Bike Anarchy Norway - BAN.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

AF-XIED, Hjemmesnekra

Gå til side : Previous  1, 2, 3

Go down  Innlegg [Side 3 av 3]

51AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 Empty Re: AF-XIED, Hjemmesnekra on 03.05.19 19:50

ThorH

Spennende! Noen tanker om å lage et salgbart produkt av dette?

52AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 Empty Re: AF-XIED, Hjemmesnekra on 03.05.19 21:11

knutk

ThorH skrev:Spennende! Noen tanker om å lage et salgbart produkt av dette?

Har ingen store ambisjoner. Vurderte riktig nok om jeg skulle lage et parti og distribuere til kostpris. Stanga litt hodet i veggen når jeg skulle skaffe kompatible plugger til å koble til O2 sensor uten behov for å kappe ledninger.

I mellomtiden er 1200 bytta til fordel for en 1250. Litt nysgjerrig på den... Den går egentlig helt fint, men kunne vært artig å se om litt mere bensin i mellomregister bidro med enda litt mere puff.

Jeg kobla fra systemet da jeg solgte 1200. I mellomtiden var den også oppgradert til Euro 4. Kjørte den etter å ha kobla fra og nulla ut adaptiv map. Sykkelen gikk fortsatt fint, penere enn med Euro 3. Dog uteble det vesle ekstra sparket som kom ved litt brå gasspådrag.

Med hensyn til 1250, den har en ekstra O2 sensor etter katalysator, så litt gira på å finne ut hvordan den oppfører seg, og om man må gjøre noe med O2 nr 3 for ikke å trigge feilkode. Lukter høst-vinter prosjekt Very Happy

53AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 Empty Re: AF-XIED, Hjemmesnekra on 05.05.19 14:24

Bromm

Bromm
Er de kontaktene så spesielle da?
Tror du hadde fått solgt disse "boksene" dine i fleng. Har vel nevnt det før men en kollega har en 1200 som han kjøpte en slik motstands dings til. Ble betydelig bedre men ikke bra nok. Men i mangel av noe bedre, uten å remappe, så bruker han dingsen ennå.

54AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 Empty Re: AF-XIED, Hjemmesnekra on 05.05.19 15:15

knutk

Bromm skrev:Er de kontaktene så spesielle da?
Tror du hadde fått solgt disse "boksene" dine i fleng. Har vel nevnt det før men en kollega har en 1200 som han kjøpte en slik motstands dings til. Ble betydelig bedre men ikke bra nok. Men i mangel av noe bedre, uten å remappe, så bruker han dingsen ennå.

Kontaktene er laget av Hirschman i Tyskland. Har funnet dem på Ali Express, men da jeg forsøkte å bestille dem kunne/ville de ikke levere. Mistenker at selv om kontaktene har et nummer stemplet på dem så har produsenten restriksjoner på salg til 3.dje part.
Når det er sagt, Nightrider i USA, som selger AF-XIED , greier tydeligvis å skaffe dem. Men selv orket jeg ikke å forfølge saken videre...

Den motstandsgreia du nevner vil ikke virke oppimot adaptive system. De virker helt i starten, men siden vil effekten bli kompensert og nøytralisert.

Det underlige er at om man sjekker for eksempel. websiden til BoosterPlugg i Danmark, som er en av dem som selger slike, så benekter de at adaptive system eksisterer, selv om Bosch lanserte sitt første adaptive system på slutten av -80 tallet, og BMW har benyttet det siden de begynte med O2 sensor i -93...

55AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 Empty Re: AF-XIED, Hjemmesnekra on 02.12.19 17:12

BolivaSalli

knutk skrev:Fremdriften kryper sakte i riktig retning.

Kurvene har begynt å ligne på hva jeg ønsker, selv om der er detaljer som må fikses, først og fremst for å hindre feilmeldinger fra ECU.
AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 38982377965_950739bbb1_b

Som tildeligere kurver: Rød er signal ut til ECU mens Blå kurve er avlesing fra O2.

Jeg har det samme problem. Måske har du allerede fundet en løsning?

56AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 Empty Re: AF-XIED, Hjemmesnekra on 02.12.19 17:55

knutk

BolivaSalli skrev:

Jeg har det samme problem. Måske har du allerede fundet en løsning?

Hvilket problem refereres det til? Å få manipulator til å virke, eller å skaffe løse plugger som passer til O2 sensor?

Førstnevnte, å få manipulator til å virke, er løst. Den fungerer fint. Å skaffe løse plugger fra Hirschmann som passer til O2 sensor har jeg ikke løst. Har Googlet på pluggens nummer og har funnet et par firma som averterer dem. Men ingen av dem vil levere, og der er liten interesse å opprette dialog rundt tema..

Uansett, for undertegnede er saken ut av verden siden jeg har byttet sykkel til en 1250, som bruker WideBand O2 sensor...

57AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 Empty Re: AF-XIED, Hjemmesnekra on 03.12.19 12:40

intrudergubbe

Hei !!

Som vanlig skjønner jeg ikke noe av det du skriver om....

når det gjelder mekking og slikt vet jeg om mulig enda mindre enn Pondus & co.....

Ønsker deg iallfall alt godt....og GOD JUL !! santa

http://endre.tajet@gmail.com

58AF-XIED, Hjemmesnekra - Page 3 Empty Re: AF-XIED, Hjemmesnekra on 03.12.19 13:56

knutk

intrudergubbe skrev:Hei !!

Som vanlig skjønner jeg ikke noe av det du skriver om....

når det gjelder mekking og slikt vet jeg om mulig enda mindre enn Pondus & co.....

Ønsker deg iallfall alt godt....og GOD JUL !! santa

God jul til deg og @Intrudergubbe Very Happy

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3