Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Man 27 Okt 2014 - 21:14

Da er det bare å sette av datoen for Novemberløpet 2015, det blir lørdag 17. oktober.

Her er en som har filmet fra SS4 i år, som var en våt og krevende etappe:

Vis Medlemmets Profil
Var en tur ute og kikket litt på lørdag, fint vær, men bløtt. Det frister litt å kjøpe en sykkel og bli med.

Vis Medlemmets Profil
Ja, heldigvis var det oppholdsvær, men det var mye vann i terrenget, og veldig sleipt underlag de fleste steder. Ganske mange som brøt løpet (15?) av ulike grunner.

Løpet anbefales absolutt, og er åpent for sykler til og med 1984. Bli med!

Vis Medlemmets Profil
Imponerende

Vis Medlemmets Profil
Her er fra hele løpet, redigert fra 4 timer til 7 minutter.

Vis Medlemmets Profil
Sitter med et treigt nett,så får ikke sett noen film. Men den er sikkert bra pirat

Litt av hvert som stiller til start, nyeste modell man kan kjøre med er fra 1984:

Min XT 500 fra 1978 etter målgang:

Vis Medlemmets Profil
Skikkelig møkkasykkel du har,nice Cool

De som skal kjøre, melder seg på her: http://sundheim.no/nov2014/

Jeg skal legge inn starttid så snart jeg har den her, slik at de som vil komme å se kan planlegge dagen.

Her er bilder fra i fjor, fotograf er Nicki Twang:

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Man 12 Okt 2015 - 17:35

Til helga er det RÆS! Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

11 Novemberløpet--17 Oktober on Tir 13 Okt 2015 - 12:59

Ser på den hyggelige siden at Novemberløpeet skal arrangeres 17 oktober. Forstår det slik at dette er et veteran-enduro løp som arrangeres i nærheten av Drøbak. Har ikke egnet materiell for deltagelse selv, men kunne godt tenkt meg å dra bort og kikke på.

Noen her som kjenner til dette, og om det er bryet verdt å dra bort? (Bryet verdt i den forstand at dersom alle forsvinner fra startstreken på en gang og man blir stående å glo på en sky av blårøyker blir jo innhaleringen viktigere enn underholdningen).

Kunne forsåvidt ha stilt spørsmålet "over there", men greit å få lufta tema her og..

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 14:00

knutk skrev:Ser på den hyggelige siden at Novemberløpeet skal arrangeres 17 oktober. Forstår det slik at dette er et veteran-enduro løp som arrangeres i nærheten av Drøbak. Har ikke egnet materiell for deltagelse selv, men kunne godt tenkt meg å dra bort og kikke på.

Noen her som kjenner til dette, og om det er bryet verdt å dra bort? (Bryet verdt i den forstand at dersom alle forsvinner fra startstreken på en gang og man blir stående å glo på en sky av blårøyker blir jo innhaleringen viktigere enn underholdningen).

Kunne forsåvidt ha stilt spørsmålet "over there", men greit å få lufta tema her og..
sjekk mortal sin post i Banekjøring,med og uten asfalt

Jeg har bare vært der og sett på noen ganger, det er bare å finne en SS og så kan man stå der og glo.

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 14:07

Du trenger da ikke gå til den hyggelige siden for å få info om dette, her er vi først ute med det meste! Dato for Novemberløpet i år la vi ut for nesten ett år siden. Cool
http://ikkebike.norwegianforum.net/t979-novemberlpet-2015-lrdag-17-oktober

Starten er på Folkvang utenfor Drøbak kl. 11, før dette kan man kikke på sykler og prate med førerne. Den første etappen går noen hundre meter unna. Resten finner du ut på Folkvang, jeg kan ikke legge ut info. her om dette, det skal være likt for førerne.

Ta turen, og ta med kamera. En termos med litt kaffe kan sikkert være bra også, når man står ute i skogen.  Very Happy

Starten, Folkvang: https://goo.gl/maps/gGzQSVQizL72
Første fartsprøve: https://goo.gl/maps/DfyAif8HDXw

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 14:18

Takk for utfyllende svar.
Renser termos og lader kamera. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 14:24

Gjør det! Og så starter du å lete etter en Pre 1985-modell som er egnet for denne typen kjøring, så du kan bli med neste år. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 14:42

mortal skrev:Gjør det! Og så starter du å lete etter en Pre 1985-modell som er egnet for denne typen kjøring, så du kan bli med neste år. Very Happy

Tror jeg vet om noe...

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 15:33

mortal skrev:Gjør det! Og så starter du å lete etter en Pre 1985-modell som er egnet for denne typen kjøring, så du kan bli med neste år. Very Happy

Hm... fem sykler i garasjen? Ja, kanskje det. Om jeg velger en blå eller rød feks. vil ikke kjærringa se forskjell så da slipper jeg den diskusjonen tongue

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 16:04

Fem sykler, såpass bør man vel ha? Du blir neppe sett rart på her inne i alle fall... king

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 16:19

mortal skrev:Fem sykler, såpass bør man vel ha? Du blir neppe sett rart på her inne i alle fall... king

Når det sies sånn høres det veldig naturlig ut ja Very Happy

Må forøvrig bare beklage at jeg var så sløv at jeg ikke fanga opp posten i Banekjøring avdelingen.

Det vil gjenta seg og skje igjen....

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 16:22

mortal skrev:Fem sykler, såpass bør man vel ha? Du blir neppe sett rart på her inne i alle fall... king

På den store USA-turen min på MottoGussin var jeg innom Moto International i Seattle (USAs største Gussi-forhandler) for litt servaise og oppdatering på Mottorsykkern, og kom i snakk med mekanikkern som stellte med sykkern min. Det var en kjempetrivelig kar, og i løpet av praten kom man innpå hva slags sykkler man hadde pr dd, og tidligere. Han hadde eid ca 200 sykkler oppigjennom, men sa: "But, you have to be careful you know, you should never have more than 10 at a time! Very Happy

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 16:25

Bare fem sykler Question

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 16:31

ArcticTiger skrev:

På den store USA-turen min på MottoGussin var jeg innom Moto International i Seattle (USAs største Gussi-forhandler) for litt servaise og oppdatering på Mottorsykkern, og kom i snakk med mekanikkern som stellte med sykkern min. Det var en kjempetrivelig kar, og i løpet av praten kom man innpå hva slags sykkler man hadde pr dd, og tidligere. Han hadde eid ca 200 sykkler oppigjennom, men sa: "But, you have to be careful you know,  you should never have more than 10 at a time! Very Happy
Da er jeg akkurat innenfor. Very Happy De syklene man har to av samme modell telles jo som kjent som en, og delesykler er selvfølgelig ikke med i dette regnskapet. rabbit

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Tir 13 Okt 2015 - 18:23

knutk skrev:

Når det sies sånn høres det veldig naturlig ut ja Very Happy

Må forøvrig bare beklage at jeg var så sløv at jeg ikke fanga opp posten i Banekjøring avdelingen.

Det vil gjenta seg og skje igjen....
Fem er et minimum, ja.

Tok meg den friheten å smelte sammen denne tråden i den originale. Nå vil jeg ikke ha noen heftig moderator-debatt igang, vil nødig sitte oppe i hele natt på internforumet og diskutere med knutR alien

24 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Søn 18 Okt 2015 - 0:56

B040 og undertegnede benyttet det fine høstværet til å dra å kikke på Novemberløpet.

Alle syklene samlet på et sted før start

Ekte Britisk, med oljefille under motor

Nyvasket med fersk gummi.

Fin gammel årgang

Denne finnes der ytterst få av i Norge

Så er det dags for start

Underveis var det lagt inn fartsetapper

Hu og hei!!!!

Insatsviljen er upåklagelig

Møkkasykler  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Novemberløpet 2015 - Lørdag 17. oktober on Man 19 Okt 2015 - 19:29

Takk for flotte bilder, knutk! Håper dere hadde en fin dag ute i sola, og at det var litt å se på. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next