Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ordblind bygding uten podagraplager prøver å lage blogg

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 6]

Der så je det:

intrudergubbe skrev:
Hmm.hva foregår ? Suspect

Vet itte. scratch

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:..... hvis du tar bort uerfarne trippelkaniner...

Razz

Haha, Tripppelkannin, det var et godt og dekkende uttrykk på de som kjører de kvikke, trekkvillige Triumph-trippplene, de med det breeeeeeiiie Effekt- og Dreiemommentregisteret og den silkemyke, vibrasjonsfrie gangen Very Happy cheers

Og uerfarne, det kan vi vel værre noen hver, både her å der. Men erru en Kannin, så blir du fort Erfaren albino

Det er vel ikke mye til Kannin-følelse du får på Håndan, Svein2 Sleep

Vis Medlemmets Profil
Vidar Sandbeck sang i ei vise om en pensjonist som oppfattet tilværelsen slik :

Igode gamle dager var n en stolt og innbilt døl
nå sitt n der i gyngestorn og spør og svara sjøl
Han drømmer om den tida han var pytt og panne her
men nå er n snaut nok brukbar tell å spå litt vind og vær... Rolling Eyes

å spå været prøvde jeg å få fart i som tema...der diskuteres nå alt utenom været...

alien

altså....DØLEN er langtfra Svein 2 om noen skulle tru det,den tekstskriver som kan plassere ham er ikke født,og langtfra død som Sandbekk.. elephant

Sist endret av intrudergubbe den Ons 26 Nov 2014 - 18:15, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

Nå må du itte missfårstå sjøl om du akkurat har bikket tur soffan Arctic, det var mer slik: Tre nøkk og ferdig med det, antagelig en sylinder for mye eller en for lite, itte vet je. albino
Det var heller itte deg je tenkte på, hadde noen kalt deg uerfaren hadde du antagelig tatt det som ett komplimang. Cool

Vis Medlemmets Profil
Når jeg ser på jokkinga tel kaniner (singel twin trippel eller cluster-fuck) er jeg glad jeg ikke kjører sånn...

Når folk knapt tør å kjøre sykkel uten ABS Antispinn Antisteil og slipperclutch lurer jeg på hvor JÆVLIG TREG jeg er som ikke har hatt behovet for detta på 35 år(bank i bordet)..

men klart hvis en ikke tåler å ha noen strutsestriper på dekka innimellom eller ikke har tid til å følge med i trafikken fordi en skal justere elektronikk-sjekke om noen ser på seg-varmeholker-kåpeglass-cruisecontroll-ridemode-radio-GPS-samband-MP3-tlf-kamera- Go-Pro -setevarme ELLER en så jævlig svær sykkel at det ser ut som en dverg som sitter der, og sjekker faceoppdateringer med TILHENGER bak i tillegg.....

Hvis en ikke skal KJØRE motorsykkel men BLI KJØRT så hadde det vel vært enklere med bil?(I en cabriolet med fullt bagasjerom kan en kjøre med blafrende lokker/brent hodebunn også)-men nå er det snart så mye blinking/lyder/støttesystemer(foran og bak)at en snart blir oppfattelseslammet eller sløv slik som jagerpiloter har opplevd.

For meg er en motorsykkel en motorisert sykkel og det skal være litt spartansk/basic.(ser forøvrig ingen kjøretekniske prob m ABS)

Andre tar andre valg-OG takk for det så får jeg ha mine 2-hjulinger i fred. geek

Denna vinteren tror jeg blir lang..... affraid

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:

Når folk knapt tør å kjøre sykkel uten ABS Antispinn Antisteil og slipperclutch lurer jeg på hvor JÆVLIG TREG jeg er som ikke har hatt behovet for detta på 35 år(bank i bordet)..

men klart hvis en ikke tåler å ha noen strutsestriper på dekka innimellom eller ikke har tid til å følge med i trafikken fordi en skal justere elektronikk-sjekke om noen ser på seg-varmeholker-kåpeglass-cruisecontroll-ridemode-radio-GPS-samband-MP3-tlf-kamera- Go-Pro -setevarme ELLER en så jævlig svær sykkel at det ser ut som en dverg som sitter der, og sjekker faceoppdateringer med TILHENGER bak i tillegg.....
Da er du like jævla treg som meg.
Hvis en ikke skal KJØRE motorsykkel men BLI KJØRT så hadde det vel vært enklere med bil?(I en cabriolet med fullt bagasjerom kan en kjøre med blafrende lokker/brent hodebunn også)-men nå er det snart så mye blinking/lyder/støttesystemer(foran og bak)at en snart blir oppfattelseslammet eller sløv slik som jagerpiloter har opplevd.

For meg er en motorsykkel en motorisert sykkel og det skal være litt spartansk/basic.(ser forøvrig ingen kjøretekniske prob m ABS)

Andre tar andre valg-OG takk for det så får jeg ha mine 2-hjulinger i fred. geek

Denna vinteren tror jeg blir lang..... affraid

Vis Medlemmets Profil
Pokker . Skulle putte inn at du var like jævla treg som meg men det blei borte.

Vis Medlemmets Profil
neida... midt inne i quoten min du la inn...
når du ikke ser det aksepterer jeg at du er like treig som meg... lol!

Vis Medlemmets Profil
Jaggu har jeg putta det der ja, neidet er ikke så lett for oss trege Laughing

Vis Medlemmets Profil
Herregud,skal du kjøre sykkel må du kle deg i skinn så du ser ut som Neill Armstrong i arbeidsklea....runka så mye på opptur at han ble armsterk..
..og sykkelen må ha alt mulig dingeldangel som jeg ikke skjønner en dritt av..
og uten GPS har jeg ofte kommet til steder jeg ikke visste eksisterte..
og det er jo en opplevelse for de som bodde der i steinalderen..det finnes jo mye mellom himmel og jord..
ofte kommet på vidotta etter at jeg har spurt gamle skøyerfanter / senile kaller som er på tur med sykkel og ..ttsleikerbikkja hennes gamlemor.. affraid

Vis Medlemmets Profil
intrudergubbe skrev:..ttsleikerbikkja hennes gamlemor.. affraid

Det heter "melishund"... og da veit du hvor melisen skal.. pig

Vis Medlemmets Profil
intrudergubbe skrev:
ofte kommet på vidotta etter at jeg har spurt gamle skøyerfanter / senile kaller som er på tur med sykkel og ..ttsleikerbikkja hennes gamlemor.. affraid

Det sier seg sjøl da det kjem en gærning å spør en annen gærning om veien men du har vøri flink til å komma hjemmatt alikevæl, som regel før kvællsnytt. Shocked

Vis Medlemmets Profil
No syns æ fan det e nok tøvprat ... det ser ut tel at æ har møtt på et uoverkommelig problem som e mye viktigere å få løst enn gærninger på vidvanke. En smule seriøsitet må vi vel kunne forvente? Hæ?
De fleste vet den grammatiske forskjellen på "det" og "dette" ... æ også, å æ har ingen problemer med å bruke de riktig ... skriftlig, på bokmål.
Det gikk nettopp opp for mæ at på mi dialækt finnes ingen alternativ tel "dette" ... vi sir "det", eller "det". Begge med stum "d". Altså helt lik.
På distriktsendingen på NRK-radio høre æ hver dag en kar med ca mi dialækt, men han sir "dette".
Det høres unaturlig ut ... men helt riktig, og om han e opptatt av å prate grammatisk riktig, så har han jo ingen valg.
Men det høres helt greit ut å bare si "det", også der man sku sagt "dette" ... problemet blir veldig tydelig, nesten uoverkommelig som æ sa, når man skal skrive dialækt.
Æ vil gjerne skrive grammatisk riktig ... ka fan ska æ gjør? ... det lure æ på mens dokker sett der å prate om nesten uviktige ting

Vis Medlemmets Profil
jhn skrev:No syns æ fan det e nok tøvprat ... det ser ut tel at æ har møtt på et uoverkommelig problem som e mye viktigere å få løst enn gærninger på vidvanke. En smule seriøsitet må vi vel kunne forvente? Hæ?
De fleste vet den grammatiske forskjellen på "det" og "dette" ... æ også, å æ har ingen problemer med å bruke de riktig ... skriftlig, på bokmål.
Det gikk nettopp opp for mæ at på mi dialækt finnes ingen alternativ tel "dette" ... vi sir "det", eller "det". Begge med stum "d". Altså helt lik.
På distriktsendingen på NRK-radio høre æ hver dag en kar med ca mi dialækt, men han sir "dette".
Det høres unaturlig ut ... men helt riktig, og om han e opptatt av å prate grammatisk riktig, så har han jo ingen valg.
Men det høres helt greit ut å bare si "det", også der man sku sagt "dette" ... problemet blir veldig tydelig, nesten uoverkommelig som æ sa, når man skal skrive dialækt.
Æ vil gjerne skrive grammatisk riktig ... ka fan ska æ gjør? ... det lure æ på mens dokker sett der å prate om nesten uviktige ting

skjønte ikke en dritt jeg...men det gjør ikkeno..på jobben får jeg betalt for å forstå dritt... mulig jeg forstår noe hvis du betaler nok????

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:
jhn skrev:No syns æ fan det e nok tøvprat ... det ser ut tel at æ har møtt på et uoverkommelig problem som e mye viktigere å få løst enn gærninger på vidvanke. En smule seriøsitet må vi vel kunne forvente? Hæ?

skjønte ikke en dritt jeg...men det gjør ikkeno..på jobben får jeg betalt for å forstå dritt... mulig jeg forstår noe hvis du betaler nok????

Han borde itte skrive på dialekt. scratch

Vis Medlemmets Profil
Kjære jhn,om du itte skriv på dialekt kjæm fel ta at dekk itte ha einn folkekjær dikter som n Alf,å prate å skrive som hæinn ha vørti nåå ta det mæst givende som finns...åsså blæint gardbrukera å fintfolk som i si ti itte tålte trynet pån,jfr. n Lars på Hammar mæ slakt å spissnåsågrevet ved kommoden...
Kjæm du tæl å skrive dialækta di ska je nok skjønne det mæste,men byfolka vill nåkk glana himmelfalne på øss..
å slå du om tell kvenemål jocolor bli de værre...men nabon min tala æille mål i førvikun da n tulle bort gebisset sitt... sunny

Vis Medlemmets Profil
Jeg lover att jeg itte skal på flere julebord i år. drunken

Vis Medlemmets Profil
Svein 2 har det vel travelt nå i desember,full jobb og julenisse utad...som han egentlig er hele året.. santa

og fruen frister ham med julegrøt så god og søt...og kanskje noggo attåt... affraid

og etterpå så Sleep Sleep

Vis Medlemmets Profil
intrudergubbe skrev:Svein 2 har det vel travelt nå i desember,full jobb og julenisse utad...som han egentlig er hele året.. santa

og fruen frister ham med julegrøt så god og søt...og kanskje noggo attåt... affraid

og etterpå så Sleep Sleep

Je prøver å unngå å ha det travelt Intruder, er for lat til å stresse så fælt,
dessuten kan det være skummelt når man har passert 50. affraid
Det meste av juleforberedelser må kjærringa ta seg av i år,
je har fønni på ett snekkerprosjekt je bør bli ferdig med. scratch

Vis Medlemmets Profil
Du gjør altså som julekalender-snekker Andersen ?

Ikke klø deg i hodet under snekringa,du vil vel ikke få flis i fingra ? affraid

Vis Medlemmets Profil
Nå er det stille fra Svein 2 ,han er nemlig sentral i rettssaken om ulovlig jakt Sad
Aktor vet ikke helt om Svein 2 er reven eller ulven...
..og skuddredd er han også... What a Face bom

Vis Medlemmets Profil
intrudergubbe skrev:Nå er det stille fra Svein 2 ,han er nemlig sentral i rettssaken om ulovlig jakt Sad
Aktor vet ikke helt om Svein 2 er reven eller ulven...
..og skuddredd er han også... What a Face bom

Je jakter bare knehøne, lårlaks, rype og en gammal kalkun i ny og ne. Fortsatt med hard skyts, fræmment ær bæst. pig
Rettsak og gjøk på bygda har je hølt meg unna.

Vis Medlemmets Profil
Knehøne er tispe med nedsunket livmor, for dere som itte har greie på slik. Shocked

Vis Medlemmets Profil
Svein2 skrev:Knehøne er tispe med nedsunket livmor, for dere som itte har greie på slik. Shocked

Fytte-faen! Få tatt faenskapet av dage, jo før jo bedre!! Håper jeg slipper å møte noe slik noen gang!

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next