Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ny moppe til sommeren

Gå til side : Previous  1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14  Next

Go down  Innlegg [Side 7 av 14]

151Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 06.06.15 13:34

Siste post her var jo fra april, som er en liten evighet siden. Manns minne er vel definert som to uker?

Men, det begynner å demre her nå. Grattis med et uvanlig valg, custom. Gøy at noen kjøper noe annet en GS... (Har jeg sagt det før?)

Vis Medlemmets Profil

152Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 06.06.15 13:50

mortal skrev:Siste post her var jo fra april, som er en liten evighet siden. Manns minne er vel definert som to uker?

Men, det begynner å demre her nå. Grattis med et uvanlig valg, custom. Gøy at noen kjøper noe annet en GS... (Har jeg sagt det før?)
Æ syns jo at det sjokkerende artig at så mange kjøper GS Shocked Laughing

Vis Medlemmets Profil

153Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 06.06.15 17:56

jhn skrev:
mortal skrev:Siste post her var jo fra april, som er en liten evighet siden. Manns minne er vel definert som to uker?

Nå er det ikke så mange registrerte Roadmastere her i landet men jeg prata med en kar på FB som hadde kjøpt en, han hadde byttet inn sim BMW 1600 gtl til fordel for en roadmaster. Når Indian war på Tyrigrava for litt siden var den en kar med en GS 1200 som prøvekjørte Roadmaster og han var i fyr og flamme og skulle reise hjem for å begynne å bearbeide kjerringa si.
But but nå er den kommet til gards etter 28 mil med litt små regn og våte veier.
Ny moppe til sommeren - Page 7 11402644_10205456806791965_80894444946030194_o
Ny moppe til sommeren - Page 7 11270531_10205456806871967_4765909976606626736_o
Ny moppe til sommeren - Page 7 1492346_10205456806911968_4541835413997533589_o

Vis Medlemmets Profil

154Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 06.06.15 18:38

jhn skrev:

Ja, nærmest latterlig alien

155Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 06.06.15 19:05

Misunnelig ? Å nei da Evil or Very Mad Har møtt noen karer på veien som har restaurert vintage Indian og du verden. De er lekre.
Din også forresten - grattis med realt jern. Oj Oj. cheers

PS. Hvilken garasjedør får den nye doningen ? Ser ut til å være rikelig med oppstallingsplass.

Vis Medlemmets Profil

156Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 06.06.15 19:36

Gratulerer med ny doning, ja for det er jo rette betegnelsen på den der.
Fin den, hadde noen tatt seg bryet med å mase en stund så hadde jeg vel tatt i mot den, hvis jeg fikk beholde GS'n samtidig.. Ja og GS'n måtte hatt plass i garasjen. For det der kommer jo ikke inn. Suspect

Vis Medlemmets Profil

157Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 06.06.15 20:26

...mangler ikke den cab'en to hjul?
jocolor

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

158Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 07.06.15 0:35

Takk takk gutter
@Jodlevann denne smekkre damen (døpt sklia av kjerringa) får stå i midten i sesongen når vinterlagringen starter skal hun stå i spisestua og pynte opp der.
@Palma forstår hvor du er henner når det gjelder gammel kjærlighet, har sjøl den gamle Virago 1100 som jeg kan herje med og fortsatt gi henne både kjærlighet og omtanke, kvitter meg nok aldri med den I love you
@Hæggis 4 hjul da har man tak og de brukes om vinteren, har de ikke tak er det mc wannabe, ikke er dem smidige i trafikken heller.
Skal forresten bli morro å se hvordan den fungerer på linesplitting i Oslo trafikken til mandag bounce

Vis Medlemmets Profil

159Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 07.06.15 0:52

Jeg er spent på å få rapport om smidigheten på det monsteret.
Det ser uansett ut som fint håndtverk Wink

160Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 07.06.15 6:36

Drivhus og greier! Ble litt misunnelig da jeg så det, må jeg innrømme..

Vis Medlemmets Profil

161Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 07.06.15 16:30

custom skrev:Takk takk gutter
@Jodlevann denne smekkre damen (døpt sklia av kjerringa) får stå i midten i sesongen når vinterlagringen starter skal hun stå i spisestua og pynte opp der.
@Palma forstår hvor du er henner når det gjelder gammel kjærlighet, har sjøl den gamle Virago 1100 som jeg kan herje med og fortsatt gi henne både kjærlighet og omtanke, kvitter meg nok aldri med den I love you
@Hæggis 4 hjul da har man tak og de brukes om vinteren, har de ikke tak er det mc wannabe, ikke er dem smidige i trafikken heller.
Skal forresten bli morro å se hvordan den fungerer på linesplitting i Oslo trafikken til mandag bounce

Du linesplitter ikke med noe på størrelse med en halv bil til en kostnad av 1 1/2 billigbil, nei - der får du nok holde deg i køa.... men når er jo bussfeltene brukende igjen når el-bilene er borte og der har du fortsatt lov....

Gratulerer med doningen uansett - har kjørt sammen med en av samme type for ei uke siden - kliss ny. Mye fint på dem.....

Vis Medlemmets Profil

162Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 08.06.15 22:31

@ Trollerud Har planer om nytt drivhus til høsten om jeg finner ett til en fair pris. da kan du få det gamle om du vil ha det og om jeg får plukket det ned på en pen måte

@ Okda takk for gratulasjon og det gikk og lane splitte fra Taraldrud til Ryen i morres selv med en halv bil  Cool  gikk lettere når jeg satte på varselblinkere og da var det ingen andre som tok meg igjen når jeg splitta pig

Vis Medlemmets Profil

163Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 08.06.15 22:56

La trolleruden plukke det ned selv, han har tid til sånt. Og så lar du han rette litt på brosteinene med det samme Razz

164Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 08.06.15 23:00

Bare for å komme med et tips ang. drivhus/vinterlager for div mopeder/halvbiler Drivhus/lagerrom Vi kjøpte drivhus av denne damen for et par år siden, absolutt konkurransedyktig pris og kvalitet. Anbefales på det sterkeste.

Vis Medlemmets Profil

165Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 09.06.15 21:19

Palma skrev:Bare for å komme med et tips ang. drivhus/vinterlager for div mopeder/halvbiler Drivhus/lagerrom Vi kjøpte drivhus av denne damen for et par år siden, absolutt konkurransedyktig pris og kvalitet. Anbefales på det sterkeste.
Sikkert helt greit til formålet, men drivhuset er kjerringa sitt domene og det utseende tilfredstiller ikke henne Crying or Very sad

Vis Medlemmets Profil

166Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 10.06.15 10:07

custom skrev:@ Trollerud Har planer om nytt drivhus til høsten om jeg finner ett til en fair pris. da kan du få det gamle om du vil ha det og om jeg får plukket det ned på en pen måte

Du får si fra når det nærmer seg, kanskje jeg svinger meg bort og demonterer det for deg / meg... What a Face

Vis Medlemmets Profil

167Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 7:15

Disse gs'ene, de leveres jo som halvfabrikata. Alt dem skryter av er jo ekstrautstyr.
Personlig syns jeg det er greit med minst mulig dilldall, men hva bør man ha?

Abs? Aldri hatt og aldri tenkt at noe mangler.
Antiskrens??
Cruise control?

Lista er sikkert lengre enn lang, GS gutter, fortell meg hva det bør være og hvorfor

168Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 10:03

ABS er et must, har ikke du det på 1150'n din da?
Det andre vet jeg ikke. På adventure days prøvde jeg en 2015 mod. med antislur. Jeg skulle dra på litt for å komme i koll med han foran og det skjedde faan hakke meg ikke no, mottorn bare slapp, men det går an å skru av den da.. Sikker fin på vintern på isen.... cheers

Vis Medlemmets Profil

169Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 11:08

At ABS er et must, er vel en liten overdrivelse? Jeg har aldri hatt det, og har aldri merket noe savn.
Hvorfor ikke? eventuelt hvorfor? ... eller motsatt ... alt etter som .. scratch

Vis Medlemmets Profil

170Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 12:31

Nei, Palma, har ikke abs på Rudolf. 

Anser det heller ikke som et must, men tror ikke det kan velges vekk fra utstyrslista, den kommer med det som standard. Men kan visstnok slåes av.

OBD, onboard computer, hva skal man egentlig med det?

171Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 14:32

Hvorfor i alle dager vil dere skru av ABS' en?

172Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 14:38

ABS er vel straks på lista over påbudt utstyr på mopper, i 2016 eller -17. Da er det vel ikke lov å skru det av heller...for de som bryr seg om sånne bagateller.

Vis Medlemmets Profil

173Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 15:26

Har ikke noe i mot ABS, og ville neppe skrudd det av .... men et must er det ikke.
Finnes det noen situasjoner hvor man ikke ønsker ABS ... dere som har?

Vis Medlemmets Profil

174Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 16:36

Jeg har ABS på KTM 990 Adventure, den skrur jeg som regel av ved gruskjøring. Grunnet til dette er først og fremst at man mister bremsene om man kjører over vaskebrett med ABS innkoblet, har hatt en episode hvor jeg fikk mye høyere fart enn beregnet gjennom sving på grunn av dette. Sleipt underlag er heller ikke greit med ABS. Ellers er det også fint å kunne bremse ut bakhjulet litt ved sving (selv om det også går med ABS og samtidig nedlegg), og enkelte ganger å kunne skrubbe seg ned i underlaget også med forhjulet.

For sykler som benyttes på asfalt ser jeg ikke noe poeng i å skru av ABS.

ABS redder deg i panikksituasjoner, slik at du ikke bremser deg i bakken. All verdens banekjøring hjelper ikke mot dette, dette er situasjoner hvor hjernen omstilles til et primitivt nivå, som du ikke kan kontrollere. Dette er situasjoner hvor du tror du skal dø.

Vis Medlemmets Profil

175Ny moppe til sommeren - Page 7 Empty Re: Ny moppe til sommeren on 24.06.15 17:24

mortal skrev:Jeg har ABS på KTM 990 Adventure, den skrur jeg som regel av ved gruskjøring. Grunnet til dette er først og fremst at man mister bremsene om man kjører over vaskebrett med ABS innkoblet, har hatt en episode hvor jeg fikk mye høyere fart enn beregnet gjennom sving på grunn av dette. Sleipt underlag er heller ikke greit med ABS. Ellers er det også fint å kunne bremse ut bakhjulet litt ved sving (selv om det også går med ABS og samtidig nedlegg), og enkelte ganger å kunne skrubbe seg ned i underlaget også med forhjulet.

For sykler som benyttes på asfalt ser jeg ikke noe poeng i å skru av ABS.

ABS redder deg i panikksituasjoner, slik at du ikke bremser deg i bakken. All verdens banekjøring hjelper ikke mot dette, dette er situasjoner hvor hjernen omstilles til et primitivt nivå, som du ikke kan kontrollere. Dette er situasjoner hvor du tror du skal dø.
Det var oppklarende ... dette er vel helst for viderekommende grusentusiaster, vil jeg tro.

Ang. panikk ... jeg har panikkreaksjoner omtrent som et dovendyr under et narkoleptisk anfall. Det blir ikke rare panikken av sånn No

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 7 av 14]

Gå til side : Previous  1 ... 6, 7, 8 ... 10 ... 14  Next