Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Håper dette bare er en dårlig drøm jeg har, og at jeg snart våkner fra marerittet??

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 5]

Har verden kommet hit nå, eller er dette en elendig spøk? affraid

http://www.tv2.no/a/4188100

Vis Medlemmets Profil
du la ikke merke til datoen?? Laughing

Vis Medlemmets Profil
He he.. Og jeg som så denne først idag..

Phuu.. Enda godt.. Men farlig for hjertet når ikke 1.april-saker slettes fra nettet! lol!

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:He he.. Og jeg som så denne først idag..

Phuu.. Enda godt.. Men farlig for hjertet når ikke 1.april-saker slettes fra nettet!  lol!

Du må slutte å bare lese overskriftene,trollerud.

Her er siste linjene i teksten: OBS: Denne saken var Brooms aprilspøk 2014. Leser du den senere, skal du altså ikke feste helt lit til det du leser...

Tre linjer ned i teksten hadde mine mørke rullgardiner stengt alt annet ute.. Og med så mange dusteregler som man allerede har, hadde dette på ingen måte overrasket meg. Eneste jeg syntes var rart var at boten var for lav, Staten pleier å være mer grådig enn som så... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
Hvis dette kunne få rullegardina til på gå ned må du være temmelig frønsete.....

....men at regjeringa nå tar fra de fattige og gir til de rike - det bryr deg ikke...

http://www.dagbladet.no/2014/10/17/kultur/meninger/hoyre/arild_stokkan_grande/debatt/35776310/

Vis Medlemmets Profil
Selvsagt bryr det meg når noen stjeler fra andre?!
-Det er bare fokuset på HVEM som er tyven jeg savner..

Så lenge folk faller for fristelsen av å følge de lettvinte løsningene, løsningene som de som sitter med den egentlige makten serverer saueflokken for selv å slippe unna fokus, den er jeg forlengst ferdig med å bry meg om..

Vi skal fokusere på "rettferdig fordeling" av goder, mens Nato, Fed og Jens kan bombe Libya til steinalderen for å få kontroll med landets olje..
-Men for all del; det er jo viktig at Sentralbankens papirlapper fordeles jevnt blandt folket. Og at folket til gjengjeld aldri snur ryggen til de samme verdiløse papirlappene..

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
http://www.dagbladet.no/2014/10/17/kultur/meninger/hoyre/arild_stokkan_grande/debatt/35776310/

Den var bra :)

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Selvsagt bryr det meg når noen stjeler fra andre?!
-Det er bare fokuset på HVEM som er tyven jeg savner..

Så lenge folk faller for fristelsen av å følge de lettvinte løsningene, løsningene som de som sitter med den egentlige makten serverer saueflokken for selv å slippe unna fokus, den er jeg forlengst ferdig med å bry meg om..

Vi skal fokusere på "rettferdig fordeling" av goder, mens Nato, Fed og Jens kan bombe Libya til steinalderen for å få kontroll med landets olje..
-Men for all del; det er jo viktig at Sentralbankens papirlapper fordeles jevnt blandt folket. Og at folket til gjengjeld aldri snur ryggen til de samme verdiløse papirlappene..  

Jeg så faktisk et minutt på den videoen..... en galning som mener at det i det hele tatt eksisterer stater og regjeringer er det verste som finnes. At du gidder bruke tida på sånt piss?

Vis Medlemmets Profil
Du kan slå deg i lag med hun her, Trollerud: http://www.varden.no/nyheter/ingunn-kastet-ut-av-hjemmet-1.1338273
clown

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Du kan slå deg i lag med hun her, Trollerud: http://www.varden.no/nyheter/ingunn-kastet-ut-av-hjemmet-1.1338273
clown

...jeg har jo hatt noen svin på skogen når det gjelder regninger opp igjennom tida - men jeg har alltid bare tenkt at få betalt driten - så forsvinner problemet ....... jeg innrømmer å mangle litt kreativitet ifht hun dama her.....

....men er det vært alt trøbbelet - å miste huset og å bli ansatt som gal av temmelig mange...

Å lever "off grid" er jo et moteord - men det er faktisk nesten mulig i praksis i Norge - enten langt uti skogen den grønne eller i en båt.... men så spørs det om en ikke ønsker littergrann grid innimellom - for å gå på nettet og få bekreftet sine konspirasjoner etc.

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Du kan slå deg i lag med hun her, Trollerud: http://www.varden.no/nyheter/ingunn-kastet-ut-av-hjemmet-1.1338273

Det skal jeg gladelig gjøre! Jeg beundrer folk som tør å stå imot systemet, til tross for at man vet at man ikke kan vinne første gang ut.

Tragisk å lese kommentarene under, folk skjønner tydelig vis ikke forskjellen på lån og kreditt. Bankene låner ikke ut penger, men ingen i kommentarfeltet ser ut til å forstå noe så basic som det. De få som har forstått det blir harselert med og rakket ned på..

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:

Det skal jeg gladelig gjøre! Jeg beundrer folk som tør å stå imot systemet, til tross for at man vet at man ikke kan vinne første gang ut.

Tragisk å lese kommentarene under, folk skjønner tydelig vis ikke forskjellen på lån og kreditt. Bankene låner ikke ut penger, men ingen i kommentarfeltet ser ut til å forstå noe så basic som det. De få som har forstått det blir harselert med og rakket ned på..

Nå du! Du har vel vært ganske påpasselig med å fortelle oss hva du mener om folk som ikke har samme verdensanskuelse som du selv.

... og ellers .…. det finnes jo mange grunner til å beundre folk, men ren dumskap ? Suspect
Men enig i at det er mange trasige kommentarer

Vis Medlemmets Profil
For meg er dette som å bue på en Pink Floyd konsert når The Wall spilles. Det er som å argumentere mot homofiles rettigheter, for barneekteskap og, rent renerellt; ta det etablerte synet i forsvar.

Ikke bare tar man det etablerte i forsvar, man viser avvikerene null respekt ved å ikke en gang GIDDE å sette av litt tid til å høre på avvikerens argumenter. Akkurat den adferden Haya gang på gang demonstrerer her inne..

Damen HAR rett i at banken IKKE har lånt henne penger, og banken på sin side kommer heller aldri til å hevde at de har LÅNT henne noe som helst; Det er bare for alle og enhver å lese Finansavtale loven; Du vil ikke finne ordet "lån" der.. (Nesten sant, det dukker opp helt på slutten, dog i andre sammenheger enn bankvirksomhet.)

Din påstand om at jeg harselerer med dem som ikke har samme verdensanskuelse som meg selv kan godt hende stemmer. Men i de fleste tilfeller håper jeg at årsaken til harseleringen er motpartens manglende vilje til å ta saken grundigere i ettersyn?
Som i denne saken; Man HAR lov til å melde seg ut / legge sitt personnummer dødt. Da bør samfunnet RESPEKTERE slike valg, ikke mobbe, true, fengsle?
I Canada er mer enn 50.000 nå utmeldt. Da begynner det å bli en såpass stor gruppe at man snart ikke kan overse dem lengre? Hvordan kan samfunnet løse slike utfordringer? -På samme måte som man i sin tid forbød homoseksuell kjærlighet? Men å fengsle alle 50.000 blir nok problematisk?

-Så hvor mange fengsler vil Haya bygge og betale skatt for, for å kneble disse avvikerene og skåne samfunnet for slike?

Vis Medlemmets Profil
Denne lå på FB akkurat nå. Folk våkner opp og ser seg LEI på bankenes pengetrykking basert på gjeld. (Historisk har dem heller aldri fått dette mandatet, dette er tilsneket i nattens mulm og mørke, mens befolkningen sov. Kanskje de våkner opp nå..)

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:For meg er dette som å bue på en Pink Floyd konsert når The Wall spilles. Det er som å argumentere mot homofiles rettigheter, for barneekteskap og, rent renerellt; ta det etablerte synet i forsvar.

Ikke bare tar man det etablerte i forsvar, man viser avvikerene null respekt ved å ikke en gang GIDDE å sette av litt tid til å høre på avvikerens argumenter. Akkurat den adferden Haya gang på gang demonstrerer her inne..

Damen HAR rett i at banken IKKE har lånt henne penger, og banken på sin side kommer heller aldri til å hevde at de har LÅNT henne noe som helst; Det er bare for alle og enhver å lese Finansavtale loven; Du vil ikke finne ordet "lån" der.. (Nesten sant, det dukker opp helt på slutten, dog i andre sammenheger enn bankvirksomhet.)

Din påstand om at jeg harselerer med dem som ikke har samme verdensanskuelse som meg selv kan godt hende stemmer. Men i de fleste tilfeller håper jeg at årsaken til harseleringen er motpartens manglende vilje til å ta saken grundigere i ettersyn?
Som i denne saken; Man HAR lov til å melde seg ut / legge sitt personnummer dødt. Da bør samfunnet RESPEKTERE slike valg, ikke mobbe, true, fengsle?
I Canada er mer enn 50.000 nå utmeldt. Da begynner det å bli en såpass stor gruppe at man snart ikke kan overse dem lengre? Hvordan kan samfunnet løse slike utfordringer? -På samme måte som man i sin tid forbød homoseksuell kjærlighet? Men å fengsle alle 50.000 blir nok problematisk?

-Så hvor mange fengsler vil Haya bygge og betale skatt for, for å kneble disse avvikerene og skåne samfunnet for slike?
Hvorfor blei hun fengslet? Jeg har mistanke om at det har sammenheng med hennes betalingsvilje .
Forholdsvis ufint å bare drite i å betale huseieren f.eks .. uavhengig av hva man måtte mene om pengesystem og styreform forøvrig.
Skal vi bare finne oss i at denne frøkna og hennes like nekter gjøre opp for seg? Hvem skal betale hennes gjeld?

Men ser ikke du at du fremstår mere som en hykler for hver dag. Man kan fort tro at du, svett og fin på en konsert, henger heseblesende over ryggen på en unggutt mens du vekselvis buer på Pink Floyd og fordømmer homofile. Du nyter godt av det samfunnet du så ivrig kritiserer. Hvorfor har du så mye mindre baller enn frøkna? Hvorfor gjør ikke du som henne og melder deg helt ut? Hva skal til for at du melder ut ... en lovnad om å fremdeles kunne få A-trygd og (nesten) fri helsehjelp og gratis utdannelse til barna?
Du er litt som de asylsøkende islamistene som kommer hit for å få beskyttelse mot et system de senere vil innføre ... overalt. Hvor skal de da rømme?
En stor selvmotsigelse, hele dritten ... både islamistene og anarkistene ... også du.

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:
Trollerud skrev:For meg er dette som å bue på en Pink Floyd konsert når The Wall spilles. Det er som å argumentere mot homofiles rettigheter, for barneekteskap og, rent renerellt; ta det etablerte synet i forsvar.

Hvorfor blei hun fengslet? Jeg har mistanke om at det har sammenheng med hennes  betalingsvilje .
Forholdsvis ufint å bare drite i å betale huseieren f.eks .. uavhengig av hva man måtte mene om pengesystem og styreform forøvrig.
Skal vi bare finne oss i at denne frøkna og hennes like nekter gjøre opp for seg? Hvem skal betale hennes gjeld?

Men ser ikke du at du fremstår mere som en hykler for hver dag. Man kan fort tro at du, svett og fin på en konsert, henger heseblesende over ryggen på en unggutt mens du vekselvis buer på Pink Floyd og fordømmer homofile. Du nyter godt av det samfunnet du så ivrig kritiserer. Hvorfor har du så mye mindre baller enn frøkna? Hvorfor gjør ikke du som henne og melder deg helt ut? Hva skal til for at du melder ut ... en lovnad om å fremdeles kunne få A-trygd og (nesten) fri helsehjelp og gratis utdannelse til barna?
Du er litt som de asylsøkende islamistene som kommer hit for å få beskyttelse mot et system de senere vil innføre ... overalt. Hvor skal de da rømme?
En stor selvmotsigelse, hele dritten ... både islamistene og anarkistene ... også du.

såså .... nå må du ikke presse Hollis til å gjøre noe lite gjennomtenkt.....

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:
jhn skrev:

Hvorfor blei hun fengslet? Jeg har mistanke om at det har sammenheng med hennes  betalingsvilje .

såså .... nå må du ikke presse Hollis til å gjøre noe lite gjennomtenkt.....

Lite gjennomtenkt? .... han har jo pratet om dette i flere år, og gir inntrykk av at han har brukt mye tid på dette ... time etter time med You Tube-videoer.

Men underholdningsverdien er upåklagelig, så han behøver jo ikke melde seg ut herifra clown

Vis Medlemmets Profil
Igjen beveger man seg vekk fra sak, og over på person. Slik blir det alltid i denne typen debatter.

En kjent (i den typen kretser) kanadisk frimann oppfordret folk til å bruke begge "personene"; "stråmmannen" (som Kongen anser som "sønn av Norge") kan man bruke når man skal gjøre forretning med Staten, og så kan man være frimann når det passer seg slik.
-Skjønt, da må man kunne spillereglene til fingerspissene.
-og btw; Fyren ble drept av to skudd, kloss hold fra en politimann.. Kanadiske frimenn har hatt en lei tendens til å dø eller bli fengslet uten dom, sånn sett har ikke mye endret seg siden Inkvisisjonen..

Debatten hører ikke til på et nivå om om eller når Trollisen skal melde sitt personnummer returnert til Staten.

Debatten hører til på planet om hvorvidt det er OK for Staten å undertrykke dem som melder seg ut. -Ev om det skal være forbudt å melde seg ut. (og så handler debatten om om bankene har lov til å trykke penger fra løse lufta, dette mandatet har de som sagt sneket til seg, det var aldri meningen at fractional reserve banking skulle praktiseres av Norges Bank.. -nok et punkt Haya og Jhn forsvarer, som går på tvers av bestefedrene dems sin vilje?)

Jhn ser paraleller til asylsøkere. Jeg lar den stå for hans regning, men en ting skal muslimene ha for; De leser nå hvertfall skriften? Det gjør ikke nordmenn?

Vi (mange av oss) omtaler oss som "kristne"? Uten å tenke så mye mer over det.. Man glemmer så lett at vi ikke bare er "kristne", men også "protostanter"?
Jeg levde på denne kloden i mer enn 40 år før jeg tok meg BRYET med å lese Martin Luthers 95 teser.
Har noen andre her inne lest dem? Det er fort gjort. Veldig enkle alle sammen, og igrunn kan de kortes ned til én..

-Men nei.. Ingen tar seg en gang bryet med å sette av 15 minutter til å lese og forstå hva mennene på Eidsvoll anså som så veldig viktig for Norge at det måtte med i Grunnloven. Som så mange av dere forøvrig tar i forsvar?

Bra dette i det minste er underholdning for Jhn og Haya, da.. Så er det ikke HELT bortkastet, det jeg skriver..

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Siden vi nå bikker over på hu skræppa nedi Skien..
Så at det hadde vært innbrudd der i natt (iflg avisa). Det skaper jo en litt interessant situasjon.. Dersom hun (eller andre, Trollerud) melder seg ut av samfunnet, og plutselig befinner seg i en situasjon der man må ha besøk av politiet eller ambulanse? Hva da? Politiet i Norge har vel ikke uten videre lov å ta seg inn i andre land på oppdrag?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
... vil bare presisere ... jeg mente ikke asylsøkere generelt... illegale islamske ekstremistiske innvandre, er vel litt mere presis.
Det du har til felles med de er det prinsippløse og inkonsekvente forholdet mellom liv og lære.

Jeg har forresten ikke forsvart noe undertrykking av noen ... for min del må både du og frøkna melde dere ut, men ikke forlang å få noen privilegier eller annen manns verdi med dere ut i den store frie verden

Vis Medlemmets Profil
KnutR skrev:Siden vi nå bikker over på hu skræppa nedi Skien..
Så at det hadde vært innbrudd der i natt (iflg avisa). Det skaper jo en litt interessant situasjon.. Dersom hun (eller andre, Trollerud) melder seg ut av samfunnet, og plutselig befinner seg i en situasjon der man må ha besøk av politiet eller ambulanse? Hva da? Politiet i Norge har vel ikke uten videre lov å ta seg inn i andre land på oppdrag?

Dette har jeg skrevet om før. Skuespillet man lever er komplekst og vanskelig å forstå, det krever trening og innsats.

Jeg linker til Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vogelfrei

"Frimenn" er også omtalt i verdens eldste skrevne lovtekst: "Code of Hammurabi", det er langt i fra noen ny problemstilling, kort og godt er saken den at de som ikke er personer er loven blind for. Man er i to forskjellige verdner og en frimann kan ikke påberope seg hjelp fra loven, for lovens menn er kongens menn, og den gjelder kun personene som sverger troskap til kongen. ("Legion" på engelsk. Viktig ord det der.. Sett en "re" foran troskap, og det hele begynner å bli grumsete..)

Da man ble lyst i ban / ekskommunisert / Vogelfrei, var man i praksis fritt vilt og det var ingen hjelp å få fra lovgivende myndigheter.

Men man kunne selvsagt prøve å skape sine egne lover, danne sine egne grupper, krige, kaste kongen, gjøre opprør mot re-legiøse, etc, etc, etc.. Litt vanskelig når man er én, men fullt mulig om man er mange.

I could go on.. Men alt dette har jeg skrevet om før...

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:

Men man kunne selvsagt prøve å skape sine egne lover, danne sine egne grupper, krige, kaste kongen, gjøre opprør mot re-legiøse, etc, etc, etc..  Litt vanskelig når man er én, men fullt mulig om man er mange.

.....hehe ja se det man vil organisere seg ... laget et nytt samfunn... ny infrastuktur, lover etc etc - og da er man igang igjen ... etter en stund kommer det folk som ikke er enige og melder seg ut..... osv...

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Trollerud skrev:
KnutR skrev:Siden vi nå bikker over på hu skræppa nedi Skien..

Dette har jeg skrevet om før. Skuespillet man lever er komplekst og vanskelig å forstå, det krever trening og innsats.

Jeg linker til Wiki:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vogelfrei

"Frimenn" er også omtalt i verdens eldste skrevne lovtekst: "Code of Hammurabi", det er langt i fra noen ny problemstilling, kort og godt er saken den at de som ikke er personer er loven blind for. Man er i to forskjellige verdner og en frimann kan ikke påberope seg hjelp fra loven, for lovens menn er kongens menn, og den gjelder kun personene som sverger troskap til kongen. ("Legion" på engelsk. Viktig ord det der.. Sett en "re" foran troskap, og det hele begynner å bli grumsete..)

Da man ble lyst i ban / ekskommunisert / Vogelfrei, var man i praksis fritt vilt og det var ingen hjelp å få fra lovgivende myndigheter.

Men man kunne selvsagt prøve å skape sine egne lover, danne sine egne grupper, krige, kaste kongen, gjøre opprør mot re-legiøse, etc, etc, etc..  Litt vanskelig når man er én, men fullt mulig om man er mange.

I could go on.. Men alt dette har jeg skrevet om før...

Så, i klartekst; Dersom hun vil melde seg ut av samfunnet, og en eller annen tråkker over grensa og rundstjeler henne, så har hun et problem?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
jhn skrev: ... vil bare presisere ... jeg mente ikke asylsøkere generelt... illegale islamske ekstremistiske innvandre, er vel litt mere presis.

Så det er opptil flere kriteria som må oppfylles; Man må være muslim, man må være ekstremistisk og man må ha kommet til Riket uten Kongens samtykke.
-Jepp, slike folk må man frykte..

Om man derimot bare oppfyller to kriteria, er man da like skummel? Illegal innvandrer og ekstrem kristen, det er ok?

Hva med bare ett? Bare ekstrem? Ingen ting annet? Gjør det noe?

Pressiseringen din gjør meg ikke veldig beroliget..

jhn skrev:
Det du har til felles med de er det prinsippløse og inkonsekvente forholdet mellom liv og lære.

Og på samme måte må jeg heller aldri ta homofiles rettigheter i forsvar, uten å selv være praktiserende gay..

Dette sklir lengre og ut på glattisen..

jhn skrev:
Jeg har forresten ikke forsvart noe undertrykking av noen ...

Men du har på ingen måte bidratt til å gjøre verden enklere for dem med andre meninger enn deg selv.. Og det er like ille. Du har ikke en gang brydd deg nok til å lytte til hennes sak og hennes problemer.

jhn skrev:
for min del må både du og frøkna melde dere ut, men ikke forlang å få noen privilegier eller annen manns verdi med dere ut i den store frie verden

"Annen manns verdi"? Hva er det? Kan jeg få med MINE verdier? Kan jeg f.eks få beholde huset mitt, OM jeg har betalt det ned? Skogen min, kan jeg få den, eller skal den falle tilbake til Kongen?

Hva har jeg rett på, og hva har jeg ikke rett på? Hva skal mannen eie, og hva skal Cæsar eie? Også Jesus fikk spørsmål om det, jeg vet hva Jesus svarte, kunne vært artig å vite hva Jhn mener.

Og dersom Jhn mener at jeg IKKE kan ta med det jeg har kjøpt og betalt som person, om jeg melder meg ut og blir frimann, skal Jhn komme og ta tingene mine fra meg med makt?

Jeg synes det er svært intr å bringe på det rene HVEM som skal utfør Kongens ordre og FYSISK begrense frimenn- og kvinners rettigheter. De som stiller seg til disp for Makten, og tyr til våpen for å holde flokken samlet, de sitter i det minste på svaret på hvordan kriger og undertrykkelser oppstår...
-Veldig skremmende..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 5]

Gå til side : 1, 2, 3, 4, 5  Next