Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ny moppe til sommeren

Gå til side : Previous  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 13 av 14]

301 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 19:29

Dobbel

Vis Medlemmets Profil

302 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 19:32

Voodoodoo skrev:
Palma skrev:
Voodoodoo skrev:
KliffArne skrev:Kjøpe denne, kanskje?

Og ta den til alpene og kjøre fletta av Adv-syklene Twisted Evil

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=61925754&searchclickthrough=true

Er det den sykkærn til han brannmannen på den andre siden, den som ikke virker i hårnåler?? affraid

Oh lord, jeg ler meg skakk... men det er jo ikke plass til tåppbåks affraid

Tåppbåks på S1000rr er da ikke noe problem..

men det er dyrt da. detta er jo sikkert til HP4 og allt til HP4 er dyrt.. vi snakker high performance her...
En tåppbåkks forskjønner enhver sykkel ja...

Kliff: Kjøp deg admin - sykkelen, så kan du få en tåppbåkks som det står KTM på av meg for en billig penge. geek

Vis Medlemmets Profil

303 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 20:43

jhn skrev:
mekkern skrev:Har stusset litt på dette -Er det en image sak?
Panzertraktor og åpen baugport og steinansikt???
de ser jo like grinete ut som de fleste HD sjåfører....
hvorfor kjører folk konstant med baugport-hjelmen åpen?, den er ikke godkjent i denne stillingen(kan også skape ekstra vridning av hodet i ulykke) og en halvhjelm beskytter da bedre.
-Typisk er traktorførere med masse reflekser,gule klær og åpen gul baugporthjelm.
greit at det ikke blåser bak frontruta men dog... scratch
Det der var vel et litt tafatt forsøk ... mere luft, så hadde du prestert bedre  clown
Det var faktisk en observasjon jeg har gjort angående "åpningshjelmer" og enkelte sykkeltyper, og spørsmålet var seriøst -men for all del, kjør på som vanlig.

Vis Medlemmets Profil

304 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 21:33

mekkern skrev:
jhn skrev:
hvorfor kjører folk konstant med baugport-hjelmen åpen?, den er ikke godkjent i denne stillingen(kan også skape ekstra vridning av hodet i ulykke) og en halvhjelm beskytter da bedre.
-Typisk er traktorførere med masse reflekser,gule klær og åpen gul baugporthjelm.
Det der var vel et litt tafatt forsøk ... mere luft, så hadde du prestert bedre  clown
Det var faktisk en observasjon jeg har gjort angående "åpningshjelmer" og enkelte sykkeltyper, og spørsmålet var seriøst -men for all del, kjør på som vanlig.

Mener du slike førere??

Vis Medlemmets Profil

305 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 21:37

mekkern skrev:
jhn skrev:

Skal ikke frarøve deg forsøket på å være seriøs Mekkern. Du har mye rett i dine betraktninger og refleksjoner. Det der med risikoen med åpen baugport er så absolutt viktig å tenke på. Kjørte av og til i begynnelsen av Schubert-perioden med porten åpen, men slutta med det av sikkerhetsmessige årsaker.
Men resten med reflekser og steinansikt... jaja Suspect

Vis Medlemmets Profil

306 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 21:53

mekkern skrev:
jhn skrev:
Jeg tok det ikke seriøst ... det er jo ingen som kjører med den konstant åpen.
I dag har jeg kjørt 5 timer kanskje, ca 20-30 sek med åpen port.
Det er ikke så ille?
Det er veldig praktisk ved kjappe stopp for å pisse/drikke/røyke ...
så for meg er det ikke en imagesak ... kun praktiske hensyn.
Det er jo haugevis av reimer og stropper og strikk og glidelås å knote med med som motorsyklist, så jeg liker åpningshjelmer.
Du nevner også sikkerhet, blir ikke det litt pussig å sette grensen for akseptabel risiko ved åpningshjelm ... av alle ting.
Dette er et seriøst svar Surprised

Vis Medlemmets Profil

307 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 22:24

jhn skrev:
Voodoodoo skrev:
KliffArne skrev:Kjøpe denne, kanskje?

Og ta den til alpene og kjøre fletta av Adv-syklene Twisted Evil

http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=61925754&searchclickthrough=true

Er det den sykkærn til han brannmannen på den andre siden, den som ikke virker i hårnåler?? affraid
Hadde ikke det vært ganske gøy ... og sikkert ganske irriterende for brannmannen.

Hehe, det hadde vært noe.Legge seg i hardtrening på go-cart banen i Haugesund, og så hørt med Lord'en om jeg får være med på tur neste sommer clown

308 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 22:29

mortal skrev:
Kliff: Kjøp deg admin - sykkelen, så kan du få en tåppbåkks som det står KTM på av meg for en billig penge. geek

Tror du den passer på en GS?

Vingler fælt nå, det blir sikkert ingenting med meg. Som vanlig.

Men den Triple black-GS'en var jo flott. KTM'en blekner bokstavelig talt i forhold, etter min mening.

309 Re: Ny moppe til sommeren on Ons 22 Jul 2015 - 22:59

Du begynner vel å bli voksen nok til å bestemme sjøl ka du skal kjøpe?

Så lenge det er en sykkel som du kommer deg på tur med velger du vel ikke etter hva andre mener om at man må være grinete for å kjøre det og det ... eller at man ikke kan dra på tur siden moppen ikke er pen nok med kofferter på. Da kan sakene stå i butikken for min del så kan dem heller diskutere felgtape og elokserte hendler og sitte og kna ræva foran PC`n cheers

Vis Medlemmets Profil

310 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 23 Jul 2015 - 7:10

jhn skrev:
mekkern skrev:
jhn skrev:
Jeg tok det ikke seriøst ... det er jo ingen som kjører med den konstant åpen.
I dag har jeg kjørt 5 timer kanskje, ca 20-30 sek med åpen port.
Det er ikke så ille?
Det er veldig praktisk ved kjappe stopp for å pisse/drikke/røyke ...
så for meg er det ikke en imagesak ... kun praktiske hensyn.
Det er jo haugevis av reimer og stropper og strikk og glidelås å knote med med som motorsyklist, så jeg liker åpningshjelmer.
Du nevner også sikkerhet, blir ikke det litt pussig  å sette grensen for akseptabel risiko ved åpningshjelm ... av alle ting.
Dette er et seriøst svar  Surprised
På sentrale deler av Østlandet ser jeg at kjøres det med hjelmen åpen konstant ja....vil si at så mange som 70% av de med adv som har åpningshjelm kjører med den åpen-også på E18/E6 , og de har ofte iført seg masse gulfarge/reflexer og virker da veldig opptatte av sin sikkerhet.
Og i den forbindelse lurte jeg da på om det da ikke hadde vært bedre med en halvhjelm i stedet for en hjelm som ikke er godkjent i åpen tilstand og kan gjøre en ulykke værre?
Jeg har også åpningshjelm men den brukes som du sier lukket-men kan åpnes for å gi beskjed/fylle bensin/pisse.

Vis Medlemmets Profil

311 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 23 Jul 2015 - 12:39

joo skrev:Du begynner vel å bli voksen nok til å bestemme sjøl ka du skal kjøpe?

Så lenge det er en sykkel som du kommer deg på tur med velger du vel ikke etter hva andre mener om at man må være grinete for å kjøre det og det ...  eller at man ikke kan dra på tur siden moppen ikke er pen nok med kofferter på. Da kan sakene stå i butikken for min del så kan dem heller diskutere felgtape og elokserte hendler og sitte og kna ræva foran PC`n cheers

Nåja, det er vel ikke sånn at jeg akkurat spør noen hvilken moppe jeg eventuellt skal kjøpe. Dette er vel mere litt pjatt for å ha noe å prate om.

Og hadde du sett hvordan det ser ut når jeg er ute på tur, så tror jeg ikke jeg hadde havnet på noen topp-ti liste når det kommer til forfengelighet rabbit
Dessverre har jeg ikke anledning til de lengre turene akkurat for tiden, men er da ute og lufter moppen stort sett daglig

312 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 23 Jul 2015 - 16:37

KliffArne skrev:
Nåja, det er vel ikke sånn at jeg akkurat spør noen hvilken moppe jeg eventuellt skal kjøpe. Dette er vel mere litt pjatt for å ha noe å prate om.

Og hadde du sett hvordan det ser ut når jeg er ute på tur, så tror jeg ikke jeg hadde havnet på noen topp-ti liste når det kommer til forfengelighet rabbit
Dessverre har jeg ikke anledning til de lengre turene akkurat for tiden, men er da ute og lufter moppen stort sett daglig
Og jeg som trodde du og hadde 1150 KUN av forfengelighetshensyn scratch

Vis Medlemmets Profil

313 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 23 Jul 2015 - 20:18

Haha Very Happy

Bestill nå bare en i TripleBlack du.

Vis Medlemmets Profil

314 Re: Ny moppe til sommeren on Lør 25 Jul 2015 - 14:44

KliffArne skrev:
mortal skrev:He-he, se den GS-en ja, er den stangholderen fra Wunderlich eller Touratech? Very Happy

Det er KliffA-tech, festet med Biltema stropper. Holder ihvertfall opp til 150 hvis man forsover seg og skal rekke morra-bettet Suspect

KliffA-tech stangholder er modifisert til kombinert stangholder/ laksholder.Er jo litt forfengelig, så måtte følge samme design  clown :

Med laksholderen i bruk, så fungerte den likt som spoileren bak på racer-biler, skulle mye mere til nå for å få skrens enn uten:

Ser nå at stroppene fra Biltema ikke passer helt inn, det må jeg gjøre noe med. Pakk-bagen derimot sklir rett inn, legger nesten ikke merke til den. Jeg har jo Triple black allerede, jo cheers

315 Re: Ny moppe til sommeren on Lør 25 Jul 2015 - 15:38

KliffArne skrev:
KliffArne skrev:

KliffA-tech stangholder er modifisert til kombinert stangholder/ laksholder.Er jo litt forfengelig, så måtte følge samme design  clown :

Med laksholderen i bruk, så fungerte den likt som spoileren bak på racer-biler, skulle mye mere til nå for å få skrens enn uten:

Ser nå at stroppene fra Biltema ikke passer helt inn, det må jeg gjøre noe med. Pakk-bagen derimot sklir rett inn, legger nesten ikke merke til den. Jeg har jo Triple black allerede, jo cheers
Ser du har lakseholder bare for en laks.. Kommer du over en stim kan det være du trenger grøvre greier, Disse kan jo være noe clown

Vis Medlemmets Profil

316 Re: Ny moppe til sommeren on Man 27 Jul 2015 - 19:36

Palma skrev:Ser du har lakseholder bare for en laks.. Kommer du over en stim kan det være du trenger grøvre greier, Disse kan jo være noe clown

Hehe, sjelden jeg kommer over noen stim. Men hadde faktisk 3 stykk inni der, men ikke så store. 6,5 kg til sammen.
Kunne nok kilt 3-4 makrell innimellom afro

317 Re: Ny moppe til sommeren on Man 27 Jul 2015 - 19:51

Smålaks... Da kan jeg heller anbefale ei 7-8delt Orvis fluestang. Den får du ned i toppkofferten clown
Skulle holde med noe i klasse #5 da...

Har sjøl berga på land 3,7 kilo med den klassen, men det var farlig lite backingline innimellom i kampens hete. Er neppe noen som har skriki så mye på hjelp med håven før affraid

Vis Medlemmets Profil

318 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 3 Mar 2016 - 20:52

Greit nok at dette ikke er modelltypen jeg er ute etter... men greier ikke se "greia" her:
http://www.bike.no/nyheter/nye-indian-springfield

At jeg er en anakronisme og henger litt etter "tiden"skulle egentlig appelere litt men -nix... scratch
Hva får noen til å bla opp så mye penger for dette???

Vis Medlemmets Profil

319 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 4 Mar 2016 - 19:17

mekkern skrev:Greit nok at dette ikke er modelltypen jeg er ute etter... men greier ikke se "greia" her:
http://www.bike.no/nyheter/nye-indian-springfield

At jeg er en anakronisme og henger litt etter "tiden"skulle egentlig appelere litt men -nix... scratch
Hva får noen til å bla opp så mye penger for dette???

Som alt annet, ren entusiasme.
Var innom CBP i Skien for en tid tilbake og der stod det to slike drog. Jeg er og litt "retro" men nei, må nok være entusiast for å tømme lommeboken for en slik. Begge de som stod der var forresten solgt og stod å ventet på tørr vei.

Vis Medlemmets Profil

320 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 4 Aug 2016 - 14:39

Har helt siden mc messa i Gøteborg fundert på en Triumph thruxtonR for den satt jeg godt på/ser klassisk ut...
Har gjort avtale om prøvekjøring på mandag...

hm.... lukter kr dette...

Vis Medlemmets Profil

321 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 4 Aug 2016 - 15:08

...hva står R for i dette tilfellet - den er jo retro fra før så kan ikke være det ....

Vis Medlemmets Profil

322 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 4 Aug 2016 - 15:34

mekkern skrev:Har helt siden mc messa i Gøteborg fundert på en Triumph thruxtonR for den satt jeg godt på/ser klassisk ut...
Har gjort avtale om prøvekjøring på mandag...

hm.... lukter kr dette...

Har alltid likt Thruxton, men denne her synes jeg det blir det litt mye "juggel" på. Gull-gafler, gull og gule fjærer på Öhlins-demperne, og innsprøytning forkledd som Amal-forgassere. Blæh!  alien

Dette kan jo selvfølgelig endres, men jeg ville nok heller kjøpt en tidligere Thruxton med forgassere.

Vis Medlemmets Profil

323 Re: Ny moppe til sommeren on Tor 4 Aug 2016 - 16:40

Haya99 skrev:...hva står R for i dette tilfellet - den er jo retro fra før så kan ikke være det ....

R er utgaven med Øhlins dempere showa big piston gaffel og Brembo calipere.
OG "sport" affraid som 3 map i ridemode.

Er ikke noe "Racer-bike" men en av de få med det klassiske utseende jeg liker som faktisk har litt "sport" i seg og
2 sylinder lyden..

Mortal:
er jo ikke "værre" at throttelbodyene ser ut som amaler enn "ettellerannet"?
men gaffel og fjærer er litt "juggel" ja...

Blir i det minste ikke fristet med Carbondeler/carbonloock juggel...

<Men alt er avhengig av hvordan den er å kjøre for MEG, for den sykkel jeg skal kjøpe NY nå kommer jeg nok aldri til å selge.

Vis Medlemmets Profil

324 Re: Ny moppe til sommeren on Fre 5 Aug 2016 - 0:52

Blir spanande å høyra korleis dette fyk av, mekkr Very Happy

Vis Medlemmets Profil

325 Re: Ny moppe til sommeren on Man 8 Aug 2016 - 18:59

Ja da har jeg prøvekjørt...

Utseendet er jo noe andre må mene sitt om-jeg synes det er gjennomført bra-også på detaljer.
"instrumentpanelet/klokkene" er en artig sak i seg selv-analoge men med tillegg med digitale "vinduer"

Passet godt å sitte på -alle kontroller lå naturlig plassert.knapper og hendler virket faste og gedigne-ikke plastikkfølelsen jeg får på BMWs.
Smal deilig sykkel uten masse "krimskrans" og plastikkræl
pen gange-kan slippes ned til 2000rpm på 6 og hentes uten spesiell protest/vibrasjon.
"brukbar" lyd orginalt-Jeg vil nok ha litt mer...
Superlett clutch og en nydelig gearkasse.
dreimomentkurven kan kalles LINJAL.
ikke kjempesprek eller hissig men forutsigbar og sterk.
brukte stort sett bare "sport" modus da jeg følte det passet den best.
Litt kjedlig på topp, men speedometeret gikk fort oppover.
Enormt bra bremser-forran og bak-lette å dosere
Stabilt bra chassi med fast/behaglig fjæring.
stabile svingegenskaper-veldig stabil i forhold til dekkbredde og gaffelvinkler ol.

litt mer "nervøs" på styringa og litt mer på topp så hadde den vært perfekt.

har lagt inn forespørsel om litt deler/levering/ pris /service osv...
the plot thickens. I love you

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 13 av 14]

Gå til side : Previous  1 ... 8 ... 12, 13, 14  Next

Similar topics

-

» Ny moppe til sommeren