Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Åssen er været hos deg i dag da ?

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 4]

26 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 13:09

KliffArne skrev:
Desmo skrev:
Trollerud skrev:
Haeggis Amateur Line skrev:Oooh...Lena...
Jeg husker Lena og en campingvogn.
...og en sinna fyr. Vet ikke helt om det var campingvogna eller Lena han mente ble besudlet, men alt i alt tror jeg det var ganske gøy.

Lena er en bygd ved Toten.. Klarte du å bedsudle hele bygda??  pig
Neida, Lena er et tettsted på Toten.

Gikk statusen fra bygd til tettsted etter at Haggis hadde slått seg løs der borte?
Imponerende :-)
Det var NSB som fant opp Lena da de bygde en av stasjonene på den nå nedlagte Skreiabanen. Hva Haggis har gjort spiller liten rolle i den sammenhengen.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 14:10

Og enkelte mente det ikke var intr å snakke om været... I love you

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 14:57

Sola gikk ned for et par timer siden. Så da ble det dårlig vær Suspect
3h 08m soltimer i dag. 16 minutter kortere enn i går ... det skulle tilsi mørketid om 12 dager, men jeg vil huske at mørketida starter 20. ??

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 19:07

Trollerud skrev:Og enkelte mente det ikke var intr å snakke om været...   I love you

Dette ble jo en kjempetråd.Men litt skuffa over at Lena viser seg å være en flyfille Suspect

30 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 20:32

Vi skal være flyfillene evig takknemmelige? Tenk så stusselig livet hadde vært uten dem? cheers

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 20:38

Flaggermus bidrar til pollinering, så du kan si de er avgjørende for vår arts overlevelse...
Tenk.

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

32 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 20:51

jhn skrev:Sola gikk ned for et par timer siden. Så da ble det dårlig vær Suspect
3h 08m soltimer i dag. 16 minutter kortere enn i går ... det skulle tilsi mørketid om 12 dager, men jeg vil huske at mørketida starter 20. ??

Nå er det jo ikke ekte mørketid på fastlandsnorge... Du må lenger nord for å oppleve det. For ekte mørketid er det når sola er mer enn 6 grader under horisonten på det høyeste... Noe Trollis er i ferd med å få oppleve i disse dager, hvis han er på jobb da.

Bare for å krangle...

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 21:02

joo skrev:
Nå er det jo ikke ekte mørketid på fastlandsnorge... Du må lenger nord for å oppleve det. For ekte mørketid er det når sola er mer enn 6 grader under horisonten på det høyeste... Noe Trollis er i ferd med å få oppleve i disse dager, hvis han er på jobb da.

Bare for å krangle...

Stemmer selvsagt. Disse nordlendingene er jo bare noen jåskuker av noen sytepaver. "Mørketid", du liksom..

Ikke bare har vi den beste, og eneste korrekte, mørketiden, vi har rovdyr som anser oss som mat luskende rundt veggene våre, og vi koster norske skattebetalere ca en million kroner HVER DAG vi er på jobb også.. Gruvearbeidere ruler gata.. INGEN er så dyre for Staten som det vi er! Cool

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 14 Nov 2014 - 21:23

joo skrev:
jhn skrev:Sola gikk ned for et par timer siden. Så da ble det dårlig vær Suspect

Bare for å krangle...

E ju ittje gått å vett korr horrisonten tell han jhn e...

35 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Lør 15 Nov 2014 - 10:27

Noen her nevnte at en været-i-dag tråd bare var noe en hadde på en annen MCside og litt kokko,kan vel nevnes at tråden der er bra besøkt...kanskje kan det føre til at en besøker andre tråder samtidig ? Idea

Hadde ikke vært dumt om det førte til samme konsekvenser her også...?

Uten en tråd...om været ville  da vel være noe ala ei Uppblåsbar Barbara uten høytrykk ??

..tja,tru jaggu de letne litt je...få innbille kjærringa at je ha vondt i æille tre huggua..de pleie å hjælpe... affraid ..

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Søn 16 Nov 2014 - 23:20

I dag er det nordøst liten kuling og regnbyger,bølgehøyde halvanna til to meter. Akkurat litt for mye til at den forbaska jack-up'en som vi skal flytte noen mil har lyst til å jekke seg ned i flytestilling sånn at vi kan komme igang og få jobben gjort.
Blir det ikke bedre snart,så spøker det for den etterlengta frituren.

Isåfall blir det klaging i "solveggen" til Intrudern,for det er vel der det skal klages?

37 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Ons 19 Nov 2014 - 15:16

Kom tilfeldigvis over denne saken: http://artikkel.yr.no/nesten-hele-norge-er-skyfritt-1.11627884

Et lignende bilde har jeg sett flere ganger, in real life.
På bildet ser man, i alle fall de lokalkjente, at deler av Nordkapp kommune, Magerøya, og Nordkinn-halvøya i Lebesby kommune er dekket av skyer. Ganske typisk
Det har skjedd flere ganger at jeg har flydd fra Vadsø helt i øst, langs kysten, til Honningsvåg på Magerøya. Da har man tydelig kunne se tåkebeltet ligge noen få mil utafor kysten og ellers nydelig vær, så ser man også tydelig at tåka tar en liten sving innover og dekker akkurat Magerøya før den stikker til havs igjen.
Ofte bare halve øya som dekkes, men det er den halvdelen som flyplassen ligger på.
Dette fører som regel til at flyet drar forbi Honningsvåg og lander i Hammerfest, 20 min. unna.
Og så en 3 timers buss/taxitur hjem
Sånn kan vi ikke ha det ... noen må gå av ... Kristen Gislefoss f.eks.

Og de som synes dette var uinteressant kan bare dra til fy fan flower

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Ons 19 Nov 2014 - 20:25

jhn skrev:Kom tilfeldigvis over denne saken: http://artikkel.yr.no/nesten-hele-norge-er-skyfritt-1.11627884

På bildet ser man, i alle fall de lokalkjente, at deler av Nordkapp kommune, Magerøya, og Nordkinn-halvøya i Lebesby kommune er dekket av skyer. Ganske typisk
Det har skjedd flere ganger at jeg har flydd fra Vadsø helt i øst, langs kysten, til Honningsvåg på Magerøya. Da har man tydelig kunne se tåkebeltet ligge noen få mil utafor kysten og ellers nydelig vær, så ser man også tydelig at tåka tar en liten sving innover og dekker akkurat Magerøya før den stikker til havs igjen.
Ofte bare halve øya som dekkes, men det er den halvdelen som flyplassen ligger på.
Dette fører som regel til at flyet drar forbi Honningsvåg og lander i Hammerfest, 20 min. unna.

Jeg er enig i at Kristen Gislefoss må gå, men det bildet er manipulert, det har ikke vært klar vær på østlandet som det bildet viser siden tidenes morgen, Vadsø er heller ikke lengst Øst Suspect

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Ons 19 Nov 2014 - 22:59

custom skrev:
jhn skrev:Kom tilfeldigvis over denne saken: http://artikkel.yr.no/nesten-hele-norge-er-skyfritt-1.11627884

Jeg er enig i at Kristen Gislefoss må gå, men det bildet er manipulert, det har ikke vært klar vær på østlandet som det bildet viser siden tidenes morgen, Vadsø er heller ikke lengst Øst Suspect
Phfuh .. vi er jo ikke kommet lenger enn til litt utpå formiddagen, så det er jo ikke såå lenge siden
Suspect Innenfor et forutbestemt avgrenset området, forutbestemt av meg, ligger Vadsø lengst øst. Udiskutabelt. Har du vært i Vardø? affraid pale

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Tor 20 Nov 2014 - 11:32

vært i Stabbursdalen og bygd hengebru i 1973...og i Karrasjokk,Skoganvarre,Porsangmoen og på Banak i Lakselv..og Hamnbukt og på en gård norda Lakselv der vi rydda etter at låven med fire kuer i brant ned ,også i 1973..lurer på om de to eldre vi var inne i den koselige stua hos var kvener ?...og ser ut som det er skyer over Lakselv og Øvrevatn mm å.jhn.. confused

klarere nå ve,jhn..forvirringen total ve ? affraid

...skulle også gjerne vært i Børselv og lært litt mer om kvener...like hatet og forfulgt i Norge som omstreifere og romfolk...

og nå må je på do..game over

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Tor 20 Nov 2014 - 13:04

intrudergubbe skrev:vært i Stabbursdalen og bygd hengebru i 1973...og i Karrasjokk,Skoganvarre,Porsangmoen og på Banak i Lakselv..og Hamnbukt og på en gård norda Lakselv der vi rydda etter at låven med fire kuer i brant ned ,også i 1973..lurer på om de to eldre vi var inne i den koselige stua hos var kvener ?...og ser ut som det er skyer over Lakselv og Øvrevatn mm å.jhn.. confused

...skulle også gjerne vært i Børselv og lært litt mer om kvener...like hatet og forfulgt i Norge som omstreifere og romfolk...

Du har vel rett ... men til mitt forsvar, så jeg skrev "lignende bilde"
Og elles .... Børselv er et fantastisk flott sted ... ikke selve krysset og butikken, men naturen omkring. Vi har en gammel eiendom der inne.
Om kvener er like hatet som ...? Litt vanskelig å si for den "hvite mann" egentlig, jeg har jo ikke følt noe av det disse folka har følt på kroppen, men jeg har en følelse av at omreisende, romfolk og tatere kanskje er mere rettsløse, mere hundset og foraktet enn samer og kvener.
Kvener har kanskje blitt oversett, rett og slett ignorert i større grad av storsamfunnet enn samene, men ikke hatet og foraktet, og selv har de ikke gjort så mye av seg
Den største grunnen til uenighet mellom nordmenn og samer er vel reindrift ... det driver ikke kvenene med, så det er kanskje derfor de er mindre "irriterende" for oss andre.
En viktig ting .... den jevne mann i gata/på vidda har et helt greit forhold til de to andre etnisitetene.
De problemene eller hva man kan kalle det, de måtte ha, er i forhold til myndigheter.

... ferdig på do? Let the game begin ... again.

Porsangermoen ja, min gamle far fortalte at han var i Forsvaret like etter krigen.
De skulle bygge leiren opp igjen. "Gamlingen" som jeg kaller han, fant en generator og fikk fraktet den til elva. Han sveiset i hop et passe stort hjul, og fikk samlet sammen en haug tyske hjelmer for å bruke som skovler på dette hjulet.
Det funket visstnok helt utmerket. Stilig

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Tor 20 Nov 2014 - 20:58

jhn skrev:siden
Suspect  Innenfor et forutbestemt avgrenset området, forutbestemt av meg, ligger Vadsø lengst øst. Udiskutabelt. Har du vært i Vardø? affraid  pale
I ditt fylke som jeg kommer på har jeg vært i kirkenes, Vardø, Vadsø, Berlevåg, Båtsfjord, Mehamn, Lakselv, Hamnbukt, kjørt forbi avkjøringen til tørrjokk, Honningsvåg og Alta. Så riktig svar er ja  Cool  jeg har vært i Vardø

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Tor 20 Nov 2014 - 21:58

jhn skrev: Har du vært i Vardø?
 pale

Var så knagert i Vardø at man måtte til Vadsø for å finne overnatting når man jobba der... Da er det trasig.

Hadde en lengre jobb i Berlevåg en gang, og de skilta med overnattingssted/hotell. Spesiell atmosfære der, mener betemt det var muggen som ga mest odør. Og der var så mye potetgull på golvet at man kunne spise seg mett heile uka.
Arbeidskollegaen min kjente ikke rutinene på det hotellet, etter morradusjen gikk han fra den våte håinduken på golvet i dusjen. Etter en ganske lang sur arbeidssdag ute på flyplassen stima vi inn for en dusj før vi skulle ta en øl. Og der møtte han den våte håinduken, på golvet i dusjen...

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 21 Nov 2014 - 7:03

joo skrev:
Var så knagert i Vardø at man måtte til Vadsø for å finne overnatting når man jobba der.....

Er jo ikke meningen at noen skal jobbe i Vardø. De fleste vet slikt nå.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 21 Nov 2014 - 8:16

Trollerud skrev:

Er jo ikke meningen at noen skal jobbe i Vardø. De fleste vet slikt nå.

Ja, trur ikkje det blir flere turer dit for min del cyclops

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 21 Nov 2014 - 13:05

jhn skrev:
intrudergubbe skrev:vært i Stabbursdalen og bygd hengebru i 1973...og i Karrasjokk,Skoganvarre,Porsangmoen og på Banak i Lakselv..og Hamnbukt og på en gård norda Lakselv der vi rydda etter at låven med fire kuer i brant ned ,også i 1973..lurer på om de to eldre vi var inne i den koselige stua hos var kvener ?...og ser ut som det er skyer over Lakselv og Øvrevatn mm å.jhn.. confused

Du har vel rett ...  men til mitt forsvar, så jeg skrev "lignende bilde"
Og elles .... Børselv er et fantastisk flott sted ... ikke selve krysset og butikken, men naturen omkring. Vi har en gammel eiendom der inne.
Om kvener er like hatet som ...? Litt vanskelig å si for den "hvite mann" egentlig, jeg har jo ikke følt noe av det disse folka har følt på kroppen, men jeg har en følelse av at omreisende, romfolk og tatere kanskje er mere rettsløse, mere hundset og foraktet enn samer og kvener.
Kvener har kanskje blitt oversett, rett og slett ignorert i større grad av storsamfunnet enn samene, men ikke hatet og foraktet, og selv har de ikke gjort så mye av seg
Den største grunnen til uenighet mellom nordmenn og samer er vel reindrift ... det driver ikke kvenene med, så det er kanskje derfor de er mindre "irriterende" for oss andre.
En viktig ting .... den jevne mann i gata/på vidda har et helt greit forhold til de to andre etnisitetene.
De problemene eller hva man kan kalle det, de måtte ha, er i forhold til myndigheter.

... ferdig på do? Let the game begin ... again.

Porsangermoen ja, min gamle far fortalte at han var i Forsvaret like etter krigen.
De skulle bygge leiren opp igjen. "Gamlingen" som jeg kaller han, fant en generator og fikk fraktet den til elva. Han sveiset i hop et passe stort hjul, og fikk samlet sammen en haug tyske hjelmer for å bruke som skovler på dette hjulet.
Det funket visstnok helt utmerket. Stilig

I gamle daar mener jeg å ha registrert var kvenene ofte litt på si med lokalbefolkningen grunnet religion ??

En seksualdømt og urenslig dritt her fortalte meg at han bedrev slektsforskning og til sin overraskelse funnet at hans oldefar var kven,og som mange andre av dem en kar som ikke tok renslighet så nøye...og det liker jeg dårlig sa han...
--Ja,det ligger nok i slekta sa jeg.. Sleep

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Fre 21 Nov 2014 - 13:47

intrudergubbe skrev:

I gamle daar mener jeg å ha registrert var kvenene ofte litt på si med lokalbefolkningen grunnet religion ??

Du har sikkert rett i det, men i dag er det vanskelig å få øye på noen motsetninger mellom kvener og nordmenn.
Det eneste jeg har registrert mtp kvener, er at de på en lite kravstor og ganske lavmælt og høflig måte av til søker om midler til å bevare egen kultur. Greit nok.

Jeg er 100% uinteressert i religion ... den slags tøv går fullstendig uten noen slags motstand eller heftelser tvert i gjennom skolten

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Lør 22 Nov 2014 - 11:35

Har heller ingen som helst interesse av religion,og støtter fullt ut små grupper som prøver å bevare sin egenart og sin kultur..

Var engang pasient på et psyk sykehus og snakket med en gammal kar som sa
noen lever av Gud
noen med Gud
og
noen for Gud,og de førstnevnte er de verste folka

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Lør 22 Nov 2014 - 17:43

intrudergubbe skrev:Har heller ingen som helst interesse av religion,og støtter fullt ut små grupper som prøver å bevare sin egenart og sin kultur..

Jøsses! Jeg og! Cool

Alle som praktiserer re-legion har snudd seg vekk fra sin opprinnelige legion. Å bryte ut av en legion er forræderi, og straffes med..... Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Åssen er været hos deg i dag da ? on Lør 22 Nov 2014 - 19:33

jhn skrev:
Jeg er 100% uinteressert i religion ... den slags tøv går fullstendig uten noen slags motstand eller heftelser tvert i gjennom skolten

Særs enig. Nesten alle, eller langt mer sannsynlig at absolutt alle tar feil. Så da er det de kjente ordene som beskriver tøvskapen; Waisting their lives being wrong...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 4]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4  Next