjørt uten abs/tc i 10-20-30 år uten noen uhell.
Hva er det som skjer? ... lyver de, eller kjører de mere på grensa?
Jeg synes det har gått fort fra abs var et litt fancy ekstrautstyr til å bli uunnværlig.
Er det noen som har peiling på effekten av abs på ulykkesstatistikken?
Hvor mange av dere har gått på trynet pga manglende abs? Ikke så veldig mange, tipper jeg.
Eller kanskje det er ganske vanlig ... kanskje jeg ikke er så uvanlig som jeg trodde clown

Vis Medlemmets Profil

674 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 16:04

jhn skrev:
Palma skrev:

om "noen uker" blir det:
"ASS" Cool  
El-drift-lader batteriet
ASS-aktiv sesong start

HAHA, de derre bokstavene har jeg og. Nå har jeg sett at de har løse bokstaver på BT, kunne jo fått tåppboksen eller sidedeksler fulle av div RÅ bokstavkoder  clown

Det er ikke fordi jeg ikke har lyst på alt, men jeg bruker endel argumentasjon for å ikke ha alt dette antigreiene av den enkle grunn at jeg ikke har råd  Sad eller prioriterer litt anderledes..

Jeg har jo heller ikke noen bokstaver på min sykkel, og kan ikke si jeg har savnet de.
Det virker som om det har etablert seg en slags mening om at det er uansvarlig å kjøre rundt på denne måten ... vi nærmer oss i alle fall.
diskuteres jo med jevne mellomrom, og så sier folk som meg at "det har gått bra så langt bla bla osv" .. så sier andre, liksom for å dokumentere behovet og viktigheten av abs og tc, " abs/tc har berget meg x ant ganger". Dette er ofte folk som har kjørt uten abs/tc i 10-20-30 år uten noen uhell.
Jeg synes det har gått fort fra abs var et litt fancy ekstrautstyr til å bli uunnværlig.
Hvor mange av dere har gått på trynet pga manglende abs? Ikke så veldig mange, tipper jeg.
Eller kanskje det er ganske vanlig ... kanskje jeg ikke er så uvanlig som jeg trodde clown  

Enig med deg der. Har prøvd sykkel med tc, men plutselig skjedde det ikke det jeg hadde forventet ved pådrag, teit!
Tror mange stoler for mye på alle sikkerhetssystemer og tror de fysiske lover blir opphevet av slike ting.
Har ABS, er glad for det, Men har man brukt for det har man kjørt for fort..

Vis Medlemmets Profil

675 Re: Palmasus og DRIT OG DRA on Lør 16 Jan 2016 - 16:40

jhn skrev:
Palma skrev:

om "noen uker" blir det:
"ASS" Cool  
El-drift-lader batteriet
ASS-aktiv sesong start

Kan ikke snakke for andre enn meg selv.
Cross/offroad/snørasing holder jeg utenfor:
jeg blokkerte bakhjulet og tryna i en sving med moped som 15 åring..
ellers har det gått forbløffende bra...sikkert noe flax også, i tillegg til andre flinke førere som har unngått meg.
ikke kræsjet eller blitt nedkjørt heller men har en del "tilbud" jeg har valgt å ikke benytte meg av...
Men nå kjører jo jeg som ei krøkke så farta er jo ikke så høy og jeg har litt tid og marginer for å unngå noen av situasjonene noen stadig opplever.

Men tror nok at fristelsen for å strekke strikken lengere kan komme(muligens ubevisst) med disse "hjelpemidlene" som lover deg nærmest total frelse fra førerfeil...

ABS, også i kombinasjon med -kombinerte bremser er også sikkert flott for mange spesielt "2hjulsbusser" som goldwing og store tunge cruisere men også "eventyrsykler" nedlesset til vektgrensa.
Mens ABS fint kan ligge å vente på en situasjon der jeg får panikk og høgger inn bremsen uten at det plager meg, -er det å høgge inn bremsen/panikkbremse de lærer i dag..når jeg fikk opplæring snakket vi om å "dosere bremsene riktig" og unngå kombinasjonen av panikk og bremsing.

de systemene som skal stanse/fange opp førerfeil som full gass i svingen på våt asfalt og wheeliecontrol og slikt ser jeg ikke behovet for..

Akkurat som jeg ikke har så dårlig selvkontroll at jeg kjøper alkolås på bilen....
Å prøve å kontrollere noe som er livsfarlig er jo hele greia med mc.
hvis elektroniske systemer skal erstatte alle ferdigheter og farer? -Hva faen er gleden i å BLI KJØRT?
Vil jeg spinne ja da skal dritten spinne
vil jeg steile så steiler jeg-om det så er så høyt at jeg tryner
vil jeg dra på til jeg dauer -ja da gjør jeg det
når jeg ikke lengre bestemmer over min kjøring da kan jeg likegodt ta buss.
(Eller kjøre bil da det ikke funker med buss her) clown

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 27 av 28]

Gå til side : Previous  1 ... 15 ... 26, 27, 28  Next

Similar topics

-

» Palmasus og DRIT OG DRA