Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

1971 Moto Guzzi Loopframe

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 1971 Moto Guzzi Loopframe on Søn 7 Des 2014 - 23:15

God aften godtfolk!

Tenkte jeg skulle dele mitt loopframe prosjekt med dere. Sykkelen ble levert ny i Norge og er en 71-modell v7 850 California. Da jeg fikk hånden på sykkelen var det bare en tom ramme med papirer. Har ikke inntrykket av at det er så mange som bygger på disse rammene, og da er det jo ekstra morsomt å prøve :) Tonti-rammene er mer populære, men kan også være pga tilgangen. I og med at jeg ikke fikk noe motor med ramma, så har det tatt litt tid før jeg har kommet ordentlig i gang. Fikk tilslutt tak i en 850cc fra en 87-modell tonti, men den trengte overhaling, så det har jeg styrt med i sommer. Ny veiv, lagere og råder, samt stempelringer og pakningsett. Topper og alt så veldig bra ut. Gaffel og bremser kommer fra en Ducati. Er da en showa gaffel fra en 916, og 320mm skiver og 4 stemplet kalipere fra en 900ss ie. Styrekroner har blitt laget av bekjentskaper i Ålesund. Det er en Commando Roadster tank(tror jeg) - grunnet til at valget falt på den var den dype tunellen som passer loopframen så godt, også er jo tanken svært pen syns jeg  Very Happy

Mangler fortsatt veldig mye deler, så tiden fremover mot jul og starten på neste år går til å handle inn litt diverse. Mangler blant annet drivlinje, bakfelg, bakdempere og litt sånt.

Isteden for å beskrive mer, så skal jeg legge ut litt bilder hvordan den er i dag  Wink

Sist endret av jorraa den Man 30 Mar 2015 - 14:48, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

2 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Søn 7 Des 2014 - 23:33

God aften,jorraa!

Velkommen til vårt beskjedne forum,det er ikke noe som er kjekkere enn nye medlemmer i prosjekttråden.

3 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Søn 7 Des 2014 - 23:50

@KA: Det er vel nye Gussi medlemer du mener antar jeg?

@jorraa: Flott prosjekt, blir spennende å se den ferdig. Jeg holder en knapp på at du blir førstemann ferdig av Gussi-prosjektene her inne Very Happy

Vis Medlemmets Profil

4 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Man 8 Des 2014 - 14:09

Velkommen, jorraa!
Spennende prosjekt du har, det blir litt hybrid-løsning mellom gammelt og nytt ser jeg. Generelt liker jeg best tidsriktige gafler, men ingen regel uten unntak. Det ser jo greit ut så langt med USD-gaffelen.

Blir spennende å følge, legg ut bilder så ofte du kan!

Very Happy

Vis Medlemmets Profil

5 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Man 8 Des 2014 - 16:29

Takker for tilbakemeldinger!

Har lusket rundt på forumet en måneds tid, kun som besøkende, så var på tide å registrere seg Very Happy
Jeg liker stemninga på forumet - sånn det skal være!

Ja, blir en hybrid det her. Har planer om å ha den som brukssykkel etterhvert, så da vil jeg ha litt ordentlig bremser, forstilling og bakstilling. Utfallet hadde nok vært annerledes om utgangspunktet hadde vært en komplett sykkel.

Fått ferdig det visuelle nå, så nå blir det å få ferdig alt det tekniske. Må gjøre om litt på svingarmen i bakkant hvor krysset ligger. Blir litt trangt sånn det er nå. Bakfelgen skal også byttes til en 3.5" flat type sånn som det er foran.

Har satt mål å sykkelen ferdig våren 2016, så har heldigvis litt tid igjen Very Happy
Hadde jeg levd på nudler og brød og brukt tida svært godt kunne jeg nok blitt ferdig til sommeren 2015, men liker å kose meg litt med bygginga, og samtidig kunne leve litt vedsiden av.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Tir 9 Des 2014 - 22:18

Velkommen,
Hybrid prosjekter er spennende og krevende så sleng ut bilder etterhvert.
Tror jeg har mange med meg om at det er greit at du spiser nudler og bruker penga på prosjektet clown

Vis Medlemmets Profil

7 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Søn 4 Jan 2015 - 19:06

Hepp! Har det skjedd noe mer her da? Question

Vis Medlemmets Profil

8 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Man 5 Jan 2015 - 13:32

mortal skrev:Hepp! Har det skjedd noe mer her da?  Question

Godt nyttår alle ihop!
Litt har det skjedd, men bare litt. Har likevel noen bilder som viser litt fremgang :)
Har fått laget feste og montert fremlykt. Jeg tror jeg ble fornøyd med både størrelse og fassong egentlig. Innvendinger? Cool

Sist endret av jorraa den Man 30 Mar 2015 - 14:49, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

9 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Man 5 Jan 2015 - 15:04

Jeg ville latt den beholde særegenhetene den har som en loop-frame, og ikke forsøkt å bygge den om til noe annet, med moderne hekk. Så jeg ville ha brukt en ensetersal av den gammeldagse "sykkeltypen", som på maskinen under her.

Denne synes jeg er vellykket:

Salen/hekken på sykkelen under tilhører en annen sykkeltype, synes jeg. Men det gjør jo USD-gaffelen din også. Hmm... Kanskje det kan bli bra likevel?  pirat

Vis Medlemmets Profil

10 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Man 5 Jan 2015 - 18:23

Usikker på hva jeg ville valgt bak. Mortal er mer proff på design og historie så jeg vil ikke motsi ham rabbit

Men syntes der er noe som ble feil i proporsjoner og plassering med lykta. Klarer ikke sette fingeren helt på den, men syntes den er for lita, for dyp, for langt fram og for lavt... ?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Man 5 Jan 2015 - 19:01

joo skrev:Usikker på hva jeg ville valgt bak. Mortal er mer proff på design og historie så jeg vil ikke motsi ham  rabbit

Men syntes der er noe som ble feil i proporsjoner og plassering med lykta. Klarer ikke sette fingeren helt på den, men syntes den er for lita, for dyp, for langt fram og for lavt... ?

Med all respekt for de som bygger slik, steinbra, men ser også det som joo skriver. Den lykta, mellom de forholdsvis kraftige gaffelbeina..... Men mulig det blir bedre når resten blir ferdig, du skal vel ha på noe skjerm og litt lakk her og der... Question

Vis Medlemmets Profil

12 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Man 5 Jan 2015 - 20:58

jeg syns den lykta ser helt konge ut! akkurat som resten av sykkelen! bra prosjekt.

Vis Medlemmets Profil

13 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Ons 7 Jan 2015 - 9:38

Tusen takk for gode svar! Her er det mye bra ser jeg.
Ser også at det er litt delte meninger om lykta, og jeg er egentlig enig med flere av dere, samtidig ikke. Jeg syns lykta sånn den er nå, ser veldig bra ut bakfra og fra siden, men jeg syns den blir litt liten foran og skrått forfra, men samtidig syns jeg en større lykt blir altfor stor, hehe. Så jeg tror jeg må la det være litt og se hvordan den vokser på meg.

Etter litt ettertanke, så er jeg enig med deg med tanke på hekken, Mortal. Det blir ikke laget noe innsving fram mot tanken. Men, har allerede kortet inn og laget en liten hoop på hekken. Det syns jeg ble veldig bra. Får se hvordan det blir med salen Very Happy

Vis Medlemmets Profil

14 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Ons 7 Jan 2015 - 20:40

Ja, lykta tror jeg blir bra. Ville i alle fall ikke gjort noe før mer var på plass foran der, som instrumenter etc.

Vis Medlemmets Profil

15 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Ons 7 Jan 2015 - 20:43

joo skrev:Usikker på hva jeg ville valgt bak. Mortal er mer proff på design og historie så jeg vil ikke motsi ham  rabbit
Ha-ha! Jo, takk for tilliten, joo! Cool

Vis Medlemmets Profil

16 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Tor 8 Jan 2015 - 6:54

"Stretche" tanken, og plassere setet over bakhjulet som gamle RR-sykler?

Vis Medlemmets Profil

17 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Fre 20 Feb 2015 - 16:09

Hepp! Skjer det noe her da?
drunken

Vis Medlemmets Profil

18 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Søn 8 Mar 2015 - 7:26

Da ligger denne ute på Finn, om noen vil overta.. Kunne lagt inn en lenke, men det blir vel for nærme grensa til hva Kliff aksepterer av "outing" av forummedlemmer, så de som vil se får søke selv.. Cool

Vis Medlemmets Profil

19 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Søn 8 Mar 2015 - 7:54

Trollerud skrev:Da ligger denne ute på Finn, om noen vil overta.. Kunne lagt inn en lenke, men det blir vel for nærme grensa til hva Kliff aksepterer av "outing" av forummedlemmer, så de som vil se får søke selv..  Cool
hva ligger den under da? jeg finner den ikke. scratch

Vis Medlemmets Profil

20 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Søn 8 Mar 2015 - 8:11

Deler.. Torget..

Vis Medlemmets Profil

21 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Søn 8 Mar 2015 - 9:36

Trollerud skrev:Da ligger denne ute på Finn, om noen vil overta.. Kunne lagt inn en lenke, men det blir vel for nærme grensa til hva Kliff aksepterer av "outing" av forummedlemmer, så de som vil se får søke selv..  Cool

Hehe,du kunne nesten like godt lagt inn telefonnummeret Suspect  Enig i prinsippet om å ikke "oute" noen her.

Synd at jorraa gir opp prosjektet.

22 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Ons 11 Mar 2015 - 9:19

Hei godtfolk!

Ja, stemmer som dere skriver, har lagt ut prosjektet for salg. Grunnen til dette er fordi jeg har verken tid, mulighet eller råd til å fullføre det, og da får jeg vondt av å ha det stående.

Tok over en 1972 Norton Commando etter fattern nå i tillegg til at jeg hentet meg en Ducati 916 tre helger tilbake. Grunnen til at Guzzien må gå er at en et Norton prosjekt henger tyngre hos meg da jeg har vokst opp med gammel engelsk og alltid har drømt om en Norton Caferacer. Ducatien ble handlet av den grunn av at jeg vil ha noe kjøre på i sommer.

Hvis noen skulle være interessert i å ta over, så blir vi enig om pris Wink

Vis Medlemmets Profil

23 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Ons 11 Mar 2015 - 9:44

Du har jo i det minste relativt god smak, din unge alder til tross!

Hva er prisantydningen på Guzzien, da? What a Face

Vis Medlemmets Profil

24 Re: 1971 Moto Guzzi Loopframe on Ons 11 Mar 2015 - 10:14

Trollerud skrev:Du har jo i det minste relativt god smak, din unge alder til tross!  

Hva er prisantydningen på Guzzien, da?  What a Face

Hehe selvfølgelig, livet er fort kort til å ha noe annet Very Happy

Hm ja, si det. Vanskelig å ta stilling til det før jeg har noe konkret bud, hehe.
Du får tenke litt på det Wink

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]