Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Håper dette bare er en dårlig drøm jeg har, og at jeg snart våkner fra marerittet??

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 5]

Helt hypotetisk,hvis man har noen grunker til overs,hva bør man gjøre med dem?

Veksle de inn i mopeder, helst Husaberg, og sy mopedene inn i mormors madrass ... det er i alle fall det jeg har forstått ut av diskusjonen. santa
Men sånn rent hypotetisk, hvordan skulle man kunne ha noen grunner til overs?

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Helt hypotetisk,hvis man har noen grunker til overs,hva bør man gjøre med dem?
Kjøp gull, eiendom eller statsobligasjoner.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
Det er ikke greit å si hva du skal gjøre med sparepengene, hvor "konspirasjonseeoretrisk" vil du være?

Det man VET, det man tidligere har ERFART og det man må GJETTE seg fram til må stokkes og ordenes på best mulig vis for hver og en?

Det man vet er bl.a:
US-dollar sin status som verdens reservevaluta er på sterkt vikende front, og VIL forsvinne.

Når USD forsvinner, finnes det pr idag kun ett alternativ, OM man forutsetter at pengemafiaens overhode skal være hvite europeere -og ikke skråøyde kinensere eller arabere (-kanskje i samarbeid med skumle russere?). Alternativet heter SDR, og er The International Monetary Fund, IMF, sin valuta.
-Årsaken til at det kun er IMF som kan overta etter USD er størrelsen; Man må alltid avløse en mindre med en større, motsatt går ikke. Kun IMF er større enn FED.

Det man har erfart tidligere:
Våre "Ledere" (som egentlig skulle være våre tjenere?) harforbudt personer og firmaer å hamstre gull. Nixon, 5.april, 1933. Det er ingen grunn til å tro at de ikke vil gjøre dette igjen.
Når en valuta dør, må man ha faste eiendeler på lur mens man venter på neste Frelser. Husabergere, kunst, spesielle biler, "tangible assets" på utenlandsk.

Det man må gjette seg frem til:
Hvor stor grad av undertrykkelse vil vi bli utsatt for når bankmafiaen skal omfordele gjelden vår seg i mellom?
Da Hellas ikke kunne betale, var det medisiner de først tok fra dem. De svakeste rammes først når Hayas menn og kvinner maner til kamp.
Olje pleier å være noe av det første som forsvinner fra listen over ting du kan handle enkelt. Med olje forsvinner mat?
Kriger er ikke utenkelig, men jeg tror jeg stopper her..

Oppsummert kort, så finner du "optimistene" som tror at BitCoin, trygge aksjer og gull (holdt av andre!) er tilstrekkelig.
Andre mener at man må selv holde gullet fysisk for at det skal være trygt.
Noen mener det meste av "tangible assets" er greit nok.
Andre igjen mener man må ha hagle, hermetisk mat og varme klær.

Og Haya mener AP skal redde tilværelsen, så ingen forberedeleser er nødvendig..

På Hakkalestranda får man kjøpt småbruk med strandlinje og stor eiendom til under 400.000

Jeg tror du selv må avgjøre hvor du vil legge lista.. JEG hadde gått for småbruket og Husabergere... pig

Vis Medlemmets Profil
Jeg ville reist til Oslo og betalt en tusenlapp til ei av de prostituerte og så gitt henne en varm klapp på kinnet...og skåret dicken av hallikfaan.. What a Face

Vis Medlemmets Profil
Har du idag investert en del i eiendom i Norge ville jeg vurdert aksjer eller aksjefond i noe som hadde framtida foran seg - grønn profil etc..... problemet er vel at man nå er i en høy verdifase - du skulle kjøpt i 2009 - kjøp når folk tror det er ragnarokk og vær langsiktig - min 10 år.....

Vis Medlemmets Profil
Det er sånne idiotiske ting som kan få US til å gå til helvete: De forbyr salg av en bil laget i US - seff er dette en Republikaner:

http://www.dn.no/nyheter/2014/10/23/1150/Tesla/amerikansk-stat-forbyr-salg-av-tesla

Rep- i US er blitt farligere for US enn alle muslimske terrororganisasjoner tilsammen - de jobber kun for særinteresser med mye penger og driter i hva som er bra for landet.

Det samme gjør H og Frp - ref formueskatten.

Vis Medlemmets Profil
Jeg ville satset på  hermetikk, store mengder våpen og varme klær på et små bruk med gamle konverterte Kvernaer og 'bergere som kan gå på hjemmelaget drivstoff...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
Politikeren Haya har i vrangstrupen idag har visst vært ivrig etter å sørge for at Tesla ikke særbehandles, men må følge samme regler som øvrige bilprodusenter; Salget skal gå via forhandler, ikke direkte fra fabrikk?

Klart man aldri må tvinge en produsent inn i et forhandler nettverk. La oss starte med dem som produserer vin og sprit, la dem slippe å gå via Polet.
Endelig en sak der Haya ser positivt på frie markedskrefter...

Vis Medlemmets Profil
Har et småbruk på handa oppe i Rauma,skulle få en god pris samt et par hundre sauer på kjøpet hvis jeg bestemmer meg fort..

Det har vært nevnt både Cæsar, Jesus, paven og fans oldemor her inne ... visste dere at vatikanstaten, med sine 500 innbyggere har mest kriminalitet i europa, 600 lovbrudd i året ... og at den seksuelle lavalder er 12 - tolv år?

Vis Medlemmets Profil
Jeg tror ikke noe på at den seksuelle lavalder i Vatikanet er tolv..

Edit; Ser forresten ut som det kan stemme.. Men tidligere mener jeg det var 7, eller etter "andre konfirmasjon".
I flg romersk lov var man voksen ved alder 7 før i tiden...

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Har et småbruk på handa oppe i Rauma,skulle få en god pris samt et par hundre sauer på kjøpet hvis jeg bestemmer meg fort..

er dette før "mannen" kommer på besøk? lol!

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:Jeg tror ikke noe på at den seksuelle lavalder i Vatikanet er tolv..

Edit; Ser forresten ut som det kan stemme.. Men tidligere mener jeg det var 7, eller etter "andre konfirmasjon".
I flg romersk lov var man voksen ved alder 7 før i tiden...
Det har visstnok vært 12 siden 1924 ... i følge et meget seriøst folkeopplysningsprogram på BBC kalt QI, ledet av koseklumpen Stephen Fry

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:
KliffArne skrev:Har et småbruk på handa oppe i Rauma,skulle få en god pris samt et par hundre sauer på kjøpet hvis jeg bestemmer meg fort..

er dette før "mannen" kommer på besøk? lol!

Bindende bud ønskes innen søndag? affraid

Vis Medlemmets Profil
Hææærli' tråd.
cheers

Vis Medlemmets Profil
Kongen skrev:Hææærli' tråd.
cheers

Konge-tråd? king

Vis Medlemmets Profil
Trollerud skrev:
mortal skrev:
Og her er jo egentlig også forklaringen på hvorfor du skriver det du gjør i konspirasjonstråden. Kildekritikk, Trollerud, denne her gjennomskuet til og med jeg... Du har vel ikke blitt vaksinemotstander også vel, slik som hun gærne dama i Skien? Hun har forøvrig deltatt  på engleskolen til den kongelige prinsessen vår Märtha,  jeg lurer på hvordan dette passer inn blant tsar-familien, paven og resten av de mektige bakmennene?

Trollerud skrev:Mener du det du selv skriver?
Tja, det var ment som en spøk, men med en alvorlig undertone.

Trollerud skrev:-For det er samfunnets manglende kildekritikk som er mitt mantra..
OK, men det forbauser meg litt at du ikke er mer kritisk. Du henger deg på en bevegelse som fremstår som en religiøs sekt, en blanding av alternativbevegelsen og konspirasjonsteorier, som trassig vil gjøre som de selv vil. Her skal man ikke betale ned på lån, bidra til kommunale avgifter, betale skatt etc., men snylte på samfunnet som parasitter. Et samfunn hvor vi alle bør bidra for å få det til å gå rundt. Alt er slett ikke perfekt, men om man ikke er enig i måten og modellen, ja da får man engasjere seg for å endre det. Alternativt kan man jo flytte et annet sted? Og nei, man har ingen rett til å levere inn personnummer, og derved melde seg ut av staten.

Trollerud skrev:Skal du ha dekning for din påstand om at du er nøye med kildekritikk, så bør jo nettop DU gå Engleskolen, for å finne ut om den har noe å fare med?
Jeg sier ikke at jeg er så god på kildekritikk, men at du er dårlig på det. rabbit Og det er ikke alt her i verden man må oppleve selv, eller ha førstehånds erfaring med for å mene noe om. Engleskolen til Märtha mener jeg klart noe om uten å behøve å delta der selv.

Trollerud skrev:Jeg tror på "engler", jeg. Jeg går gjerne Engleskolen. Har NULL problemer med at andre ikke deler mitt syn, men jeg HAR problemer med at andre ikke undersøker, kritisk, hvordan verden i dag fungerer (eller bedre; ikke fungerer..).
Ja, du må selvfølgelig få tro på det du vil. Märthas «engleskole» er jo ikke noe bedre eller verre enn det som var Norges statsreligion inntil nylig, som vi heldigvis nå har sluppet.

Trollerud skrev:Det er trist når avvikerene blir stemplet som gale. Det er trist å lese nordmenns holdning til dem som ikke passer A4-formen. Hva i alle dager er det som indikerer at dama i Skien er "gal"? Alt hun sier er korrekt.
Ikke alle avvikere er gale, men jeg mener det er en del som tyder på at Ingunn «Sigurdsdatter» Røiseland ikke er helt vel bevart. Dette har ikke noe med at hun ikke passer inn i A4-formen å gjøre, men at uttalelsene hennes rett og slett ikke henger på greip. Hun mener bla. at CIA sannsynligvis har utviklet nanochips for å overvåke mennesker, for å kunne injiseres via vaksiner, og at svineinfluensaen var laboratorieskapt med dette som formål. Er dette også korrekt, Trollerud?
Når det er sagt, jeg heier som regel på «underdogs», og har en gammel punkersjel i bunnen her…

Her er det forresten litt lesestoff til deg, godt skrevet av Torgrim Eggen: http://www.skribler.no/2014/10/meg-eier-ingen/#sdendnote3anc

Trollerud skrev:Før "frimann-bevegelsen" blomstret opp (takket være informasjonsspredning på internett) visste kun et lite knippe mennesker på kloden forskjellen på "person" og "menneske". Kun noen få utvalgte visste hvor banken fikk penger fra. Kun noen få forstod hva en "statsobligasjon" var.
-Nå vet millioner av mennesker dette. Og noen tusen opponerer mot.
Hvor vidt man er gal om man ønsker å endre på systemet, eller gal om man støtter systemet, ser ut til å være en diskusjon som vil vare ved lenge.
Ja, det er mye vi kan takke internett for. Hadde vi ikke hatt internett, ville neppe Breivik fått den støtten han hadde fra sin «menighet», og vi hadde neppe hatt drapene 22. juli. Med internett kan selv skrullingene finne tilhørighet, enten det handler om konspirasjonsteorier, eller gamle utrangerte motorsykler… ;-)

Trollerud skrev:-Hvordan Paven takler dette? Hva tror du selv? Hvor mange millioner mennesker i den katolske del av verden har ikke allerede gitt vekk alt de har til kirken? (Antar at heller ikke du har lest Luthers 95 teser..)
Jeg bryr meg fint lite om hva paven måtte mene. At noen gir vekk sin formue til kirken er bare trist, men de får velge dette selv.

Trollerud skrev:Kildekritikk krever først å fremst at kilder leses. Ingen av dere leser jo kildene in the first place, det er jo helt klart?
Kildekritikk handler også om å sortere vekk det man ikke bør bruke tid på å lese. Vi kan ikke lese alt, men må gjøre vurderinger for å finne ut hva vi skal sjekke nærmere.

Trollerud skrev:Les de 95 tesene, og SÅ tar vi en debatt om hva Paven måtte mene? De kostet etter sigene sånn ca 80 millioner europeere livet, i respekt for dem som døde, kanskje det er allright å se litt nærmere på saken?
De har liten relevans for denne debatten hva Luther mente i 1517. Han har selvfølgelig hatt en historisk betydning, men jeg ser ikke helt hva dette har med ei dame i Skien som nekter å betale banklånet sitt å gjøre.

Trollerud skrev: (Nå bærer det snart inn til Alnabru for å sniketitte på fremgangen du har på Kongens Guzzi og skravle med Per. Det er ikke BARE konspirasjoner som holder Trollisen opptatt, da...)
Du er alltid velkommen!  king

Vis Medlemmets Profil
Ja, god lesning du linket til.

Vis Medlemmets Profil
Her er innlegget Ingunn «Sigurdsdatter» Røiseland hadde i Telemarksavisa i 2009. Er alt dette også korrekt, Trollerud? Inneholdt vaksinene mot svineinfluensa nanochip med innebygget GPS-system og mulighet for tankemanipulasjon? Er hun ikke en smule ute på viddene med tankene sine?

Teksten følger også her:

CIA og vaksine mot svineinfluensa

INGUNN RØISELAND

Vi vet at vaksinen mot svineinfluensa har kommet til Norge nå, og mange med meg har kanskje følt at her er det elementer vi ikke får tak i. Vi vet at det har blitt skapt et fryktbilde rundt et virus med milde symptomer og lav dødsrate; langt lavere enn for vanlig influensa. Vi vet at vårt og andre lands regjering har bevilget enorme summer til innkjøp av vaksine. Det som er vanskelig, er å få tak i hvorfor: hva er den egentlige agendaen? Jeg ser for meg følgende scenario: Jane Bürgermeister er en østerriksk medisinsk journalist som har levert inn en anmeldelse av WHO, Baxter og Obama til FBI. Hun var en vanlig, flink journalist som kom over så oppsiktsvekkende funn at hun har vært villig til å risikere alt for å få gjort denne informasjonen kjent; jobben har hun for lengst mistet. Mange har oversatt det 160 sider lange søksmålet, og leverer inn liknende søksmål i egne land: vi gjør det snart i Norge også. Sverige har gjort det allerede. Biirgermeister la blant annet fram bevis for at svineinfluensaviruset er laborato-rieskapt og pandemien spredd i en hensikt. Den genome sekvensen, som det heter, til svineinfluensaviruset, tilsier at viruset består av komponenter som ikke kan finne sammen i naturen: viruset består av én del fugleinfluensavirus, én del humant influensavirus, én del svineinfluensavirus blant annet. Hun legger fram dokumentasjon som hun mener viser at svineinfluensaen er en global svindel.

Så gjør vi et tankesprang fram til CIA, hvor interessante ting framkommer i dokumentasjon som er frigitt for offentligheten. Etter USAs mislykkede forsøk på invasjon av Grisebukta i 1961, skisserte CIA en plan som skulle kalles operasjon «Northwood»; planen viser hvilke tiltak som måtte iverksettes for å få opinionens støtte til invasjon av Cuba etter prestisjetapet i Grisebukta. Kennedy klarte å blokkere denne planen, men her er et par sitat derfra, oversatt til norsk: «Vi kunne sette i gang en kommunistisk-Cuba terrorkampanje i Miami, og andre byer i Florida og til og med i Washington. Vi kunne sprenge amerikanske skip i Guantanamobukta og legge skylden på Cuba.» Og så et sitat på engelsk: «Casualty lists in US newspapers would cause a helpful wave of national indignation». CIA dokumenterer med dette at de ikke var fremmede for å rette en terrorbølge mot sitt eget folk for å oppnå den ønskede effekt; frigitt dokumentasjon viser at selvsabotasje har vært et gjennomgangstema i amerikansk utenrikspolitikk. Den som ønsker å ta tanken videre til spekulasjoner rundt hva som egentlig skjedde da tårnene falt 9/11 står fritt til det: mange i USA tenker at 9/11 er en variant av det som skjedde den gangen for å få massiv støtte til krig i Midt Østen. Det finnes utallige nettsider og organisasjoner som jobber med informasjon rundt 9/11 som sitt eneste formål.

På hvilken måte er dette relevant for svineinfluensa og pandemi?

Det er helt vesentlig at vi er i stand til å gjenkjenne kynisme når vi blir stilt overfor den. CIA bygger sitt arbeid på fire grunnpilarer. En av disse pilarene er kontroll av massene gjennom kontroll av media. MK Ultra er et av CIAs program som har gått over mange år for å utvikle metoder for å få kontroll over massenes hjerter og sinn, og som har tatt i bruk de mest uhyrlige metoder for å oppnå tankekontroll. CIA konkluderte med at det er tv og massemedia som best kan influere vår oppfatning av hvem vi er og hvordan virkeligheten ser ut. Operasjon «Mockingbird» er en plan for å infiltrere massemedia for å få kontroll med hva som kan og hva som ikke kan rapporteres av media. Vi kan trygt gå ut i fra at det siste makthavere på dette nivået egentlig vil ha, er et informert, kritisk publikum. Vi vet at CIA har utviklet en RFID-chip som kan implanteres under huden, eller en nanochip som kan distribueres gjennom, ja, -vaksiner. I tillegg til å inneholde et GPS-system som gjør at myndighetene alltid vil vite hvor du er, inneholder også en slik chip muligheten for tankemanipulasjon. Amerikansk tv (Fox News) propaganderer allerede for denne chipen, som etter sigende skal gjøre livet tryggere for deg, og den har allerede blitt implantert på forsøksstadiet hos «pione-er families»: nå er den tilgjengelig for alle. Amerikanske pass inneholder allerede en chip som dette, med GPS.

Jeg har ofte hatt dårlig samvittighet etter å ha sett på de mest groteske nyheter på tv, og så ha glemt det en halvtime etterpå når jeg sysler med hjemlige ting. Men sånn er vi mennesker laget: menneskesinnet er i stand til å bryte ned virkeligheten i fragmenter for å gjøre informasjon enklere å håndtere. Vi kan legge problemstillinger helt fra oss før vi går inn i en ny situasjon. Men nettopp denne evnen gjør det vanskelig å favne det store bildet og se ting i perspektiv, særlig fordi sinnet ikke alltid vil. Når perspektivet virker overveldende, er det lett å se rundt seg på de ytre, kjente referansene og tenke at «ja, men, alt er jo ved det gamle. Ingenting har forandret seg». Allikevel kan vi ha en murrende følelse av at det er noe som skurrer, og det er denne følelsen jeg ønsker å henvende meg til nå.

Vis Medlemmets Profil
Hehehe .... det kaller jeg etpar skikklelige bredsider fra Mortal......

Vis Medlemmets Profil
Jeg skal komme sterkere tilbake på Mortals kommentarer etterhvert, nå må jeg snart inn i gruva igjen..

Men; Det er litt ironisk at jeg får kritikk for manglende kildekritikk, og at dette motbevises ved en link til Telemarksavisa.

For det første; Det kan tenkes avisa har manipulert innlegget.
For det andre; Det kan tenkes at noen andre har skrevet alt sammen.
For det tredje; Det kan hende at det som står der er korrekt, helt eller delvis.

Vedr "Svineinfluensaen":

Først skulle vi alle dø av aids. Så kom fugleinfluensa, Svineinfluensa, vi hadde kjempeskumle anthrax, og nå har vi ebola. Massedøden har latt vente på seg, men milliarder har gått fra skattebetalere til mulitmilliarderomsettende "legemiddelfirmaer". -og medisinene foreldre injiserte i ungene sine, gjorde ikke akkurat ungene friskere?
-Hvorfor kan ikke "nyhetene" minne panikkslagne unge foreldre på at legemiddelindustrien aldri har klart å utvikle EN eneste vaksine mot virus? INGEN virussykdommer har vi noen gang kurert, DET pleier media å la være å snakke om oppe i all denne panikken?

Opp gjennom årene har jeg linket til haugevis av "konspiratoriske" påstander. Aldri har vi snakket om sak, alltid om person. Og slik ser det ut til å fortsette.

En kinensik politiker ble, angivelig, spurt om sitt syn på den franske revolusjonen. Hvorpå han svarte at han ikke hadde noen klar mening om dette, det var en såpass ny hendelse at det ville være for tidlig å konkludere..
-Som er hvorfor vi også bør tenke litt i de baner, fremor å mene at "De har liten relevans for denne debatten hva Luther mente i 1517. Han har selvfølgelig hatt en historisk betydning, men jeg ser ikke helt hva dette har med ei dame i Skien som nekter å betale banklånet sitt å gjøre."

Vis Medlemmets Profil
Trollerud tåler å strekkes litt...
Wink

Edit:
Har du kommet deg ut av mørket i gruva nå?

Vis Medlemmets Profil
Very Happy Very Happy Very Happy  foresten åssen går det oppe i hølet der hørte store norske må ta lua i handa å stikke i banken å låne noe peng får å kunne drive neste år, har du noe inside info??

Vis Medlemmets Profil
custom skrev:Very Happy Very Happy Very Happy  foresten åssen går det oppe i hølet der hørte store norske må ta lua i handa å stikke i banken å låne noe peng får å kunne drive neste år, har du noe inside info??

Lite inside info. Men dette ser ikke bra ut. Ikke i det hele tatt... No

Tror sjansene er små for at dette får lov til å fortsette. Det værste er vel at man "åpenlyst" innrømmer at Lunckefjell er umulig å tjene penger på. Og det før de har betalt for maskinen som skal ta ut kullet der oppe. Denne maskinen ("strossa") koster mange hundre mill, og er produsert i England. Den er angivelig ikke betalt for ennå, men engelskmennene har vært snille (desperate?) og startet produksjonen likevel. Noen av komponentene er ferdige, og har ankommet kaia i Svea.
-Hvor mange tror at firmaet i England sender oss resten, om vi ikke betaler snart?

Ser ut som Lunckefjell kan stoppe før det er kommet igang..

-Og som ikke det er nok, snakker de om å rigge til maskinen, ta den i drift i ca ett år, for så å la den stå i ro i to- tre år til "kullprisen stiger" (som om det er sikkert at den vil det?).

(Hvor mange synes det høres ut som en god ide å la en maskin til x-antall hundre mill stå parkert i et fjell i tre år?)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next