Bike Anarchy Norway - BAN.
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.
Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Moto Guzzi Quota 1000 - 1992

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1Moto Guzzi Quota 1000 - 1992 Empty Moto Guzzi Quota 1000 - 1992 on 27.04.20 18:01

mortal

mortal
Jeg fant en Moto Guzzi Quota 1000 fra 1992 til salgs i Sverige i fjor høst. Dette er en uvanlig modell, som jeg synes er litt tøff, på sin merkelige måte. Er angivelig produsert litt over 680 stk av denne. En solid off-roader med lang fjæringsvei, men den er ikke noen lettvekter akkurat, med godt over 230 kg tørrvekt, så langt jeg har funnet ut.

Den trenger litt ettersyn, hadde lekkasje i gaffel, og utslitt bakdemper. Bremsene foran var ujevne, med pulsering i hendelen. Minst en skjev skive, med andre ord. Finner stadig småting som må rettes på, men det er enkle og solide maskiner.

Har handlet inn Wilbers bakdemper, nye fjærer til gaffel, og satt sammen gaffelen på riktig måte (den var ikke det), så den er renset og i god stand nå. Bremseslanger til kaliperne foran var montert slik at de fikk strekk med demperen helt utfjæret, dette er nå rettet.

En annen alvorlig feil den hadde, var påmontert tåppbåkks. Denne er demontert, sammen med festeplata, og er destruert. Eller nei, den ble gitt bort på finn.no, selv om slike stygge greier egentlig burde vært malt i småbiter og resirkulert.

Sykkelen har fått nye Continental TKC 70 dekk foran og bak også.

Her er samme type sykkel og farge, men denne er ikke min:
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992 Moto-guzzi-quota-1000-101335-271

Som ny, med faste bremseskiver:
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992 Moto%20Guzzi%20Quota%201000%201

Ny bakdemper fra Wilbers, fullt justerbar:
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992 633comp

Nye flytende bremseskiver fra EBC er bestilt, originalt er de faste:
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992 Non-contour-floating-rotor.17.full_

Nye dekk, Continental TKC 70:
Moto Guzzi Quota 1000 - 1992 Tkc-70-image

Bromm

Bromm
Enda et prosjekt affraid  Nr 14 eller 15 det vel Laughing Dette er vel ikke en sykkel som folk flest ofrer en tanke så litt moro å se at noen fikser opp en slik. Mye fine deler og helt sikkert godt arbeid og noen vil sikkert mene at det er som å sminke en gris men det er jo en litt tøff "offroader" som ikke så mange har. Gøy med en sykkel som ikke så mange har og blåfargen med de kawagrønne dekalene er litt tøft da. Og de skivene ser såååå mye bedre ut enn de originale og virker sikker mye bedre også. Blir vel litt bilder etter hvert vel?

mortal

mortal
Tror de færreste har sett en slik sykkel. Er ikke så ofte de dukker opp, og prisen var grei. Ville vært totalt uansvarlig å ikke kjøpe den. rabbit

Det blir en fin tursykkel det her, så kan 990-en få de litt tøffere jobbene. Cool

intrudergubbe

Ser super ut denna....artig at godsaker fra forna dar settes i stand og brukes.
Kjører jo denna Intruderen selv....1992 den også.Noen bruksmerker selvfølgelig...ofte stopper folk opp og " detta er jaggu en fin sykkel....nesten ny ?" affraid

Er så langt fra en hobbymekker som det går an å bli...
har heldigvis MC-service Vang i nærheten...Per Evensen driver alene ,mycket dyktig og grei kar !!!

prøvde ny Honda Rebel 500 i fjor...forskjellen fra min kjøremessig var minimal , iallfall ikke noen grunn til å spytte i 70000 i mellomlegg... What a Face

Er 68...garantien både på Intrudern og meg er gått ut liksom..
men vi skal henge med ei stønn tell..... cheers

http://endre.tajet@gmail.com

mortal

mortal
Takk, intrudergubbe!

Tror dette blir en fin tursykkel til dårlige asfaltveier, med god mulighet for å takle grus også. Nye maskiner er som regel alltid best, men det kan gi vel så mye glede å kjøre en eldre en også. Og noen ganger er det det enkleste som gir den største gleden, det å kjenne den forståelige mekanikken som driver deg fremover. Mann og maskin, å kjenne vibrasjonene fra motoren, dekkene som griper mot asfalten, demperne som forsøker å holde tritt med underlaget... king

Bromm

Bromm
mortal skrev:
Nye maskiner er som regel alltid best, men det kan gi vel så mye glede å kjøre en eldre en også. Og noen ganger er det det enkleste som gir den største gleden, det å kjenne den forståelige mekanikken som driver deg fremover. Mann og maskin, å kjenne vibrasjonene fra motoren, dekkene som griper mot asfalten, demperne som forsøker å holde tritt med underlaget... king

WORDS

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]