Bike Anarchy Norway - BAN.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

1974 Suzuki AC50

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

Go down  Innlegg [Side 6 av 6]

1261974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 05.10.20 21:02

Bromm

Bromm
petjoh skrev:Flott sykkel! Twisted Evil
Jo takk. Moppa har blitt brukt også i år den men ikke så mye. Ble ikke noe tur til Danmark i år men et par langturer på ca 10 mil hver har det blitt. Går som en klokke enda, har vel i grunn kun byttet til kevlar bremsebånd for å få noe bedre bremser.

intrudergubbe likes this post

1271974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 18.10.20 18:45

intrudergubbe

Mest Tempoer...blant annet en Fighter 125,,,vill vært noe i dag

har nå en Piaggio 50 1996((Vespa?)

Blir noen småturer...Helgøya rundt 1 mai......turer med Løten kick & peddal............
Håndgir,litt vond å gire
Vond å kjøre...dengang dumme meg kjørte ei mil uten å skjønne at forhjulet var punktert...... Question scratch

håper ellers det er bra med deg !!! heisann

lol! flower

http://endre.tajet@gmail.com

1281974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 18.10.20 21:59

Bromm

Bromm
Figther er jo sjeldne saker i dag, og dyre som f...
Gøy med slike treffturer. Har vært med på noen slike og alltid masse blide folk, unge som godt voksne. Morro å se ungdommene står å prater motor og trimming med gutter på 70+. Litt annen stemning på slike treff enn å stå høre gretne MC-gubber som kun tenker på å få hentet ut neste års modell og som mener at alt som er eldre enn 48 timer er gammel drit og har elendige kjøreegenskaper Evil or Very Mad

1291974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 20.10.20 12:55

mortal

mortal
Har du ikke noen flere bilder av AC-en da? Den ble veldig fin, alltid gøy å se foto. rabbit

Bromm likes this post

1301974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 21.10.20 11:40

intrudergubbe

Var flere ganger på Rundkiosken på Gjøvik der det hver onsdag er treffmøte med mye unge / gamle entusianter med nye / eldre sykler.
Jordnære folk.
En gang kom en gråhåret ungdom på seksti,kjørt fra Drammen men ti minutt bak verdensrkorden.
"Krydde jo av gamlinger med hatt,drittunger med moppedræl,trailersjåfør fra ØstEuropa som kun hadde en oppgave her på jorda :
Å ødelegge turen for ham...tenk sinke en stakkar med BMW 1200 med tekniske detaljer både framma og bak... rendeer

spurte om rekordholderen hadde kjørt Tempo Sprint jeg..........
da confused Question

Bromm likes this post

1311974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 21.10.20 13:38

Bromm

Bromm
mortal skrev:Har du ikke noen flere bilder av AC-en da? Den ble veldig fin, alltid gøy å se foto. rabbit

Ikke så mye bilder av den i det siste men fant et. Fikk tak i en hel og original sal (46 år gammel) som er uten rust i salbunnen. Nytt saltrekk kommer i løpet av vinteren. Pris på en slik original sal snakker vi ikke om Wink

Salen måtte prøves  Very Happy
 1974 Suzuki AC50 - Page 6 Q58t34
Ellers så tusler og går den som en Suzuki AC skal men det skal sies at den salen jeg bygde opp tidligere var mye bedre å sitte på enn hva den originale er, når en veier alt for mye.

Sist endret av Bromm den 21.10.20 14:01, endret 2 ganger

1321974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 21.10.20 13:53

Bromm

Bromm
intrudergubbe skrev:Var flere ganger på Rundkiosken på Gjøvik der det hver onsdag er treffmøte med mye unge / gamle entusianter med nye / eldre sykler.
Jordnære folk.
En gang kom en gråhåret ungdom på seksti,kjørt fra Drammen men ti minutt bak verdensrkorden.
"Krydde jo av gamlinger med hatt,drittunger med moppedræl,trailersjåfør fra ØstEuropa som kun hadde en oppgave her på jorda :
Å ødelegge turen for ham...tenk sinke en stakkar med BMW 1200 med tekniske detaljer både framma og bak... rendeer

spurte om rekordholderen hadde kjørt Tempo Sprint jeg..........
da  confused Question

Hehe, kjenner typen. Ikke misforstå meg, det nye vil alltid være nyest, men ikke alltid best Cool

Bilde fra i våres av en gjeng jeg møtte nede i Vestfold og Telemark på dagstur. God stemning og veldig mange kom bortom for en prat. To MC-karer som kom fra Stange ble veldig interessert/inspirert og gamle historier om AC50, damer og lensmann kom som perler på en snor Laughing Praten blir liksom litt mer avslappet og uformell når en gammel mann kommer kjørende på moped. hadde jeg kjørt en nyere sykkel til en kvart million så hadde knapt noen snudd på hue. Det var faktisk mange og dyre MC utenfor spisestedet men denne gjengen fikk all oppmerksomheten.
1974 Suzuki AC50 - Page 6 WKSGJH

1331974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 21.10.20 14:13

Bromm

Bromm
Må nesten ta med denne herligheten av en reklame. Er nesten så en kjenner igjen alt av følelser ved det å være fersk tenåring og stå sammen med bestisene å glane på mopp.
Men 5200,- kroner i 1977 var fryktelig mye penger for skimlet guttepjokk og noe ny mopp ble det aldri men halvparten av konf.pengene gikk til innkjøp av en nesten ny Suzuki GT100 når jeg nærmet meg 16 år.
1974 Suzuki AC50 - Page 6 3RM7w8

1341974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 21.10.20 16:35

intrudergubbe

har hatt glede av å innføre "mc-klubber" i mange år...
gammelkara mk...kan ikke engelsk så dette er en oversettelse for "Old Bikers"..
ROUTE e6...opplegg med gratis bolle på Espa og avslutning med  å bolle med damer i Moelv...økonomisk nedtur

nå er jeg president iendeLarmen MK...

"" klubblogo"...kan du finne under """Intruder""" på MCforumet.no....
skaper mye morro blant mange som har smak for noe utover eget navlelo.... Shocked elephant

Bromm likes this post

1351974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 24.10.20 17:57

bikeridr

bikeridr
Bromm skrev:Må nesten ta med denne herligheten av en reklame. Er nesten så en kjenner igjen alt av følelser ved det å være fersk tenåring og stå sammen med bestisene å glane på mopp.
Men 5200,- kroner i 1977 var fryktelig mye penger for skimlet guttepjokk og noe ny mopp ble det aldri men halvparten av konf.pengene gikk til innkjøp av en nesten ny Suzuki GT100 når jeg nærmet meg 16 år.
Ifølge konsumprisindeksen tilsvarer kr 5.200,- Nov 1977-kroner kr 25.088,- Sep 2020-kroner. Eller ca halvparten av hva en gear-moped faktisk koster i dag. Så ja, det var likevel billigere før i tiden.. Very Happy

intrudergubbe likes this post

1361974 Suzuki AC50 - Page 6 Empty Re: 1974 Suzuki AC50 on 24.10.20 18:34

intrudergubbe

bikeridr skrev:
Bromm skrev:Må nesten ta med denne herligheten av en reklame. Er nesten så en kjenner igjen alt av følelser ved det å være fersk tenåring og stå sammen med bestisene å glane på mopp.
Ifølge konsumprisindeksen tilsvarer kr 5.200,- Nov 1977-kroner kr 25.088,- Sep 2020-kroner. Eller ca halvparten av hva en gear-moped faktisk koster i dag. Så ja, det var likevel billigere før i tiden.. Very Happy

kjerringa er i seng...er snart på topp je
En kroneis kostet i 1970 EN krone...i følge mitt forvirrede hode ville den idag ha kostet 8,68....(ei 1970 krone==8,68.....men tidligsenilitet kan ha blandet seg inn i huet da)

sjøl kjøpte jeg jo en Tempo Fighter 125 i 1970 for snaut 5000...i dag ville den kostet minst 100 000 på  bruktmarkedet  affraid

og for NOEN er den jo verdt det å....hver sin lyst sa vintapperen...drakk mens de andre sloss

.............................................................................................................................................
klarer det ikke sjøl iallfall...om endeLarmen logoen kunne flyttes hit........... confused

husker vi sto en haug glåminger og stirret hver gang Bye på gymnaset startet sin Honda 125 i 1968...brommet herlig den gitt Basketball

hels n Rotmo

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 6]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6