Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ny moppe til sommeren

Gå til side : Previous  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 11 av 14]

251 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 2 Jul 2015 - 20:04

Fant ikke noen egnet tråd å poste dette bildet i, så jeg legger det like godt her:

Så mange like tall på en gang i km-tellerne blir det nok en stund til jeg opplever igjen. Godt gjort å få tripptelleren også til å treffe samtidig, hæææ?  Måtte stoppe i veikanten å ta et bilde av begivenheten  alien

Hadde jeg planlagt litt bedre, så hadde jeg kjørt til Haugesund i formiddag, heller. Klokka 11:11 afro

252 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 2 Jul 2015 - 20:08

KliffArne skrev:
Whoo-hooo!
farao

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

253 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 2 Jul 2015 - 20:34

KliffArne skrev:
jhn skrev:Jeg ville jo ikke demontert noe av det du nevner, sikkert gode greier alt sammen, men jeg har aldri hatt noen kjøretøy med noen av de bokstavene, og har aldri kjent noe savn.
Det siste kommer sikkert av uvitenhet, men likevel ...

Du bør i det minste prøve et kjøretøy med GS i, kanskje du vil savne den etterpå rabbit

Ellers enig med deg, har heller aldri savnet så mange bokstaver. Det eneste jeg kunne tenkt meg av og til, både i bil og på moppen, er cruisecontrol.

For å være helt ærlig, så er lysten på en flett ny 1200GS stor, og de står klare til levering på kort varsel.Men de er alle utstyrt med all elektronikk som er å få, så skal man handle fort så må man ta alle bokstavene med på kjøpet.

Men så sitter det en lien jævel å hvisker meg i øret; "KliffArne, du har ikke bruk for 40 tusen i elektronikk som kommer til å begynne å trøble etter 2-3 år.Du kommer ikke til å merke forskjell om du har ESA eller ikke, som den søndagskjøreren du er.Gå mot strømmen, kjøp en med minst mulig dilldall på."

Og som ikke det var nok, så snakker "fornuften" til meg også. Den sier at moppen jeg allerede har er mere enn god nok til mitt bruk. Vet ikke hvem jeg skal høre på, blir så forvirret scratch

Mitt råd: Drit i fornuften (oops,der kom "D" ordet igjen..). Løp og kjøp..

Har ikke prøvd 1150GS, men har kjørt 1200 luft bokser og vannbokser. Vannbokseren er en bedre sykkel på alle felt.
Elektronikken er fabelaktig. BMW har benyttet mer elektronikk enn de fleste andre ganske lenge nå, og det har vist seg stort sett problemfritt. Gevinsten overgår ulempene med god margin.

De fleste kjøper GS med full pakke. Ikke fordi de er jålete fjollpotter, men fordi det funker.

Quickshift feks. Heretter vil du stort sett benytte clutchen kun ved start og stopp. Og du vil gire mye oftere enn før, bare fordi du synes det er dritt moro.

Skal ikke gjenta meg selv her, siden det fleste finesser er nevnt tidligere. Vil bare si at det er ingen grunn til å være skeptisk. Gjør deg selv en tjeneste og kjøp den nå så får du glede av den resten av sesongen. (Jeg har ingen økonomisk fordel av å si dette. Synes bare at den nye vannbokseren er blitt en sabla god sykkel. Dessuten har vi sett at en forumeier med respekt for seg selv må ha en sprek sykkel.)

Vis Medlemmets Profil

254 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 2 Jul 2015 - 20:40

Prøvde et par nye 1200GS borte på Adventure days et par helger siden. Sier bare en ting ! HALLELUJA. Det er noe annet enn Betty 1150. Helt klart. Var bare SÅÅÅ behagelig at det var direkte vondt i kontoen !

Vis Medlemmets Profil

255 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 2 Jul 2015 - 21:05

Palma skrev:Var bare SÅÅÅ behagelig at det var direkte vondt i kontoen !
Behagelig? En motorsykkel skal da vel ikke være behagelig? En sofa er behagelig, eller en seng. Eller kaker? Shocked

Vis Medlemmets Profil

256 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 2 Jul 2015 - 21:11

mortal skrev:
Behagelig? En motorsykkel skal da vel ikke være behagelig? En sofa er behagelig, eller en seng. Eller kaker? Shocked
Mulig jeg brukte feil superlativer, men de som har kjørt en sykkel hvor alt stemmer vet hva jeg mener. cheers

Vis Medlemmets Profil

257 Re: Ny moppe til sommeren on Lør 4 Jul 2015 - 0:14

Palma skrev:
mortal skrev:
Mulig jeg brukte feil superlativer, men de som har kjørt en sykkel hvor alt stemmer vet hva jeg mener. cheers
Ååååååå du tenkte på Indian clown

Vis Medlemmets Profil

258 Re: Ny moppe til sommeren on Tir 7 Jul 2015 - 11:36

Hvis/når jeg evt skal ha meg en ny sykkel,så blir det en spellerny Ducati Multistrada.

Vis Medlemmets Profil

259 Re: Ny moppe til sommeren on Tir 7 Jul 2015 - 11:45

Skal jeg bytte bør det vel bli en eller annen tursykkel om jeg noengang skal kjøre til Nordkapp...
...men en kommer vel dit med Intruderen å...

..og innom Narvik
..og Alta..
og i Trøndelagen..

Question

Vis Medlemmets Profil

260 Re: Ny moppe til sommeren on Tir 7 Jul 2015 - 16:50

ArcticTiger skrev:Hvis/når jeg evt skal ha meg en ny sykkel,så blir det en spellerny Ducati Multistrada.

Koselig å se deg igjen Arctic, takk for sist cheers så du har ikke glemt den fæle maskin, må si at pølsene overbeviste mer enn den multistressa dukkatin..

Vis Medlemmets Profil

261 Re: Ny moppe til sommeren on Tir 7 Jul 2015 - 18:42

Palma skrev:
ArcticTiger skrev:Hvis/når jeg evt skal ha meg en ny sykkel,så blir det en spellerny Ducati Multistrada.

Koselig å se deg igjen Arctic, takk for sist cheers  så du har ikke glemt den fæle maskin, må si at pølsene overbeviste mer enn den multistressa dukkatin..
Han har vært lenge borte ...Suspect ... tro om han har vært å pissa på parkeringsplassen min?

Vis Medlemmets Profil

262 Re: Ny moppe til sommeren on Tir 7 Jul 2015 - 19:01

jhn skrev:
Palma skrev:

Koselig å se deg igjen Arctic, takk for sist cheers  så du har ikke glemt den fæle maskin, må si at pølsene overbeviste mer enn den multistressa dukkatin..

Han har vært lenge borte ...Suspect ... tro om han har vært å pissa på parkeringsplassen min?

Du får sette opp viltkamera, så tar du alle som pisser på plassendin. alien  Og - du kan jo sende pisseavgiftsgiro - blir kanskje pæng av slikt Cool

Vis Medlemmets Profil

263 Re: Ny moppe til sommeren on Tir 7 Jul 2015 - 19:18

@Jhn: Det blir pissing på ditt Territorium i uke 30. Da kommer det 3 Tigere og 1 GS.

Vis Medlemmets Profil

264 Re: Ny moppe til sommeren on Tir 7 Jul 2015 - 19:27

ArcticTiger skrev:@Jhn: Det blir pissing på ditt Territorium i uke 30. Da kommer det 3 Tigere og 1 GS.
Da skal æ prøve å fylle opp blæra til den tid, det skulle vel bli ganske så sosialt og trivelig.

Vis Medlemmets Profil

265 Re: Ny moppe til sommeren on Tir 7 Jul 2015 - 19:32

jhn skrev:
ArcticTiger skrev:@Jhn: Det blir pissing på ditt Territorium i uke 30. Da kommer det 3 Tigere og 1 GS.
Da skal æ prøve å fylle opp blæra til den tid, det skulle vel bli ganske så sosialt og trivelig.

Det høres bra ut! En god Nord-Mann pisser aldri alene vet du, i såfall er det bare for å trene.
Og har du i tillegg Kaffe på Kanna, så kan vi ta en pisse-runde nr 2 før vi drar videre!

Vis Medlemmets Profil

266 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 15 Jul 2015 - 21:41

Blitt stille her....
Har du feiga ut Kliff, eller har fritidskoordinatoren din funnet nye oppgaver til deg. Venter på å høre at du har handlet flette ny GS med søkke og snøre av utstyr Very Happy

Vis Medlemmets Profil

267 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 15 Jul 2015 - 21:53

B040 skrev:Blitt stille her....
Har du feiga ut Kliff, eller har fritidskoordinatoren din funnet nye oppgaver til deg.  Venter på å høre at du har handlet flette ny GS med søkke og snøre av utstyr Very Happy
Tji-hi-hi, fritidskoordinatoren ... den vakke dum Laughing

Vis Medlemmets Profil

268 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 16 Jul 2015 - 23:32

B040 skrev:Blitt stille her....
Har du feiga ut Kliff, eller har fritidskoordinatoren din funnet nye oppgaver til deg.  Venter på å høre at du har handlet flette ny GS med søkke og snøre av utstyr Very Happy

Har kommet litt vekk fra det igjen, har ikke tid nå.

Eneste med søkke og snøre for tiden er litt laksefiske cheers

Spesialrigga GS til formålet:

269 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 17 Jul 2015 - 9:52

He-he, se den GS-en ja, er den stangholderen fra Wunderlich eller Touratech? Very Happy

Vis Medlemmets Profil

270 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 17 Jul 2015 - 10:18

mortal skrev:He-he, se den GS-en ja, er den stangholderen fra Wunderlich eller Touratech? Very Happy

Det er KliffA-tech, festet med Biltema stropper. Holder ihvertfall opp til 150 hvis man forsover seg og skal rekke morra-bettet Suspect

271 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 17 Jul 2015 - 10:28

KliffArne skrev:
mortal skrev:He-he, se den GS-en ja, er den stangholderen fra Wunderlich eller Touratech? Very Happy

Det er KliffA-tech, festet med Biltema stropper. Holder ihvertfall opp til 150 hvis man forsover seg og skal rekke morra-bettet Suspect

.....er det en avansert lyddemper - slik at du kan snike deg helt innpå fisken og ikke trenger å gå av sykkelen?

Vis Medlemmets Profil

272 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 17 Jul 2015 - 18:22

Måtte gå noen hundre meter, men stod han av.

Hadde med meg kaffe og mat og allslags som kunne bli nødvendig for ett døgns fiske, sleit det med meg til leirplassen. "Problemet" var bare at det var døgnkvote på en laks i den elva, og den var landet innen jeg rakk å få av meg mc-klærne. Jeg som hadde investert i nye vadere for anledningen, de kom ikke ut av sekken santa

273 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 17 Jul 2015 - 18:29

Hadde PST sett deg hadde de trodd du var på vei til Syria med den bazooka'n der :)

Vis Medlemmets Profil

274 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 17 Jul 2015 - 19:10

KliffArne skrev:Måtte gå noen hundre meter, men stod han av.

Hadde med meg kaffe og mat og allslags som kunne bli nødvendig for ett døgns fiske, sleit det med meg til leirplassen. "Problemet" var bare at det var døgnkvote på en laks i den elva, og den var landet innen jeg rakk å få av meg mc-klærne. Jeg som hadde investert i nye vadere for anledningen, de kom ikke ut av sekken santa

og den døgnkvota var 1 stk laks? .... var det en gladlaks?

Vis Medlemmets Profil

275 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 17 Jul 2015 - 19:21

Oops....

Jeg skulle til å spørre om han hadde modet sykkelen med Kawasaki-potte.
Men nå som du sier det innser jeg at jeg  bør følge bedre med...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 11 av 14]

Gå til side : Previous  1 ... 7 ... 10, 11, 12, 13, 14  Next

Similar topics

-

» Ny moppe til sommeren